Sveriges röst

Ju starkare försvar desto starkare svenskt moraliskt världssamvete, demokrati och Sveriges röst utomlands kommer nämligen inte gratis!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 2/7/2012

  1. katinka glahd
    3 juli, 2012 kl. 10:51

    En klok man har sagt någon gång,någonstans,”att ett land utan arme` har förr eller senare ett annat lands arme` inom sina gränser”!

  2. 3 juli, 2012 kl. 14:59

    Hej katinka!

    Du har ett ovanligt namn. Är du av rysk härkomst eller kanske Romani, eller är du svensk? Glahd är väl ett gammalt svenskt soldatnamn, precis som Klang? Anledningen till att jag frågar är att jag får för mig att folk är ironiska. Inte för att det spelar någon roll vilket ursprung du har. Det var Mao Tze Tung som sade; ”Ett land har alltid en armé, sin egen eller någon annans”. Om du är ryss så vill jag att du ska veta att jag anser att som president över Ryssland så är Putin 10 ggr bättre än någon annan pretendent, realistisk sådan. Jag stöder alltså Putins presidentskap, jag anser att han är en garant för freden. Men jag litar inte på resten av Kremlin! Och därför så måste Sverige rusta upp försvaret, för vad händer när Putin stiger ned, pensionerar sig eller dör? Samtidigt och kontradiktivt så skulle ingen annan än Putin ha kunnat rusta Ryssland så till den grad att vi sitter i rävsaxen även om vi hade haft ett starkare eller intakt försvar. Det är alltså problematiskt att stöda Putins presidentskap. Men hellre Putins Ryssland som älskad opponent än USA under valfri president, utom i ett krig! Dock så sade Nietschze; ”Vinnaren blir dum av krig”. Man behöver inte ens vinna ett krig för att bli ”dum”, det räcker med att rusta ett land som Ryssland. Hoppas att Putin känner till detta Nietschze-citat och drar lärdom av det!

    Mvh Roger Klang

  3. katinka glahd
    3 juli, 2012 kl. 15:09

    Katinka var det namnet som min mor ville ha för mig.
    Prästen vägrade att döpa mig till något så okristligt.
    Då blev mina föräldrar topp tunnor rasande och tågade ut ur prästens kontor.
    Jag blev aldrig döpt elle konfirmerad elle gift i kyrkan.
    Det har väl gått skapligt för mig och mina 2 yngre syskon ändå.
    Glahd var namnet på ett ex.
    Om Ryssland och Putin säger jag bara ,att den som lever får se!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

