Hem > Brott och straff, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Talibaner och al-Qaida – råttor i en säck som Gud slår till marken.

Talibaner och al-Qaida – råttor i en säck som Gud slår till marken.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4564539

Kidnappad nioåring skulle utföra självmordsdåd

I Pakistan har polisen
gripit en nioårig skolflicka med bombväst på väg mot en polisspärr i nordvästra
Pakistan, nära gränsen mot Afghanistan.

Flickan hejdades med
åtta kilo sprängmedel på sig.

Enligt nyhetsbyrån AFP
sa hon att hon hade kidnappats och instruerats att trycka på knappen när hon
var framme hos poliserna.

Polisen stoppade henne
eftersom man tyckte att hennes kroppsspråk var misstänkt.

Där ser man tydligt vilken diabolisk ondska som talibaner
och al-Qaida besitter! Tanken svindlar när man försöker sätta sig in i hur
dessa män tänker. Vilken djävulsk ondska. Och sedan så finns det sådana kvinnor
som Gudrun Schyman som säger att vi svenska män är talibanmän???!!! Jag kan
inte i min vildaste fantasi föreställa mig någon svensk patriotisk man i krig
som skulle kunna sätta på en 9-årig flicka ett bombbälte så att hon får dö i
hans ställe. Snacka om feghet! Dem är råttor i en säck som Gud slår till
marken! Att döda en taliban- eller al-Qaida-krigare är som att sätta klacken på
en kackerlacka för mig. Att slå en råtta i en säck till marken har jag gjort, men
det gör man med ett visst distanserat obehag, kanske för att den en gång var
mitt husdjur. Att trampa ihjäl en kackerlacka är mest något äckligt som man
kalkylerar inte ska komma undan klacken eller lämna några permanenta spår efter
det. Jag skulle ha ett liknande kyligt kalkylerande när jag avlivar en taliban-
eller al-Qaida-krigare. Det får inte kleta ned mig själv, så jag skulle inte
avliva någon taliban som gett sig tillfånga eftersom den handlingen skulle
medföra krigsrätt för mig. Det påminner om att ha råttan i bur, man känner
ingenting för den och den känner ingenting för dig, men släpper man ut den så
pissar den ned bakom spisen och på din person, och den biter dig.

Med vänliga hälsningar till Ayman
Mohammed Rabie alZawahiri och råttorna som slänger
syra i ansiktet på småflickor och skickar ut dem med bombbälten – Fortsätt leda
genom exempel!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 21/6/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

