Hem > Brott och straff, Inrikespolitik, Media > Markus Wiechel (sd), du är en stjärna!

Markus Wiechel (sd), du är en stjärna!

Herr Markus Wiechel!

Det var ju lustigt hur SR;Ekot väljer att låta Markus Wiechel, ny i riksdagen för SD, komma till tals för att han har blivit åtalad för förtal. Det är väl bra, men när man läser om Markus Wiechel på Wikipedia så får man en komplex bild av hans bakgrund. Markus Wiechel har tydligen i 2007 flyttat till Sverige efter att ha bott sex år i Staterna sedan han var 13 år. Men det intressanta är att Wikipedia uppger att Markus var politiskt aktiv i USA under åren han bodde där. De anger dock inte för vilket parti, vilket är misstänkt. Förmodligen så var det Republikanerna.

Och det är här som min konspiratoriska sida får näring. Jag har många gånger tidigare hävdat att det är otroligt viktigt för statsmedia att vara noga med att inte göra några jämförelser mellan Republikanerna i USA och Sverigedemokraterna i Sverige av den anledningen att om de då kallar Sverigedemokraterna för onda, okunniga, fördomsfulla eller hatiska, så säger de samtidigt samma sak om halva det amerikanska folket. Det skulle i praktiken innebära att de legitimerar Sverigedemokraterna i Sverige, för att uttryckligen kalla Republikanska amerikaner för onda, okunniga, fördomsfulla eller hatiska är att begå politiskt självmord!!!

Sedan att statsmedia har gett en Sverigedemokrat utrymme i media legitimerar statsmedia som fri och oberoende på köpet, och det tackar de ju inte nej till.

Markus, Markus, du är sannerligen en tillgång bara genom att du har bott och verkat politiskt för Republikanerna i USA! Det är intressant att du är intresserad av kriminalpolitik, det är jag med. För om man inte var intresserad av kriminalpolitik och var Sverigedemokrat så skulle man sannolikt bara ha en agenda i huvudet – att gasa muslimer. Att du är intresserad av kriminalpolitik visar att du är människa och vill sortera ut de onda från de goda. Jag själv är även intresserad av försvarspolitik.

Jag skickar det här mejlet till dig Markus, men jag lägger även upp det som ett blogginlägg.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 29 november 2012

 

Uppdatering den 30 november 2012:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5364021

”Tveksamt om SD:s Erik Almqvist kan sitta kvar…”

Rubriken i länken ovan säger det mesta om innehållet. Är jag paranoid eller konspirationsteoretisk om jag drar mina slutsatser om SR/SVT:s smygstrategi, som jag skrev om ovan?

 

  1. Bo
    29 november, 2012 kl. 23:57

    att gasa muslimer?

    Var står det i SD:s partiprogram?

  2. 30 november, 2012 kl. 09:00

    Det var rent hypotetiskt. Jag bara säger det. Du behöver inte dra några växlar på det.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

