Hem > ekonomi, Inrikespolitik, Ryssland, Utrikespolitik, Vladimir Putin > Semestrande ryssar i Sverige

Semestrande ryssar i Sverige

Semestrande ryssar i Sverige

Såg på TV om semestrande ryssar i Sverige. En skidåkande rysk man, och en rad unga ryska kvinnor i ett svenskt museum. Jag föreslår Putin att Sverige och Ryssland lägger undan stridsyxan ifråga om turism. Jag har full förståelse för ryssarnas (förmodade) negativa känslor när de tvingas uppleva att deras kvinnor söker sig till utländska män. Jag tycker inte om att behöva vara på de skyldigas sida! Nu behöver en drös med ryska turistande kvinnor på ett museum i Sverige inte betyda att de hamnar i säng med en svensk man, men vi behöver göra reklam för sådant som lockar ryska män till Sverige och svenska kvinnor till Ryssland. Visst har ryssarna en alienerande och aggressiv attityd när det kommer till statsmannaskap och förberedelse till krigföring, men det betyder inte att vi har rätt att ta deras kvinnor i stort antal. Jag ska kanske säga att i Skåne så är det mycket sällsynt med ryska kvinnor som är tillsammans med svenska män, det är ovanligt med ryska kvinnor över huvud taget i Skåne, men det förekommer oftare än ryska män med svenska kvinnor. Det ser nog annorlunda ut i Stockholm. Tyvärr så är det förbjudet i lag att föra statistik på etnicitet i Sverige, så jag har ingen möjlighet att ta reda på hur det ligger till i Stockholm. Det är en dum lag som borde tas bort. Jag är däremot emot regional ryssimmigration, till exempel på Gotland, eftersom jag inte vill bli ett annat Baltikum. Ryssarna missar aldrig en chans att utöva statspåtryckningar när ett område delvis har förryskats. Detta vill jag inte ska ske i Sverige! Men ett rättvist blodsutbyte med ryssar har jag av princip inget emot så länge vi kan behålla vår autonomi även i det långa loppet. Går Putins Ryssland inte med på det så kan jag ingenting göra för dem, då är det upp till Gud. Det är fullständigt rimliga krav från en liten stat granne med den stora björnen. Jag kräver rysk Goodwill, och de får samma sak ifrån mig!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 15 januari 2012

  1. grindan
    19 januari, 2012 kl. 10:36

    Om du inte blanda ihop det sura med det varma.
    Lvet i allmänhet bär föga likhet med Hollywood saga och befolkat inte bara med prinsar och prinsessor, utan människor i alla åldrar och ekonomiska ställningar. Människor träffas och skiljas från varandra sen.

    Kvinnan lämnar alltid den svage för den starke. Det gäller både män och stater. Kännetecken på styrka är vänlighet och ansvar. De flesta ryska män är extremt infantila och aggressiva, även om de är svinrika. Staten Ryssland beter sig sadistiskt grymt mot sina medborgare. Och vi vill ba ge våra barn en trygg och krigsfri framtid , god utbildning och en möjlighet att inte skämmas för sin nationalitet, det är allt.
    Putin med sin jävla gasledning verkar inte vara inbladad.

    Svenska kvinnor vill finnna sig amerikanska män. De vill inte förstöra sina kroppar med barnfödande samt hävdar att svenska män är alldeles för snåla.

    • 19 januari, 2012 kl. 15:04

      ”Kvinnan lämnar alltid den svage för den starke. Det gäller både män och stater. Kännetecken på styrka är vänlighet och ansvar.”

      Du är framsynt, eller så är det som du är kvinna. Men varför skulle inte ryska män vara riktiga män? Jag är ganska lik en rysk man, infantil som jag är, jag försöker dock att inte vara aggressiv i onödan. Jag är ingen slagskämpe, men mitt ideal som man är ett statsmannaideal. Av någon anledning så tolererar jag Putin, nästan alla andra potentiella ryska statsmän som hade blivit premiärminister eller president i Ryssland hade varit mycket sämre än Putin. Det är vad jag tror. Dessutom så har ryska män min respekt för att dem inte tvingar sina kvinnor, som dig t.ex., att lyda dem blint. Machokomplex har dem, men de betalar priset i form av kvinnoflykt från Ryssland och dem tar det som män, ingen man tycker om det men man behöver inte tycka om det för att vara en man, snarare tvärtom. Bara man inte brukar våld mot kvinnorna. De har makten att trycka ned dig sexuellt men dem avstår. Det måste väl räknas för någonting? Tyvärr felar både män och kvinnor i alla länder, män i arabvärlden felar sina kvinnor och kvinnor i väst felar sina män, att anstränga sig för att hitta en av det motsatta könet bland de egna. Det skapar ofta hat när kvinnor tar den lätta vägen och inte anstränger sig, de bryr väl sig inte om ifall andra kvinnors män är precis sådana som de själva föraktar när det kommer till egna män. Trots att de valt en utländsk man så ställer de fortfarande krav på deras egna män, krav som deras nya män inte behöver leva upp till. Men det handlar också om ondskan hos världens män! Jag skulle inte i mitt liv göra mot en rysk, thailändsk, kinesisk, polsk man t.ex., det som somliga män gör mot oss svenskar – exempelvis amerikaner, araber, nordafrikaner, britter och danskar. Min fråga till dig är nu; gör detta mig till mindre av en man eller mera av en man? Jag är 46 år och fortfarande singel märk väl. Men bortse från social status när du svarar, för det har ingenting att göra med att vara man.

      Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

