Tyskland-Grekland igen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4567942

Tyskland ger mest pengar till Grekland

Som största ekonomi i valutaunionen kommer Tyskland att gå i god
för den största andelen av nödlånen till Grekland i ett kommande krispaket.

Det är allt annat än
populärt i Tyskland, där många redan var emot det räddningspaket som antogs
förra året. Medan vissa tidningar utmålar grekerna som otacksamma, dagen efter
att premiärminister Papandreou klarat förtroendeomröstningen i det grekiska
parlamentet, så påminner andra om att Tyskland flera gånger har varit i en
liknande ekonomisk sits som Grekland.

– Är det grekerna som
sabbar vår återhämtning? frågade sig Europas största tidning, Bild-zeitung,
sedan ny statsistik visar att tyska investerares tilltro till det egna landets
ekonomi har rasat dramatiskt den senaste månaden.

En
annan rubrik lyder,
vi betalar och blir
utskällda. Just så går tabloidtidningarnas resonemang här; grekerna vill inte
spara på områden där Tyskland de senaste åren har tvingats göra smärtsamma
nedskärningar. De är otacksamma och lever över sina tillgångar.

Enligt en
opinionsundersökning är 60 procent av tyskarna emot finansiell hjälp till eurokollegan.
Oppositionspolitiker och andra tidningars ledarskribenter ser det som en
gigantisk kommunikationsmiss att regeringen inte har lyckats förklara att
Tyskland hittills har tjänat stort på att vara en del av valutaunionen och hur
det skulle kosta landet betydligt mer att inte hjälpa Grekland nu.

I
tidningen Spiegel
tas resonemanget ett
steg längre. Näringslivshistorikern Albrecht Ritschl varnar tyskarna för att
slå sig för bröstet och påminner om att de största statsbankrutterna de senaste
hundra åren, har Tyskland stått för.

Efter andra
världskriget drev USA igenom omfattande avskrivningar av de tyska skulderna.
Och så sent som på 90-talet avstod Grekland och andra europeiska grannar från
stora krigsskadestånd som Tyskland egentligen skulle ha betalt ut efter
återföreningen.

Vore det inte för
andra länders försonlighet skulle Tyskland idag måhända se helt annorlunda ut.

Jag tänker dra en parallell här till Island och den ekonomiska
kraschen där; Grekland agerar utpressare, men Island är utpressat! Det är helt
olika anledningar till de två ländernas havererade ekonomier.

”Som största ekonomi i valutaunionen kommer Tyskland att gå i god
för den största andelen av nödlånen till Grekland i ett kommande krispaket.”

Men är Tysklands större bidrag proportionerligt till deras
respektive EU-omvärlds ekonomiska bidrag till Grekland efter respektive lands
BNP? Skulle inte tro det.

”Medan vissa tidningar
utmålar grekerna som otacksamma, dagen efter att premiärminister Papandreou
klarat förtroendeomröstningen i det grekiska parlamentet, så påminner andra om
att Tyskland flera gånger har varit i en liknande ekonomisk sits som Grekland.”

Fick Tyskland hjälp då? Skulle inte tro det.

”Efter andra
världskriget drev USA igenom omfattande avskrivningar av de tyska skulderna…”

USA var Justa den gången, men de har otvivelaktigt vandrat en
annan mer ogudaktig väg sedan 2001-2003 någon gång. USA gav också lån till
Tyskland under 20-talet, inte riktigt som Marshallhjälpen efter 1945 men det
slutade i alla fall i deras egen kris som blev en världskris i 1929. Så goda
var de då!

”…Och så sent som på
90-talet avstod Grekland och andra europeiska grannar från stora
krigsskadestånd som Tyskland egentligen skulle ha betalt ut efter
återföreningen…”

Vem sade att Tyskland måste betala skadestånd i första stället?
Grekland? Vad gjorde tyskarna mot dem i vk2? Inget anmärkningsvärt! Läs ”Kreta”
av Antony Beevor och dra dina egna slutsatser. Tyskarna var kanske inte
välkomna på Kreta men några pogromer förekom inte, SS var inte ens på plats.
Britterna och samväldets soldater blev minsann accepterade, men inte tyskarna,
och britterna var ändå först på plats. Efteråt tog grekerna tyska kvinnor i 66
år – hitintills. Det var ju det som det handlade om för grekerna då, att
grisnäsorna från Tyskland inte skulle få ta en endaste Grekisk kvinna. Det gjorde
de ändå, men de har fått betala tillbaka med råge. Det är nog nu! Er kris har
ni själva tjänat ihop till, eller kanske man skulle säga; har ni slösat er till
genom att leva över era tillgångar på grund av att ni är med i EU och bara vill
leva på EU-bidragen istället för att bygga något eget varaktigt med egna händer.

Eller skulle Tyskland betala skadestånd till Polen och Ryssland?
Den etniska fördrivningen i Polen var underblåst av de katolska polackerna
eftersom de drabbade var judarna, inte katoliker och polacker. Den ”polska
korridoren” som Hitler tog i september 1939 var orättfärdigt bortrationaliserad
till polackerna av Ententen från vk1 så pass sent som 1919. Tyskarna bombade
Warsawa i processen den 1 sept. 1939, ja, men senare när krigslyckan vände så
fördrev polackerna den tyska infödda befolkningen i nuvarande västra Polen
genom våldtäkter och mord och förlorade i processen östra Polen till ryssarna.
Buhu, ska vi tycka synd om polackerna för det? På mig verkar det som att
tyskarna fick betala ett högre pris än de utsatte polackerna för, bortsett från
judarna. Ingen bryr sig tyvärr om judarna vid tidpunkten. Sedan dess har
polackerna hamnat i en betydligt värre smet och förlorar kvinnor till USA och
hela EU, helt utan egen förskyllan.

Låt oss se på exemplet Tysklands brott mot ryssarna: Tyskarna
fördrev ryssar från deras hem och mördade judarna. Ryssarna brydde sig inte om
judarna. Tyskarna behandlade ryska krigsfångar obehagligt rått. Ryssarna
fängslade själva ryska krigsfångar från tyska krigsfångeläger – efter kriget – för
att de hade haft fräckheten att ge sig tillfånga till tyskarna. Ryssarna brydde
sig inte om sina egna tillfångatagna och inte heller tyska soldater behandlades
mänskligt i fångenskap, de flesta av dem kom aldrig hem igen. 1-1 alltså.

Stalingrad: Tyskarna svalt ut ryssarna i Stalingrad och
bombarderade dem med granater. När krigslyckan hade vänt så fördrev ryssarna
tyskarna från Ostpreussen och västra Polen samtidigt som de själva orättfärdigt
tog östra Polen och Baltstaterna i besittning – igen. 2-2 alltså. I processen
av kriget våldtog ryska soldater beräknade 1,9 miljoner tyska kvinnor och flickebarn
och bombarderade varje tysk stad med granater innan de intog den. Berlin fick
uppleva världens värsta belägringsbombardemang när sammanlagt två miljoner
granater skickades mot staden i slutstriderna. Till detta kom ryssarnas
våldtäkter mot tyska kvinnor, som sagt var. Tyskarna våldtog aldrig
ryskor, de stod över sådant, även Einsatz och SS avstod till och med från det,
också judinnorna gick fria från våldtäkt. Det lutar alltså mot att det är
ryssarna som har en skuld till tyskarna och inte tvärtom. 3-2 till Nazityskland
– NAZITYSKLAND! Hurdana var då inte Sovjeterna?

”…Vore det inte för
andra länders försonlighet skulle Tyskland idag måhända se helt annorlunda ut.”

Försonlighet? Vem är det som förlorar pengar till vem
egentligen?!!! Om allt hade gått rätt till så skulle pengaflödet gått åt andra
hållet nu. Tyskarna har följt reglerna som de allierade och EU-länderna själva
har satt upp under den ömsesidiga och mer eller mindre uttryckliga förståelsen
att det en gång ska bli tyskarnas (och svenskarnas) tur att ta deras kvinnor,
för så har Gud sagt genom blixt och åskmuller precist displayat i samhällsomvälvningarna
som den i Sverige sommaren 1990. Nu när det är tyskarnas och vår tur att casha
in så ändrar de reglerna???!!! USA har helt flippat ut och ställt sig på
ondskans sida. De om några borde veta att det inte är någon slump att blixtarna
och åskan alltid slår in exakt i samhällsomvälvningarnas klimax, en klimax man
tydligt kan observera på många sätt. (Se bilden på facet från Mochica-kulturens
tid under sidorna ”Nyckelpigan som drog dödskallemolnet” eller ”Om Roger Klang”
som ensamt mer än indikerar en plötslig brytningspunkt på
samhällsomvälvningarna, om du har sett facet”.) Men det har det nog gjort för
sista gången i USA. Så går det när man går emot Guds vilja! I Sverige och
Tyskland och Island har vi 15 procent värre krascher än i övriga världen när
krisen emanerar inifrån, detta klarar inte USA av att acceptera för det innebär
att Gud står på vår sida sett med de amerikanska Republikanernas egen före
detta moral, och då är USA följaktligen inte Guds utvalda land längre,
resonerar dem. Det går ju inte för sig? (Men i själva verket så är det kausalt
så att amerikanarnas nya ogudaktighet
gör att de inte är Guds utvalda land längre. Det är inte som att de är
ogudaktiga för att dem inte är Guds utvalda land längre, eller har det blivit
ett cirkelresonemang för amerikanarna?) Möjligen förekommer det liknande
extrema krascher som i våra länder i Sydostasien/Japan och i några eller alla
av de Baltiska staterna, jag kan inte svara på det med säkerhet. Sydostasien är
ju mycket mer folkrikt än Europa och USA tillsammans, och Baltikum är litet och
folkfattigt, så då blir det svårt att bilda sig en uppfattning utan närmare
kännedom om förhållandena. Men Island är också folkfattigt och avlägset och jag
har liten kännedom om landet, fast jag vet att deras kris emanerar genom
omvärldens försorg till 100 procent medans vår kris till stor del äger rum inom
landets gränser. Island är ju ett homogent men av omvärlden utpressat samhälle.

”I
tidningen Spiegel
tas resonemanget ett
steg längre. Näringslivshistorikern Albrecht Ritschl varnar tyskarna för att
slå sig för bröstet och påminner om att de största statsbankrutterna de senaste
hundra åren, har Tyskland stått för.”

Och Sverige har stått för en
och är på väg mot en andra genom omvärldens försorg, liksom Tyskland. I värsta
fall.., i värsta fall. Jag håller på att läsa en 818-sidig biografi om Hitler
av Joachim Fest, av många ansedd som den bästa Hitlerbiografin. Om jag ändå
inte hade varit så lik Hitler, och om ändå den politiska situationen i Sverige
och världen idag inte hade varit så lik den Tyska erfarenheten på 20-talet och

början av 30-talet! Vad vill Gud med
mig egentligen?? Men det finns mycket som skiljer mig åt från Hitler också
Gudskelov, särskilt våra vägval. Hitler startade sin ”karriär” i
trettioårsåldern. Jag rekommenderar alla svenskar och tyskar att läsa den boken
för att de ska vara medvetna! På så sätt kanske vi kan undvika en historisk
repris. Jag tror att Joachim Fest är en dödskalle i likhet med de flesta i
svensk regering och riksdag, men hans bok är ändå insiktsfull. Han är död nu,
han dog 2006. Den första upplagan kom så tidigt som 1974. Boken är en tegelsten
på 818-900 sidor beroende på vad man räknar som lässidor, och den behandlar
främst tiden från 1918 och framåt. Jag är bara halvvägs igenom. Den gör en inte
glad precis. Det mest intressanta jag kan läsa ut av den är att jag tror att
Gud hade displayat samma slags föreställande moln för tyskarna som för svenskarna
anno 1992. Men jag har också redan tidigare dragit slutsatsen att Hitler inte
hade fått något privat moln eller vision displayat för sig av Gud. Hans långa
tvekan ifall om han personligen hade något slags gudomligt beskydd talar för
det, även den tidiga vanmäktiga Hitlers tvekan om sin ställning i Guds ögon.
Jag såg molnen när jag var 27 år och visste omedelbart att jag var speciell!
Samtidigt drar jag slutsatsen att Hitler hade sett åtminstone ett, förmodligen
bägge de offentliga molnen i Tyskland, som även vi svenskar och jag har sett
c:a 70 år senare i Sverige. Det var bara det att han förmodligen aldrig skrev
om det i Mein Kampf eller någon annanstans, som jag har gjort på min blogg
under ”Nyckelpigan som drog dödskallemolnet” bredvid ”Om Roger Klang”. Så
historien behöver kanske inte upprepa sig. En sak som jag inte är lik Hitler i,
är att jag inte är en Gaybashare i den mening Hitler var detta, jag har inte
den amerikanska fängelsementaliteten; ”jag knullar dig i röven men jag är inte
bög” typ, alldeles säkert för att min far var en bättre far än Hitlers far –
Alois Schickelgrüber – därför att min far aldrig lade hand på mig. Men både min
far och Hitlers far var alkoholister under våra barn- och ungdomsår. Min dog
inte alkoholiserad när jag var 13 utan när jag var 33, och då hade min far
varit nykter i 10 år. Det finns många saker som går igen, fäders alkoholism är
bara en av dem. Men som sagt var, det finns många saker som skiljer oss åt
också. T.ex. så var min mor inte eftergiven mot mig när jag växte upp. Detta
med aga och en eftergiven mor är stora skillnader mellan Hitler och mig som jag
tar upp, som affekterar allt vad Hitler gjorde och allt vad jag gör! Men som
personer har vi ändå många likheter, speciellt om man jämför mig med den unge
vuxne Hitler. Mycket av likheterna tillskriver jag att Hitler var min like i
taktisk statsmannaskapsförmåga. Författaren skriver om Hitlers
statsmannastorhetsegenskaper som om de vore typiska karaktärsdrag för Hitler
när dessa egenskaper i själva verket är universella och kan appliceras på
Napoleon, Julius Caesar, Winston Churchill, Ronald Reagan et.c.. Allt för att
ställa Hitler i så dålig dager som möjligt förmodligen. (Som om han behövde
någon hjälp med det. Men i boken görs det även med förkärlek nedvärderingar av
den unge vanmäktige Adolf, mer så än mot den mäktige Hitler senare i livet.
Varför avbildade du inte lika gärna det ett-åriga barnet, bilden på den lille
Adolf, med din spottloska på, Joachim Fest? Bilden författaren bygger upp av de
borgerliga Weimarpolitikerna är okontroversiellt nog karaktärsfasta,
rosenskimrande och idylliserande, och fattig på substans om viktiga aktörer. Nyansering
tack! Fast å andra sidan så är det ju en Hitlerbiografi och inte en biografi om
Weimarpolitikerna eller en beskrivning av det politiska livet i
Weimarrepubliken. Men ändå.) Hitler personifierade statsmannarollen kan man
kanske säga, och hans statsmannaroll blev därför porträtterad som varandes hans
personlighet. Sedan var han ju diktator också, det kanske har hjälpt till när
mindre begåvade historieskildrare ska försöka göra sig en bild av Hitler. Att
de är mindre begåvade är inte så konstigt, det går inte ens en statsman av
Hitlers kaliber på miljonen invånare. Ett naturligt felslut alltså. Fanns det
egentligen någon som kände Adolf? Kanske hans föräldrar och syster.

Jag har dragit slutsatsen att USA aldrig haft förmågan att bli ett
Nazistiskt rike även om de hade velat, därför att USA aldrig har varit etniskt
homogent och följaktligen för att varje individ och grupp har haft fullt upp
med att hävda sig själva i kampen om kvinnorna. Det är också därför som så
många amerikaner är så rakryggade i kontroversiella frågor som dödsstraff och
straff för grova brott över huvudtaget, för dem är individualister liksom jag
osannolikt nog har växt upp till att bli i det här landet (jag är en aning
sarkastisk i det sistnämnda). Ingen vet heller var romarna kom ifrån på den
tiden det begav sig, bara att de inte var native. Det finns alltså en Guds
spärr för dem, liksom för judarna som ju har den ”fördelen” av att ha varit
utsatta för ett holocaust i den nära historien. Men vad har vi? Vi är ett
etniskt homogent folkslag som saknar en närtida historia av förföljelse. Det är
orättvist mot mig. Men det gör mig så mycket mer inställd på att göra det
rätta.

Danmark och Norge klarar sig bättre med sitt kvinnoförtryck. Det
mest anmärkningsvärda med Norrmännen är deras otrevliga behandling av
landsförrädaren från andra världskriget – Henry Rinnan´s efterlevande familj
inkluderande dem släktingar som är födda långt efter kriget. Norrmännen har ett
helt horribelt förhållande till sina landsförrädares efterlevande och efterkigstidsfödda
familjer. Detta är någonting som är väldigt känsligt om man tar upp det med
Norrmännen. Det är det som är Norrmannens själ och hjärta. Jag känner inte
Norrmännen som jag känner danskarna, men jag har en morbror som bor på c:a den
60-breddgraden mitt emellan Stockholm och Oslo i Arboga, och som har berättat
att norrmännen inte är bra. ”Dem är inte bra” sade han ordagrant, det var enda
gången jag hört honom säga vad han anser om norrmännen. Tar man som svensk upp
norrmännens förföljelse av landsförrädaren Rinnan´s ättlingar än idag med norrmännen,
så går de berserk. Men jag tror att alla svenskar håller med om att det är fel
att behandla någon illa för att han är släkt med någon annan som var förrädare
under kriget. Så där ser man skillnaden mellan norrmännens och svenskarnas
nationalkaraktär tydligt. Men norrmännen var i alla fall inga krukor under
kriget när det väl hade gått så långt att de inte hade något val, utan måste
kämpa. Före det så lossade de glatt järnmalm från Sverige i båtar i Narvik som
skeppade den till Tyskland, under Norsk förevändning av att vara neutrala. Så
de kan hålla käften om det här med svenskarna och vår neutralitet under kriget!
Nu till det positiva med Norge: Men vad jag har förstått så får norrmännen
betala en och annan kvinna till svenska män, även om vi också släpper till
kvinnor till dem. Det är därför som jag har överseende med norrmännens
nationalkaraktär och deras primadonnefasoner, trots allt. Annat är det med
danskarna. Danskarna förstår det inte, men de är i nivå med fransmännen när det
gäller kvinnoförtryck. Det är min uppskattning i alla fall så där på en höft. Men
danskarna tror att dem är de renhårigaste och ädlaste Alver när det kommer till
nobilitet. Vi vet bättre!  Danskarna tror
att de är ”vitast i världen” så att säga, och jag är övertygad om att de har
just den formuleringen i sina huvuden, för de är ju rasister. Politiskt
korrekta rasister, för dem skulle aldrig säga det. Vad dem däremot skulle säga
är; ”Jamen Roger, du är ju också sån, vad är det för skillnad mellan oss och
dig?” Det är en jävla skillnad, jag slåss för min överlevnad, vi slåss för vår
överlevnad! Ni lever lyxigt på andra oskyldiga mäns bekostnad i norr när det
kommer till kvinnor samtidigt som ni har en mindre utomeuropeisk invandring än
oss. Deras rasism är ett utslag av ren ondska; ”Vi tar oss rätten att göra mot
er vad andra gör mot oss, samtidigt som vi håller i våra kvinnor gentemot er,
och vi gör det med skadeglädje. Men de svinen som gör det mot oss ska fan inte
ha någonting.” Så tänker dem otroligt nog. Precis som serberna gjorde under
Bosnienkriget och gör än idag. Och inte fan står de för sina gärningar heller
de där jävla serberna. Jag hörde under 90-talets andra hälft en prominent serb
säga på TV något liknande detta på frågan varför de gjorde det de gjorde mot
muslimerna; ”Se hur det är i Sverige, om inte svenskarna sätter emot så kommer
snart muslimerna att ha blandat upp sig med svenska kvinnor och utrota den
svenska mannen.” Han kunde inte ens stå för det serberna själva gjorde mot
Bosnienmuslimerna utan han rättfärdigade serberna med att säga att muslimerna
tog svenska kvinnor, utan att så mycket som bry sig ett ögonblick om oss
svenska män för det. Det var bara ett sätt att slippa stå för den han är. Just
därför så är de värre än de tyska nazisterna under andra världskriget, liksom
många andra nationaliteter var under vk2. För de tyska nazisterna stod ju i
alla fall för vilka de var. Tyskarna sade; ”Hit men inte längre, vi vänder inte
rumpan till kvinnoförtryckarna för att försöka leva på skandinavernas kvinnor
samtidigt som vi håller i våra egna kvinnor gentemot dem, bara för att ge
omvärlden tillfredsställelsen av att ha perverterat och korrumperat oss
moraliskt, vi är och förblir icke depraverade!” Alla ariska skandinaviska män
fick gifta sig med tyska kvinnor även om situationen som rådde med ockupation
och så, gjorde så att det var mest tyska män som gifte sig med skandinaviska
kvinnor, men det skulle lika gärna ha kunnat vara tvärtom för det är ingenting
som säger emot det om man tittar på Tyskland av idag. Serberna kan ju inte
skylla sitt handlande på att muslimerna tar deras kvinnor för serberna är
precis lika goda kålsupare när det kommer till kvinnostöld och kvinnoförtryck
både mot muslimer och mot svenskar. De har inga ursäkter för sin depraverade
nationalkaraktär och sitt agerande någonstans! Å andra sidan så fanns det en
drös bosniska muslimer i SS under andra världskriget. Så dem är samma skrot och
korn. Den som inte säger ”hit men inte längre” vinner inte min respekt!
Norrmännen säger inte det och danskarna säger inte det gentemot oss. Men Vi säger det, gentemot islänningarna!
För mig är det inget alternativ att vända rumpan till mot söder i ren rädsla
och spy vår galla över folkslag längre norrut. Inte heller mot polacker eller sydostasiater.
Hit men inte längre! Vi ska inte ta ut vår svåra situation mot ett litet land
som Island, ett broderfolk. Även om det kostar oss vår själ. Och just därför så
är det kvinnoförtryckarnas själar som förgås, oavsett om Vi blir en nazistat. Gud älskar den som beskyddar de oskyldiga goda
men sårbara med risk för sitt eget liv, såväl som han respekterar de som är
onda och som inte gömmer sig bakom
sin religion och Guds ord utan tar konsekvenserna av sitt eget handlande, före
han älskar de onda som intalar sig att de ska komma till himlen trots alla sina
mörkrets gärningar som de inledde och fullföljde mot oss under många år! Den national-
och makroekonomiska verkligheten talar verkligen för att Gud favoriserar oss
framför andra. Låter inte det rimligt? Kommer ni förresten ihåg ”den gamla goda
tiden” när vänstern och de fattiga länderna ständigt proklamerade att det var
Västvärldens och USA:s imperialism som hindrade Arabvärlden och Afrika från att
skapa sig ett eget välstånd? Vad hände med den retoriken? Jo, den dog när den
före detta brittiska kolonin Indien började klättra i välståndsligan, och även
den delvisa kolonin Kina. DE HAR INGA URSÄKTER KVAR KVINNOFÖRTRYCKARNA! Och dem
hatar oss för det. Men gör som Indien och släpp taget om era kvinnor så ska ni
få se att ni blir en kometklättrare i den allmänna välståndsligan! Många
afrikanska länder håller på att göra just det.

Vi tar inte ut vårt lilla lands sårbara läge på Tyskland och rider
på skitkastarvågen heller, för tyskarna är inga kvinnoförtryckare. Dem är som
oss på den punkten. De har ett annat lynne kanske, men de är inte
kvinnoförtryckare. Kanske är deras nationalkaraktär, om en stat med fria
kvinnor kan ha någon sådan, ett utslag av nöd och tvång, det är väl rätt
rimligt att gissa det faktiskt med tanke på deras historia. De har länge fått
slåss för sin överlevnad och det har tvingat fram en radikalism och ett
oförfärat dödsförakt i krig. Liksom araberna har tvingat fram detta hos
israelerna idag. De står inte tyskarna efter när det kommer till mod.

Men jag vågar påstå att norrmännen var tyskarnas tuffaste och
hårdaste motståndare under den korta tid dem kunde hålla stånd mot Nazityskland
under vk2. De norrmän som efter ockupationen kämpade i brittisk uniform fick
ingen kred för sitt mod och sina bedrifter av britterna. Jag tyckte i alla fall
inte att det verkade så, och jag har läst böcker om dessa norrmän under kriget
och sett dokumentärprogram om dem. De hölls mycket kort av britterna. Så det är
troligt att norrmännen än idag känner att de måste stå på egna ben och tycker
att de är ganska isolerade, precis som vi svenskar gör. Även om de av ren
självbevarelsedrift försöker ge sken av motsatsen mot oss svenskar. Tyskarna
hyser norrmännen visst agg mot fortfarande och även svenskar får sig en släng
av skeden 65 år efter kriget. Det är ett permanent lynne norrmännen har och
ingen konsekvens av kriget!

De svenska högre officerarna hyser fortfarande betänkligheter mot
alla som talar lyriskt om tyskarna, om man nu kan kalla det jag säger att tala
lyriskt. Men det är fortfarande helt Ok att tala lyriskt om våra andra grannar,
danskarna och norrmännen och finnarna. Detta förhållande är en rest från andra
världskriget. Men faktum är att vi, i Tyskland har en närmare allierad än i
Norge och i Danmark, och till och med Finland. Det är bara det att Tyskland kan
enligt sin konstitution inte ingå militära allianser utanför Nato, så det kan
inte komma till uttryck. Men tyskarna är inte speciellt pålitliga heller, för
de är som oss, och vi gör allt för att vara den hala tvålen. Vi spelar med vår
egen mandom som en bricka i det geostrategiska spelet och det är inte
accepterat i andra länder än i Tyskland och Sverige och kanske Island. Det går
inte för sig i något annat land, förutom Israel möjligen, och därför drivs vi
mot avgrundens rand ständigt förlorandes psykologiska fördelar till omvärlden.  Men Israel har ändå en bättre
förhandlingsposition, israeliterna talar om hur viktigt det är att vara en ”mensch”
som de säger, och det är inte riktigt samma sak som att spela med sin mandom
men det påminner om det. Men de påminner samtidigt också mer om USA än något
annat land, på samma grunder. Jag är lite orolig för vad som ska hända med
Israel om de ryska judarna blir för många i landet. Jag vet inte, men jag antar
att de ryska judarna i Israel är lite mer som ryssarna, macho liksom. Om dem
får för stort inflytande så kan det hända att Israel förlorar sin välsignelse,
är jag rädd för.

P.S. En gång hade jag det tvivelaktiga nöjet att lyssna på en mans
ordsvada varje dag i veckors tid. Han hade en isländsk flickvän och han
snackade hela tiden om att Sverige är ett jävla land, Sverige är ett jävla land,
Sverige är ett jävla land, upprepade han gång på gång på gång. Det är ytterst
orättfärdigt att inte stå för sitt land och stoppa trycket mot Island! He
spilled his guts över Sverige och satte röven till mot Danmark för att ta den
där bak och vände kuken mot Island så att någon islänning fick betala priset
för att han liksom många andra av världens män skulle kunna roa sig med en
isländska. Han var inte svensk på något sätt bortsett från att han var född i
Sverige av svenska (eller skånska skulle han nog föredra att jag sade)
föräldrar. Han är en person som släpper förbi ondskan norrut och till och med
bidrar till den när trycket söderifrån blir obefintligt stort. Nu var inte
trycket obefintligt stort, det var mitt under brinnande svenska storkris under
första halvan av 1990-talet, men han skulle gjort det under alla omständigheter
även om det inte hade varit något tryck från omvärlden. Men just det att han
sade att ”Sverige är ett jävla land” hela tiden visar på att han är en anomali,
därför att de flesta kvinnoförtryckare talar bara väl om sitt eget land och sin
egen kultur, och dåligt om oss i norr, som Island. Han till och med kallade sin
kvinna för ”Island”. Om han räknade sig som skåning så var han säkerligen
separatist. Den skånska separatismen håller för övrigt på att försvinna i samma
takt som danskarna tar våra kvinnor skuldra mot skuldra med araberna, amerikanarna
och britterna. Säkerligen försvinner den skånska separatismen helt i framtiden till danskarnas stora förtret. Danmark
håller på att lossna från Skåne som när man drar ut en tand med röta, med
rötterna inte helt utan smärta. Men ut kommer den i alla fall, och det har vi
de danska männen att tacka för. Den skånska separatismen försvinner även till
norrmännens förtret, och hade det inte varit för min existens så hade det varit
till förtret även för tyskarna, för tyskarna behöver verkligen en avlastning. Det
är i alla fall vad de själva hoppas, att vi ska tvingas avlasta Tyskarna. Men
när det inte längre behövs så visar de förhoppningsvis sin goda sida? Men
finnarna tycker nog att det är bra, de vill att vi ska suga upp så mycket tyskt
som möjligt så de kan säkra sin östfront och bli det sista landet i världen att
vandra ned längs Womenoppressing Lane. De drar felaktigt slutsatsen att
tyskarna är kvinnoförtryckare. Det är dem inte, men de är en större och
mäktigare nation och kan på så sätt influera Sverige och svenskarna. Tyskland
är å andra sidan landet som ingen vill ta i med tång, landet som ingen vill
vara allierad med förutom jag. Så de är högst beroende av oss också, även om vi
är ett litet land. Ja vi får inte glömma Österrike också som lever på andra
sidan. Och anledningen till att ingen vill ta i tyskland med tång är
naturligtvis andra världskriget och nazismen i den närtida historien. Den
historien har de gemensamt med Österrike. Jag förväntar mig av Tyskland att de
inte inverterar norr och söder, annars ställer jag inga särskilda krav på dem
som jag inte ställer på andra nationer, för att acceptera dem. Tyskland har
gräns mot Österrike, Österrike har gräns mot Schweiz, Italien, Ungern,
Slovenien, Slovakien och Tjeckien. Och vi har gräns mot Danmark och Norge, vi
är därför inte betjänt av att Tyskland inverterar söder och norr. Som tyskarna
säkert redan har räknat ut så har jag en belgare (Flamländare) i familjen, som
är gift med min mor sedan många år tillbaka, sedan jag var barn eller ungdom. Och
det är vår motsvarighet till Tysklands gräns mot Frankrike. Detta bör lugna
dem. Det bör väga upp Tysklands centrala läge i Europa, vi har både fyra
miljoner Norrmän och sex miljoner danskar att tampas med, och dessutom vår del
av Frankerna – och en Holländsk population koncentrerad till vissa orter på
senare år. Men det kan jag leva med! Dessutom så har geopolitiskt fokus
flyttats från Tyskland till Arktis på grund av oljan där. Så Tyskland ska vara
mer än nöjda över det delvis nya geopolitiska läget, alltihopa sammantaget. Det
finns inget homogent Skandinavien, om det någonsin har funnits ett sådant
vilket jag inte tror. Det borde därför inte vara suspekt att vurma för Tyskland
längre! Vi har mer gemensamt historiskt med Baltikum än med Danmark och Norge,
och potential ligger i Finland och Polen och Ukraina och Baltikum och så
Tyskland förstås, inte i Danmark och Norge som lika gärna kan vända sig mot oss.
Frågan är bara hur rädda detta gör
ryssarna för oss? Jag fjärmar mig ju samtidigt från Nato, Storbritannien, USA
och Frankrike, och jag känner mig inte främmande för att hjälpa ryssarna i
Tjetjenien genom att sätta upp en liten garnison där för att försöka lugna
läget till Ryssland, skuldra mot skuldra med ryssarna. Kanske kan det lugna
dem? Och tyskarna har ju också gjort sig beroende av rysk gas. Det borde lugna
ryssarna ännu mer för de mer södra delarna av vår pakt – T60-pakten (om norrmännen
är intressert så är de fortfarande välkomna att ansluta sig, i annat fall får
jag väl döpa om alliansen!). T-60 kommer sig av att Helsingfors, Stockholm och
Oslo alla ligger kring den 60:nde breddgraden och med ett streck från Stockholm
ned mot Berlin så bildar våra huvudstäder ett kursivt T på kartan.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 23/6/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

