Hem > Inrikespolitik, Media, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Vad tycker jag om homosexuella i de svenska väpnade styrkorna?

Vad tycker jag om homosexuella i de svenska väpnade styrkorna?

Vad tycker jag om homosexuella i de svenska väpnade styrkorna?

För ett litet tag sedan gjorde ett franskt bolag reklam för någon vara eller tjänst som jag inte kommer ihåg vad det var. Den gick ut på att en utlänning i Paris Frankrike hade haft ihop det sexuellt med en Kjell eller något i Sverige. Kjell hade dock ändat upp i ett otillfredsställande förhållande med en Britt-Marie i Sverige, men hade alltid ångrat det beslutet, enligt reklamen.

Låt mig svara den nolla till gay basher som med all tydlighet försökte att förolämpa heterosexuella svenska män, att det finns homosexuella män i den svenska försvarsmakten (liksom det finns i den franska för övrigt, de är bara inte lika öppna med sin homosexualitet eftersom den straighta majoriteten tycks ha någonting att dölja). Dessa män är beredda att försvara sina familjer, sina vänner, sitt land och i förlängningen en civilist som mig själv. De är beredda att göra sin plikt och är inte den typen som begår självmord av rädsla för döden så att deras kamrater i flottan, eller vad det nu kan vara för försvarsgren, kan excellera på just sin tjänst eller uppdrag och kan komma hem levande efter ett skarpt uppdrag.

När nu dessa homosexuella försvarsanställda är beredda att ge sitt liv för mig så vore det väl fan om jag inte kunde ställa mig upp och försvara dem verbalt! Jag vet att de finns, i alla fall inom marinen, och jag vet att de inte är några fjollor.

Låt mig spekulera lite grann. Varför var den svenske homosexuelles i reklamfilmen sexpartner inte en etnisk fransman? Finns det inga homosexuella etniska fransmän? Dream on Taliban French! Likt talibanerna så anses det kanske socialt acceptabelt med unga haremspojkar i Frankrike och anses inte vara homosexualitet alls, samtidigt som de bespottar nordligare länders liberala attityd mot homosexualitet? Likt Talibanerna! Eller de antika grekerna för den delen.

Peace French!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 19 september 2012

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

