Hem > Brott och straff, ekonomi, Inrikespolitik, Sveriges försvar > Ducunt omnes viae Lund ! (Alla vägar bär till Lund!)

Ducunt omnes viae Lund ! (Alla vägar bär till Lund!)

21 januari, 2013

Jag märker hur min stad (Lund) blir mer och mer invandrartät i rasande takt. Jag markerar min etniska tillhörighet med två märken, ett på varje ärm på min jacka, med tre kronor och texten « Sverige ». Vilka är det som är minst integrerade i Sverige ? Journalister, tätt följda av politiker! Mats Helmfrid, förste kommunalråd (m), är inte värd att ta på allvar på grund av sin flathet.

Tankarna går osökt till Boccaccio, skaparen av den moderna novellen och hans « Decameron » som handlar om ett sällskap som flyr undan den förfärliga pesten som 1348 drabbat Florens, till ett ensligt lantställe där de fördriver tiden med att genom fantasifulla berättelser förtränga verkligheten.

OBS, stulet citat !

Jag har länge velat fram och tillbaka mellan SD och FP, men det ser ut som att jag kommer att rösta SD på kommunal-, regional-, riksdags och kyrklig nivå i nästa val. Det ser ut som att alla alternativ är uttömda efter att två gånger ha röstat FP. Fast jag har gått ur svenska statskyrkan så jag kan inte rösta i kyrkovalet.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 21 januari 2013

