Hem > ekonomi, Inrikespolitik, Israel-Palestina, Media, Utrikespolitik > Israel och EU, David mot Goliat

Israel och EU, David mot Goliat

18 juli, 2013

EU kräver nu att alla kontrakt, förutom handel, mellan medlemsstater och Israel måste innehålla en klausul som säger att östra Jerusalem och västbanken inte är en del av Israel. Beslutet väcker starka reaktioner i Israel. Citat Världen Idag

Är inte EU en påfågel. Hon har fått storhetsvansinne. EU har ett lillebrorskomplex till USA. Först fiskeaffären med Island och Färöarna och nu detta. Tre små stater ska förödmjukas eller tystas med en strumpa i munnen. Låt mig ge idioterna i Bryssel en lektion i politik. Israel är en av de viktigaste små staterna i världen, förmodligen den viktigaste. Så vad händer då när EU kräver att Israel ska avskaffa sig självt? Vem tjänar på det? USA. När Israel kommer att fjärma sig från EU så kommer Israel att närma sig USA ännu mer, också i den viktiga handeln som ju EU hade hoppats skulle bestå mellan sig vilket kommer att medföra att David vinner mot Goliat. Nu ska ju Israel dessutom bli en olje- och gasstat. Vad är det för fel med makten?

1)      För det första så är det dem sämsta människorna som i allmänhet har makt i Europa.

2)      För det andra så har dem inbillad makt.

3)      För det tredje så har dem inga statsmannaegenskaper.

Slamkrypare och psykopater söker sig till makten med alla till buds stående medel. ”Jaså, men du själv då Roger, it takes one to know one” säger dem då.

A)     För det första så söker jag inte välbehagskänslor som dem gör.

B)      För det andra så är jag inte en av de sämsta människorna.

C)      För det tredje så har jag plenty av statsmannaegenskaper.

D)     För det fjärde så sökte jag makten endast för att det var det jag trodde att Gud hade för avsikt med mig.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 18 juli 2013

 

