Hem > Media > Om inte Ricky Gervais och Stephen Merchant är dem två sämsta bögarna på jordklotet så är det någonting allvarligt fel på bögar.

Om inte Ricky Gervais och Stephen Merchant är dem två sämsta bögarna på jordklotet så är det någonting allvarligt fel på bögar.

Om inte Ricky Gervais och Stephen Merchant är dem två sämsta bögarna på jordklotet så är det någonting allvarligt fel på bögar.

I det senaste avsnittet av En Idiot På Resa så utsatte bögarna Karl Pilkington för den ultimata förödmjukelsen när Karl Pilkington tyvärr gav in för de två bögarnas illvilliga påtryckningar om att låta sig undersökas för prostatan, och sedan filmade och sände bögarnas TV-bolag hela proceduren trots att Karl hade blivit lovad att han skulle få bli undersökt i enskildhet. Bögarna hade till och med ordnat med det avskilda rummet själva i hemligt syfte att förödmjuka Pilkington genom att filma prostataundersökningen. Liksom jag hoppades att Karl Pilkington inte skulle bungyjumpa på request så hoppades jag också faktiskt på att, nej jag förväntade mig att han skulle vara ståndaktig i prostataundersökningspåtryckningarna. Nu var han inte det.., men vilka två bögsvin alltså. De får helt enkelt ta det där när man kallar dem för bögsvin med tanke på att Ricky Gervais kallar Karl Pilkington för so useless i programmet! Sedan om andra bögar tar illa upp.., jag måste säga det. Vilka bögsvin, vilka jävla bögsvin, värdelösa människor. Men det kan man ju inte säga, men det är det som är så jävligt, man kan inte säga det. Inte bara för att bögar överallt kommer att ta illa upp, utan också för att det går emot allt vad god moral och medmänsklighet säger och handlar om. Man säger inte att någon är so useless med skadeglädje, och man säger inte att någon är ett värdelöst bögsvin, men jag sade det just. Ricky Gervais behöver höra det. Jag hoppas att andra bögar än Ricky Gervais håller med mig och inte med Ricky Gervais, annars är det någonting allvarligt fel på bögar som jag sade! Ricky Gervais ska inte tro att han kan gömma sig bakom böghataralibit och minoriteters rättigheter, och samtidigt använda samma språkbruk om Karl Pilkington som böghatarna använder om bögar. Och jag är precis som Karl Pilkington i någon mening, jag är alltså också en åsiktsminoritet och har rätt att ta illa upp för det Ricky Gervais gör mot Karl pilkington. Och då har jag rätt att säga samma sak om honom som han säger mot Karl pilkington. Punkt. Menar Ricky Gervais det han säger om Pilkington när han säger att Pilkington är so useless, så menar han det om mig, och därför så får han svar på tal från mig. Han tror att han ska komma undan att bli kallad bögsvin för att han tillhör en minoritet, men bögsvin är vad han är! Alla andra bögar som inte är som Ricky Gervais undantagna. Jag har själv kallat folk för okarismatiska, dödskallar, apor och inkompetenta, men aldrig för värdelösa människor med ren och skär skadeglädje. Värdelösa politiker – ja! Men då har det rört sig om personens statsmannaegenskaper eller brist på sådan snarare. Om man kallar någon för so useless så har man sänkt sig så lågt en människa kan göra. ”Så värdelös” har jag aldrig haft i min vokabulär mot en vanlig man och medmänniska, förrän nu. Vilken bild man får av bögar när man ser dessa två monster på TV! Ska det verkligen vara så? Ska ingen bög ta avstånd ifrån dessa monster? Jag har inte hört, sett eller läst en enda bög ta avstånd ifrån dem och det dem säger och gör. Det är därför jag tvingas svara så här, och det är därför som jag inte vill höra från andra bögar att jag är en dålig människa för att jag säger att Ricky Gervais är en dålig människa och en so useless komplett värdelös person och bögsvin. What goes around comes around, så att säga. Jag skulle själv inte tycka om att bli kallad för en komplett värdelös människa, men om någon vill kalla mig för det jag har kallat andra, apa, korkad, okarismatisk (vilket inte är sant) eller dödskalle (vilket jag hoppas inte är sant), så är det helt Ok, det är inte samma sak. Det tycker inte jag i alla fall, hade jag tyckt det så skulle jag inte ha kallat regeringen för det. Men so useless är ett epitet som jag allra sist skulle vilja bli kallad för, näst efter pedofil eller pervers. Pervers har jag kallat grupper för (dock aldrig bögar), men det är för att de är det och har förtjänat att bli kallade för det, det har inte jag förtjänat. Men jag vill inte kalla någon individ för pervers, om han inte är pedofil eller våldtäktsman. Jag har aldrig gjort någonting mot någon annan människa sexuellt om hon inte har varit en någorlunda jämnårig kvinna, och i synnerhet inte mot barn. Men efter pervers så kommer so useless, om man menar det om någon som människa som inte är ond eller som inte har makt, bara för att han inte är kapabel. Men en maktmänniska som inte är kapabel måste stiga ned. Jag har kallat folk för onda, och det kan man kalla mig för också om man vill. Det lyssnar jag i alla fall på för man vill ju inte vara ond ju, om man blir kallad för ond så försöker man göra sitt bästa för att inte vara ond. Men detta gäller väl inte Ricky Gervais? Det sorgligaste med alltihopa är att Ricky Gervais förmodligen skulle känna sig sårad om någon kallade honom så värdelös för att han är en bög. Ricky Gervais gömmer sig bakom toleransalibit när han säger sig ta dvärgarnas parti, anser han, och närmast läxar upp Karl Pilkington för att han inte kan förstå att småfolket har en värdighet och inte borde få försörja sig genom att exponera sig (se avsnittet när han är i Kina). Men så är det ju inte, det är ju Karl Pilkington som har rätt, varför skulle inte småfolk kunna göra allt det som vi andra kan göra? Försvarstalet är bara en load of bullshit från Ricky Gervais sida. Ett falskt alibi för att han ska framstå som en människa alt. en medmänniska, vilket han gör allt för att bevisa sig inte vara genom att gapskratta och håna Karl Pilkington. Om någon kan bevisa att jag själv är likadan som Ricky Gervais så må det vara hänt, då ska jag be om ursäkt till Anders Borg och Sten Tolgfors för det specifika jag har skrivit till dem, men inte till Ricky Gervais. Anders Borg har ju till och med blivit kristen enligt egen utsago. Var det jag? I alla fall, genom att skriva det här ovanligt direkta inlägget har jag blivit medvetandegjord om mina egna fel och brister, låt Ricky Gervais och Anders Borg använda det emot mig om dem vill.

Om man är bög och säger att ”du får inte kalla någon för bögsvin”, med den enda motiveringen att man själv är bög, då får man först förklara för mig vad man själv har gjort för att få stopp på det där monstret Ricky Gervais, eller vad man har gjort för att protestera mot hans behandling mot sin medmänniska. För det är Ricky Gervais jag vänder mig mot, och tar man då Ricky Gervais parti, ja då kan man göra det, då får det spilla över. Om man inte gör det så spelar det nog ingen roll för den personen vad jag kallar Ricky Gervais. Tills man säger att man har gjort någonting för att stoppa det här monstret – skrivit ett brev, skrivit ett blogginlägg, protesterat hos TV-bolaget, vad som helst, skänkt pengar till fattiga, vad vet jag – så har man inget att tillägga.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 2 januari 2012

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

