K-Rauta reklam

14 februari, 2013

K-Rauta gör en bra men något gåpåaraktig reklam, men en reklam med mycket Sisu, som jag min schizofrene jävel tolkar som att finnarna genom denna finska reklam erbjuder svenskarna en liknande hjälp som de fick av oss under Vinterkriget, om det värsta skulle hända oss. Jag skulle inte ha trott på min egen fantasi om inte en annan reklam plötsligt har dykt upp där, en reklam som jag inte såg utan endast lyssnade på. Jag tittade förgäves efter att reklamen skulle komma en andra gång i nästa reklampaus, men de var i alla fall en finne som sade på svenska men med brytning ”Jag skickade bud… men budet kom tillbaka. Vill ni inte ha pengarna?” (ung.) med samma Sisu som i den första reklamen. Jag vet inte för vilket företag. Lite lustigt att reklamen kom mitt i komedin ”Härmed förklarar jag er Chuck och Larry”, men det var väl en tillfällighet. Jag kommer att tänka på reklamen från den tyska elektronikkedjan Media Markt, den hade också Sisu. Kanske är jag inte så tokig som jag tror? Tyvärr så har vi ledare typ ägaren till SIBA, och de kan inte försvara vare sig svenska folket, våra främsta allierade eller ens sig själva. Jag vet inte varför det är så i Tyskland och Sverige, men här är allting extremt, och de som väl står upp för landet polemiseras in absurdum. Det är som i Weimarrepubliken. Hoppas bara att dem inte trycker ut SD ur både arbetsmarknaden socialförsäkringssystemet och mänskligheten, som de gjorde i Weimarrepubliken. För i så fall står inga andra buds till förfogande än att en ”stark ledare” stiger fram och talar för parian. Det är antingen extremism och påföljande revolution eller att svälta ihjäl med munkavle som står till buds för Sverigedemokraterna. Jag vill bara förklara varför det ser ut som det gör i Sverige, och varför Tyskland blev en diktatur 1933. Det är feminist- och velourmaffian som är de verkliga extremisterna. Det som kommer att ske i det här landet, förmodligen till sommaren, kommer att skrämma skiten ur världen, så polariserat kommer landet att bli! ”Bevare oss för Nordmännens vrede” är ett känt citat från Vikingatiden.

Självklart så tar vi tacksamt emot hjälp från ett broderland om det värsta tänkbara skulle inträffa! Tack för erbjudandet! Om det nu är verkligt. Jag erbjuder, om jag kommer att få någonting att säga till om, som Gud har sagt att jag skulle få på ett eller annat sätt, motsvarande hjälp tillbaka eller så mycket hjälp som vi mäktar med om det värsta skulle hända Finland! Vem hade trott att solidaritetsförklaringen skulle fungera?

Min morfars farfar var finne. Min morfar hissade varje dag den svenska flaggan och halade den på kvällen på föreskrivna tider. Men han kallade sitt hem för ”Sveaborg”, efter Sveaborgs fästning. Jag antar att han hade en del finne i sig, och han hade definitivt Sisu.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 13 februari 2013

