Hem > Media > Karl Pilkington; En Idiot på Resa.

Karl Pilkington; En Idiot på Resa.

I det senaste avsnittet av En Idiot på Resa så fick Karl Pilkington en avundsvärd upplevelse. Jag har alltid ansett två saker med den serien;

  1. Ricky Gervais och Stephen Merchant är taskmörtar.
  2. Karl Pilkington gör rätt som inte Bungyjumpar on request.

Man bör särskilja dessa dikotomiska delar av ”upplevelsepaketet”. För övrigt så i det förra avsnittet så fick Karl Pilkington tömma skithinkar med mänsklig avföring, hur kan det vara en upplevelse? Ren mobbing är vad det är! I alla fall, den avundsvärda upplevelsen i denna veckas avsnitt var att Karl fick uppleva att stå på ett enmotorigt dubbelvingat propellerplans övre vinge och flyga luftakrobatik. Varför säger jag nu detta när jag redan har implicerat att jag aldrig skulle ha bungyjumpat på request? Därför att ett Bungyjump startar med en skräll och avslutas med en mjuk upplösning, medans luftakrobatik börjar med en mjukstart, men man vet att man kommer att få en hisnande upplevelse! Det är skillnad på äkta spänning och att ta sig över en tröskel i ett meningslöst ej särskilt upplevelserikt dyk från 50 meters höjd. Bungyjump är för machobögar, luftakrobatik är för skojs skull! Fast om man vågar hoppa bungyjump så vågar man säkert också pröva på luftakrobatik, det är inte det, jag ser bara inget nöje i att bevisa min mandom när det inte ens är en rolig upplevelse. Ska jag göra någonting som upplevs som farligt så måste det finnas en del roligt i det också. alternativt så går jag i krig för mitt land om jag vill ha en sheer thrill, men aldrig för Främlingslegionen eller något annat lands armé som legosoldat. Det är bara sådan jag är. Och jag skrattar den machobög som kallar mig feg för att jag inte bungyjumpar rätt i ansiktet sannolikt. Karl Pilkington är fortfarande min idol! Det är inte bara det att han är rolig, han är godhjärtad också. Det gör gott i hjärtat när jag ser någon behandla Karl Pilkington som en medmänniska och med respekt i serien, det gör inte Ricky Gervais över huvudtaget. Karl är ingen apa på ett zoo! Lite kan man skratta åt honom för det är ju en show, men minst lika mycket med honom, han har ju ofta rätt! Hade jag träffat honom på riktigt så hade jag inte skrattat åt honom som Ricky Gervais gör mot honom som han kallar sin vän. Håller du inte med?

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 18/12/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

