Hem > etnisk rensning, Inrikespolitik > ”Safety in Numbers”, hur många fiender kan en spagge få i Kungsan? En retorisk fråga med svaret 0.

”Safety in Numbers”, hur många fiender kan en spagge få i Kungsan? En retorisk fråga med svaret 0.

Jag har en ny idol sedan jag såg ett avsnitt av ”Mästarnas Mästare” http://svtplay.se/v/2381003/mastarnas_mastare/del_2_av_10?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2381003/sb,p104062,1,f,-1 George Scott (f.d. Geroge Cramne), den svenske boxningsvärldsmästaren född i Liberia, är en riktig man. Han tror inte att en man, det är någon som i etniska gäng hoppar på fåtaliga, svaga eller rädda svenskar. Tvärtom har han anammat en svensk syn på vad en man är. Varför? Därför att han är en mensch! Han går inte in för att förnedra dem som är svagare än han själv, och allra särskilt inte i stora gäng. Hans syn på vad en man är, är mycket lik min egen. Han är precis som Oscar De La Hoya, en annan boxningsvärldsmästare med kurage som är en mensch. Dem som läser min blogg kanske tror att jag är petig när det gäller blandförhållanden mellan svenska kvinnor och utländska män, men det är jag inte! Jag kunde inte bry mig mindre om George Scott tog sig en svensk kvinna (eller om han valde någon av en annan nationalitet), även om han vill kalla sig liberian framför svensk.

En svensk boxare som vi har hört mycket av är Paolo Roberto. Paolos följare (mindre tuffa följespaggar) säger om Paolo att han är en sådan som går i fight mot alla odds, även när han är en mot fem, ungefär så. Hur kan det vara möjligt när han kallades för kungen av Kungsan, med betoningen på att han var en spaggeledare/gängledare? Det förekommer inte, och det har aldrig förekommit att olika spaggegäng ger sig på varandra i Sverige! Det har kanske skett någon enstaka gång i den svenska historien, men det är mycket, mycket sällsynt. Sällsynt som en svensk gul treskillingbanko-frimärke. Spaggegängens enda syfte är att förnedra ensamma, fåtaliga eller rädda svenskar, när hamnade Paolo i underläge? Är det förnedrandet han var kung över så har jag verkligen inte mycket respekt för honom! Men jag måste säga att jag har en kluven inställning till Paolo Roberto, men det beror till nästan hundra procent på hur hans personlighet har förändrats fram till idag. Idag är Paolo en kristen man, som faktiskt kan ta svenskars parti, och inte bara svenska feministers parti utan svenska mäns parti. Man måste därför ge Paolo Roberto the benefit of the doubt. Om min förfaders halvvallonska barn eller barnbarn kunde bli patriotiska svenskar så kan ju också han eller hans barn bli svenskar, och inte välja att leva sitt liv i utkanten av samhället som zigenarna eller araberna förmodligen kommer att göra bara för att försäkra sig om att deras flickebarn fortsatt endast kommer att gifta sig som oskulder med den som hennes far godkänner, och ingen annan man. Det är antagligen för att Paolo Roberto är europé som han sent omsider försvenskats i den meningen att han kan erkänna svenska mäns prekära situation. Européer brukar göra det förr eller senare, det kan dröja generationer, men de slutar ofta inte som zigenarna. Det bästa jag kan säga om 80-tals Roberto är att spaggarna har också sin statushierarki, de med mest ryggrad leder de andra, men knappast genom exempel. Därför är jag högst skeptisk till vissa spaggars påståenden när det begav sig, att Paolo Roberto var som en stridsvagn som gick till strids mot alla odds och i underläge. Men Paolo Roberto av idag är som sagt var inte samme man som Paolo Roberto var på 80-talet. Idag har han blivit en man, så vitt jag kan förstå. Men han är långt ifrån lika mycket av en man som George Scott och Oscar De La Hoya. Han vågar kanske möta dem i ringen, men han är inte lika mycket man ändå. Men George Scott och Oscar De La Hoya tillhör också den absoluta eliten av eliten när det gäller mod, mandom, rättfärdighet och sådana saker. Jag accepterar dessa två sistnämnda fullt ut, och jag är inte petig av mig, jag lägger mig absolut inte i vad de tar sig för kvinna! Det rör mig inte i ryggen eftersom dessa två är rättfärdiga män. George Scott är fullständigt accepterad av mig som svensk, även om han hellre skulle se sig som liberian så är han accepterad av mig som min jämlike med samma rätt som jag själv att leva i mitt land så länge han har den inställning han har.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 10/4/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

