Hormuzsundet oljan och Iran

Detta är någonting som vi definitivt vill vara en del av! Oljan talar. Om USA och västvärlden sätter en sanktion på Iran, och Iran svarar med att försöka blockera Hormuzsundet, så ska vi vara där på USA:s sida, om ni frågar mig. Skicka genast den svenska korvetten i Adenviken till Hormuzsundet! Eller ska vi fortsätta vara freeloaders säkerhetspolitiskt? Låt oss i så fall åtminstone rösta om denna långsiktiga osäkerhetspolitik. Jävla ”illiberala demokrati” Sverige! Googla det!

http://www.defensenews.com/mobile/index.php?storyUrl=http%3A%2F%2Fwww.defensenews.com%2Fstory.php%3Fi%3D8674670%26%26s%3DTOP

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 28 december 2011

  1. -
    2 januari, 2012 kl. 01:05

    Om du nu är intresserad av Försvarsmakten, borde du läsa på och följa de missioner vi genomför. Det finns ingen Korvett i Adenviken och inget annat svenskt militärt fartyg heller för den delen, i skrivandets stund. Det finns för många som har åsikter om FM utan att ha en aning om verksamheten!
    Lycka till med inläsningen.

  2. 2 januari, 2012 kl. 01:53

    Det viktiga är att de försvarsmaktsanställda är pålästa tycker jag. Jag följer ett antal FM-sidor och försvarsbloggar, men ingenstans har jag läst att vi har tagit hem vårt enda fartyg i Adenviken, så felet är inte bara mitt. Vad jag ville ha sagt med inlägget är helt och hållet politiskt. ”Politik är det möjligas konst”, och då kan man inte låta sig begränsas av kunskaper man inte har, för man kan ändå inte veta allt hur mycket man än läser på. Om jag säger så här då; vi bör skicka ned en korvett, eller en fregatt om vi har någon vilket jag inte tror (men jag tänker inte ta reda på det – lång näsa!), till Hormuzsundet så länge som korvetten har möjlighet att försvara sig själv och andra!

    Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

