Karaktärsmord av mina peers

En tjej i ungefär min ålder som jag permanentlänkar till på
min blogg har råkat illa ut, och jag vill hjälpa henne. Jag publicerade detta i
kommentarsfältet på hennes blogg, läs även hennes blogginlägg om hennes svåra
situation på http://www.skrivkonst.net/2011/11/03/att-avlagga-prov-i-en-asiktskurs/

Victoria Wärmler! Det de sysslar med är karaktärsmord i stor
skala. De omöjliggör försörjningsmöjligheterna för sådana som dig och mig
Victoria, bloggare som godtyckligt anses vara rasister, men även för människor
som bara har åsikter som avviker från godhetskörens eller ”Totenkopfdivisionens”
(Dödskalledivisionen, en ökänd SS-division med dödskallen på kragspegeln)som
jag kallar dem. Det skulle lätt kunna utvecklas till att bli även ett justitiemord
mot dig om du anmäler.  Jag kände en
kille i Arlöv utanför Malmö som läste till sjukvårdare här nere och råkade ut
för ungefär samma sak som du antagligen kommer att få uppleva, när de fick reda
på att han var Sverigedemokrat så portade de honom från skolan, trots att han
nästan var klar med utbildningen. Han gjorde inte ett skit åt det tyvärr, han
visste vad han var up against. Samma människor som gör det här mot dig kallar
omöjliggörande av försörjningsmöjligheter mot en minoritet när det händer i
andra länder för förföljelse. Det var likadant när jag läste statsvetenskap för
något år sedan, på den utbildningen fick man inte vara för dödsstraff, för då
åkte man ut. Jag sade naturligtvis inte att jag var för dödsstraff, och jag är
inte ens Sverigedemokrat. Vad de egentligen sade med detta var att alla amerikanare
är extremister, utom de som är emot dödsstraff, som är i minoritet.  Samma institution är genuscertifierad om det
kan ha med någonting att göra. Samme lärare som sade det här på den första
kursen skulle åka till USA till hösten och undervisa på Stanford. Detta var i
Lund för ett och ett halvt år sedan. Jag hoppas att den här läraren inte gör
sig omöjlig i Amerika på grund av sina åsikter om dödsstraff och blir utesluten
från samhället och får dra omkring som en trashank på gatorna. Hans ideologi
var någon slags rödgrön röra, ungefär där stod han politiskt, mest troligt
miljöpartist, och definitivt politiskt korrekt. Det värsta är att jag tror att
det som kommer att hända, om man drar ett uteslutande av dig på grund av dina
åsikter från utbildningen du går inför skranket, så skulle domstolen inte döma
till din favör. Om ens en anmälan hade gått till domstolen, åklagaren som
handhåller ärendet skulle förmodligen inte ens släppa igenom ärendet till
rättegång hur uppenbar diskrimineringen och lagbrottet än är. Men just därför,
om det skulle hända att de petar dig från utbildningen, så vill jag att du ska
dra det till domstol för att ställa det på sin spets och se hur det ligger till
med demokratin, och sedan rapportera på din blogg dag för dag under rättegången
som följer (om den inte blir en formalitet och du huggs ned på en timme).
Skulle det inte gå till domstol så kan du rapportera om det också. Om det inte
går demokratins väg och de dömer till din favör så vill jag att du vänder dig
till tidningarna med debattinlägg, typ SvD och DN, och hävdar att vi inte lever
i en demokrati. Du får inte glömma Rapport och Aktuellt även om vi båda vet att
de inte kommer att ta upp din sak, men det är viktigt att du har tömt ut dina möjligheter.
Rapportera sedan hur det har gått med det på din blogg och vänd dig till
SD-ledningen för att få hjälp med att föra ut din sak. Jag vet att de inta har
mycket större möjligheter än du att föra ut resultatet av rättegången eller den
uteblivna rättegången till allmänhetens kännedom, men lite större möjligheter
har de i alla fall än en gräsrots-SD:are.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 5 november 2011

  1. 5 november, 2011 kl. 14:21

    ”Vänta lite nu- jag har inte råkat illa ut, inte i någon av mina utbildningar. Även om jag djupt uppskattar att du tar mig i försvar och anslutningsvis berättar om hur det kan gå och även har gått för en person, så går du i mitt fall händelserna i förväg. Har jag uttryckt mig oklart på något sätt, så måste jag beklaga det.” Victoria Wärmler

    Även om du svarade på fel inlägg, det föregående om Tymoshenko https://rogerklang.wordpress.com/2011/10/30/yulia-tymoshenko-is-investigated-for-a-political-murder/ , så svarar jag här också. Som vanligt rusar jag in och drar förhastade slutsatser. Men om det skulle gå som i worst case scenario så har du i alla fall fått mina råd. Jag hjälper dig gärna i så fall. Men för nu, lycka till med din utbildning!

    Mvh Roger

    • Vickan
      5 november, 2011 kl. 15:15

      Tack, min vän.
      (Jag blev förvirrad av placeringen av kommentarsfunktionen🙂 Du rättade till det, det värmer.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

