Hem > Inrikespolitik, Sveriges försvar > Skadad soldat förlorade båda benen av en IED

Skadad soldat förlorade båda benen av en IED

Skadad soldat förlorade båda benen

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5051785

Det tycks ha gått spårlöst förbi den här gången, det att en soldat har blivit svårt skadad i tjänsten. Vid tidigare tillfällen har Wiseman och andra skrivit inlägg när någon har blivit svårt skadad i tjänsten. Jag beklagar det djupt det som inträffat. Jag tror dock inte att det är en brist på empati som gör att det går spårlöst förbi, det är väl snarare en ökande okänslighet som kommer av yrket. Just nu är det tufft för våra soldater, i synnerhet fruktar dem IED (Improvised Explosive Devices). Det är därför extra tråkigt att en sådan har skadat en av våra soldater med de svåra skador som kommer från en sådan typ av Device. Jag tackar dig, vem du nu än är, för ditt uppoffrande för Sverige i allmänhet och i synnerhet. Men jag beklagar samtidigt det som hände för din skull. Du kanske har förlorat båda benen, men du har kvar din heder och ära! Peace.

P.S. Ja jag vet att jag inte är någon tröst för någon med mina ord, men jag måste säga något när ingen annan gör.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 5 april 2012

 

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

