Hem > Sveriges försvar > Jag kan eller vill inte söka till Försvarsmakten 2011

Jag kan eller vill inte söka till Försvarsmakten 2011

Jag kan inte söka in till försvaret 2011 GMU 3 och 4 visar
det sig. Ingen utbildning till soldat är förlagd i Skåne 2011. Det närmsta man
kan komma är Hemvärnsutbildning i Blekinge. Men jag ville ju tjäna mitt land i
Afghanistan! Soldatutbildningen 2011 är förlagd till Norrland. Jag tjänar gärna
mitt land, men jag är inte beredd att flytta till Norrland för att kunna göra
militärutbildning! Och jag är inte beredd att pendla till Blekinge för att gå
en hemvärnsutbildning, jag håller mig inom Skåne. Lapplandsjägare kan jag inte
bli, det har jag för dålig fysik till, och hade så även som ung antagligen.
Dessutom så är denna utbildning förlagda till Norrbotten den också. Bemanningen
till internationella insatser ska från och med nu göras genom redan anställd
personal i huvudsak, vilket i och för sig inte hade hindrat mig från att söka
in. Geografiska förutsättningar hindrar mig dock. Jag kan ju alltid försöka 2012.
Jag har skaffat inloggningsuppgifter till Rekryteringskontoret som kommer att
hålla mig uppdaterad. Jag kan vara mycket ihärdig och ha fjärrseende, trots att
jag i allmänhet är ganska lat. Jag menar allvar med mitt mål att bli soldat om jag
får chansen, sedan om någonting händer som förändrar förutsättningarna kan jag
inte svara på. Men det är långt ifrån säkert att jag blir antagen när/om jag
söker in.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 26/7/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

