Ermächtigungsgesetz 2.0

20 maj, 2013

Det är inte lätt att vara vit amerikan heller. Men jag ser dem som förebilder för det finns sällan något ”vi ska hänga landsförrädarna och gasa mexikanarna och de svarta när revolutionen kommer”. Amerika är rikt och välsignat för att de gör Guds vilja. Jag vet vad jag talar om, jag känner många bra kristna amerikaner, eftersom jag är kristen själv. Dessutom så är den banala ondskan inte lika framträdande i Amerika därför att så många tror på Gud och är Gudfruktiga i det landet.

Jag anser att det Republikanska gardet i Amerika har fått betala för sin nyliga ogudaktighet med tortyr av fångar begången av amerikaner, i och med att den svarta presidenten har styrt så länge som två mandatperioder snart. Jag tror att om Amerika endast kommer till insikt om att Gud inte vill att USA ska ha statstortyr, inte för att vara eftergiven mot radikala muslimer utan för att det är oförenligt med en kristen tro att tortera människor. Jag säger inte det här för att jag är en bleeding heart liberal som värnar om Al Qaida-bandets känslor, för mig så kvittar det om alla Al Qaida-krigare dör en plågsam död om och om igen i helvetet i evighet – Amen. Mina skäl för att fördöma statstortyr är av omsorg om amerikaner. För Gud så handlar det inte om vem som gör vad mot vem, utan om vem som gör vad.

Trots att jag är emot statstortyr så anser jag att dödsstraff för mord på civila och riktiga livstidsstraff är ett måste för att undvika att nazister tar makt, och för att de drabbades familjer ska få ett avslut på sin plåga. Att vilja ”släppa fångarna loss” är ren ondska av dem anledningarna. De drabbade familjerna måste prioriteras framför mördare, våldtäktsmän och andra våldsbrottslingar. Det blir en folklig ventil som motverkar nazismens frammarsch.

En annan ondskans handling är ”värdegrunden” för försvarets frontsvin. Värdegrunden utesluter alla de som betalar priset för regeringens och riksdagens politik från att uttrycka sig själva som soldater. Missförstå mig inte, jag är fortfarande för värdegrunden för officerare, men vi kan inte köra ut de svenska män som betalar priset för att en massa unga män ska ges tillträde till det svenska samhället, till skogs. (De har faktiskt gjort det i flera amerikanska städer, som låter hjälpnödda krigsskadade krigsveteraner klara sig bäst de kan ute i ödemarken.)

Men vi svenskar har inte ens dessa små ynnestar från vår regering och riksdag, som amerikaner har. Ibland så tror jag att den banala ondskan, Reinfeldt & Company, medvetet pumpar in nordafrikanska och arabiska unga män och har svängdörrar till domstolarna för grova brottslingar samtidigt som de vill att det ska stiga fram en stark man, som de sedan kan missbehandla och smutskasta så till den milda grad att han blir en ny Hitler. När den stora dagen kommer så sitter de samvetslöst och röstar fram en lag som ger Rikskanslern extraordinära befogenheter likt samtliga de banalt onda borgerliga riksdagsmedlemmarna gjorde i Tyskland 1933. Detta lagförslag kallades 1933 för Ermächtigungsgesetz (Hitlers maktövertagande och avskaffande av demokratin, vilket följdes av att Hitler benådade de borgerliga riksdagsmännen för deras tidigare landsförräderi) Eller så är det bara så som vårt myrsamhälle fungerar, och de är inte medvetna om vad de gör?

En sak är säker, för jag har haft viss insikt i politiken, de flesta maktmänniskor tillhör inte den moraliska eliten så som Svensson så ofta förmodar. Det är tvärtom de sämsta människorna som söker sig till makten, inte de bästa. Borde man inte instifta en svensk Oscar för bästa framträdande i Sverige, för de spelar teater lika bra som Al Pacino och Gene Hackman. Det finns ett fåtal som är bra i Riksdagen (men ingen i regeringen), exempelvis Lennart Sacrédeus och Göran Persson. Eller fanns rättare sagt, för de är inte kvar i riksdagspolitiken. Jag tycker om Lennart Sacrédeus integritet. Jag tycker inte om Göran Perssons politik, men jag erkänner att han inte var någon dödskalle.

http://youtu.be/iEHD5kaOhoQ

