Hem > ekonomi, Inrikespolitik, nyckelpiga > Jag skyr makten!

Jag skyr makten!

Jag skyr makten!

Om det mest osannolika skulle inträffa, att folk plötsligt ville att jag skulle bestämma, så skulle jag bestämt neka till kungakronan, statsministerposten, führerrollen, presidentposten eller vad det nu kan vara som blir aktuellt. Först måste försvarsbloggaren Morgonsur skriva en ny konstitution som ska vara fokuserad på maktdelning. Han har sagt att han kan tänka sig att pussla ihop en sådan. Jag är rädd för makten, att den korrumperar.

P.S. Morgonsur länkar jag till i den permanenta bloggrollen till höger på min blogg.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 24 juni 2012

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

