Hem > Brott och straff > Nu önskar ni allt att det fanns dödsstraff?

Nu önskar ni allt att det fanns dödsstraff?

Jag trodde liksom alla andra först att Oslobombaren var
islamist. Istället var han nationalist. Tänk att kallblodigt döda 84 oskyldiga
ungdomar. Otänkbart. Deras enda brott var att de tillhörde föräldrar av en
annan ideologi än gärningsmannens. Dådet är lika ondskefullt oavsett vem som
har begått det! Det var ett naturligt misstag från min sida att förutsätta att
det var islamister som begick dådet, oddsen för detta var ju trots allt mer än
överväldigande. Jag anser fortfarande i allra högsta grad att islamister är
onda och att det finns få moderata islamister! Men låt oss skilja på det här
dådet och ondskan hos en galen individ från ondskan hos förtryckare bland en
religions miljoner följare. Mina kondoleanser till Norge! Jag är trots allt
glad att det inte var islamister som låg bakom dådet.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 23/7/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

