Hem > Inrikespolitik, nyckelpiga > ”Segraren blir dum av krig”, sagt av Friedrich Nietzsche

”Segraren blir dum av krig”, sagt av Friedrich Nietzsche

Jag har fått en plötslig insikt när jag läste ovanstående (rubrik)
första gången. Segrarna från andra världskriget har blivit dumma av krig som
Nietzsche sade, och så kommer även jag att bli om jag hamnar i deras situation
(Amerikas, GB:s). Men jag hoppas att om vi vänder kvinnoflödet (utan krig) att
jag blir något eller mycket bättre mot dem än vad de har varit mot oss.

 

När jag besökte mitt tidigare LSS-boende idag så fick jag ännu en
insikt som handlade om en viss älskvärd person och Jesus Kristus citat; ”Ve eder när alla människor tala väl om eder!”, Jesus i
Luk 6:26. Hon är omtyckt av alla. Men min insikt består i att Kristus
nog mera menade ”Ve eder när alla människor tala
väl om eder, maktmänniska!”. Medmänniskor som har förtjänat sin
omtyckthet genom att vara medmänniskor, är
särskilt exkluderade från detta citat av Jesus. Det var maktmänniskorna han
riktade sig mot när han gjorde fördömanden. Den här kvinnan är bara en vanlig
människa, och dessutom så har hon mer än ovanstående ursäkt, nämligen att hon
även saknar mod och ryggrad att sätta emot när det gäller för henne. Reinfeldt har också detta senare alibi, det är inte enbart
en ynnest från Gud att ha mod precis på samma sätt som att vara vacker inte
enbart är en ynnest från Gud! Reinfeldt är därför bara ett gränsfall till
själlösheten. Jag kan därför inte se att den här kvinnan skulle vara en
dödskalle, även om jag inte kan läsa hennes tankar. Jag hoppas inte det i alla
fall! Värre är det med Sten Tolgfors, Anders Borg m.fl.. De gör allt för att
alla ska tala väl om dem, förutom av parian SD, och så mig förstås, och då bara
för att de inte själva ska få skitstänk på sig av andra så att inte alla ska
tala väl om dem. Hängde ni med? Inget ska få störa deras själsfrid, de tjänar
alltså inte Sverige, utan de främjar sitt eget välbehag och sin karriär! Det
mina damer och herrar är dödskallar och inga gränsfall. Och det är dessa som
styr Sverige.., skrämmande.

 

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 8/6/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

