Guds Ryssland

Guds Ryssland

Jag har bit för bit kommit att bli alltmera övertygad om att Putin är en god Gudfruktig man. Putin är specialtillverkad för Ryssland och hans fru, av Gud. Och om Putin är specialtillverkad, och jag är specialtillverkad, så måste Ryssland av idag vara välsignat av Gud om mitt land är välsignat av Gud och jag är Putins like i statsmannaskap. Putin vet att det jag säger att jag har upplevt är sant, för han vet vem han själv är och han är själv övertygad om att han är utvald eller specialtillverkad av Gud att tjäna Ryssland. (Läs ovan bland huvudsidorna på min blogg om du vill veta vem jag är och vad jag har upplevt.) Naturligtvis så är inte alla ryssar goda, men det är inte alla svenskar heller, det är bara det att det skiljer lite på vilken sorts människotyp som är dödskallar i våra två respektive länder ibland. Jag vill nu försöka liera mig med Putins Ryssland och hjälpa ryska män att betala igen med samma medel mot oss och västvärldens kvinnotjuvar. Ryska män har också rätt att existera! Jag är medveten om att det just nu vilar på Putin om en sådan allians skall kunna äga rum, historiskt sett så har Sverige och Ryssland inte varit de såtaste vänner precis, och detsamma gäller mellan Ryssland och Tyskland, som jag också vill ska ingå i den här alliansen. Tyskarna är också människor, det är inte rätt att de blir så illa behandlade och utsugna av övriga Européer. Ingen vill se ett nytt Nazityskland, allra minst Putin.

Varför är då Putin så bra? Därför att han inte bryr sig om sådana saker som pennalism, han arbetar sida vid sida med mindre modiga män än han själv, som med Medvedev, och jag själv kan räkna mig till dem som är mindre modiga än Putin förmodligen. (Men jag har andra kvaliteter som kanske inte Putin har tillfullo lika mycket av, jag går nog in i mig själv aningen bättre än vad Putin gör.) Man kan inte förnedra Putin genom att hävda att ryssar skulle vara mindre modiga än t.ex. tyskar, vilket den som läser historien fel skulle kunna dra felaktiga slutsatser om, för Putin vet att han har väldigt få, om ens några, övermän på området mod, och han är ryss. Men som ryss är han tämligen sällsynt i det att han inte värderar andra ryssars mod som en tvingande och nödvändig dygd för att man ska förtjäna respekt, annat än i militära sammanhang som försvaret av riket. Han vet att somliga är modiga och somliga är mindre modiga, men han sliter sig inte i håret för att någon ryss inte klarar av att möta hotet från omvärlden, bara för att han själv skulle skämmas för något som han själv varit mindre ”manlig” ifråga om i en händelse i hans egna förflutna. Han skäms inte inför omvärlden för att någon specifik ryss inte klarar av att stå upp för sitt land. Detta säger väldigt mycket om mannen Putin! Det får mig att respektera honom enormt och har fått mig att respektera honom för det länge. Men nu börjar jag förstå djupet hos Putin, hans Gudfruktan och principfasthet.

Jag har hållit ett litet ess i ärmen ett bra tag nu. Jag hade om jag någonsin får formell makt tänkt att fråga de baltiska staterna och Finland om de vill att Sverige ska inrätta en ”särskild Finlands- och Baltikumminister”. Efter de protester som jag har räknat med skall trilla in från Ryssland, så hade jag tänkt erbjuda Putin att skicka en bataljon på 500 man för att hjälpa ryssarna sida vid sida att arbeta mot terrorismen som emanerar från Tjetjenien, genom att förlägga bataljonen i Tjetjenien. På så sätt får Ryssland en ”gisslan” i svenskarna, samtidigt som de får hjälp att ordna upp situationen där. Jag är medveten om att detta förfarande är enbart negativt för Sveriges egen säkerhet, men det är så mycket jag är beredd att göra för att undvika krig mellan Sverige/Tyskland och Ryssland i framtiden.  Jag motsätter mig inte längre av principskäl tysk teknik och vapenhandel med Ryssland. Men eftersom en sådan allians de första hundra åren är bräcklig så är jag inte beredd att låta Ryssland rikta sin ekonomiska verksamhet, tillexempel mot eller i Gotland. Jag vill att marknaden själv ska lösa kvinnotjuvsproblematiken mellan Sverige mot Ryssland genom att främja turism samtidigt som jag säger vad jag tycker om ensidig kvinnostöld och försöker vända på kvinnoströmmen till Rysslands fördel. Mer kan jag egentligen inte göra, men jag tror att det ska vara tillräckligt om det är tillräckligt för Sverige mot övriga västvärlden. Naturligtvis så gäller detta länder som Thailand, Polen och Kina också. Om ifall baltstaterna går med på en sådan uppgörelse så kan de sprida sina ägg och inte lägga alla äggen i en korg som Nato, vilket skulle gagna Ryssland så länge som de är i allians med Sverige. Jag är fortfarande sådan att jag talar ut om ifall Putin eller Ryssland skulle behandla någon liten stat i Rysslands periferiska omgivning orättvist. Jag är säker på att Putin välkomnar detta, för jag vet numera att Putin siktar på himmelriket och hans eget lands välsignelse. Jag tror att kriminella i baltstaterna kommer att försöka sälja ryska kvinnor i traffickinghärvor, liksom vikingatidens dåvarande baltiska kriminella gjorde. Därför satte svearna upp runstenar som avrådde de svenska vikingarna från att ge sig i lag med kvinnorna de stötte på eller betalade för i Estland. På vikingatiden så tror jag att en föregångare till mig gjorde precis så som jag har föreslagit och tjänstgjorde sida vid sida med ryssarna i problemområden i Ryssland till Rysslands nytta. Det stämmer nämligen med historien dem här sakerna, historien upprepar sig, och det förklarar flera historiska luckor. Naturligtvis så vill jag inte utnyttja balterna heller, de är små stater som har svårt nog ändå att hålla kvar sina kvinnor som det är. Om vi samtidigt med att stärka banden till Ryssland stärker banden med Baltstaterna så borde vi inte stöta oss med amerikanarna. Det är fredsfrämjande!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 27 januari 2012

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

