Hem > ekonomi, Israel-Palestina, Media, Utrikespolitik > Brev från min bror och svar på tal från mig

Brev från min bror och svar på tal från mig

Hi Roger,

This is a 60 min long program I found very informative, it shows how extremely well of we are in comparison to others.

It’s now on YouTube and they have split it to several clips (around 8 in total I think) http://www.youtube.com/watch?v=hDezIzugLXU

We should really say thanks to God for where we live (Europe) and for what we got here….. we might not be rich looking at ourselves from a European perspective, however on a global scale we are both truly well off.

It does not belong to all having what we have, food every day etc.

Feel free to tell me what you think of this program ….
_____________________

För din skull har jag sett alla 10 avsnitt, inte utan att gråta lite. Jag anser att det är behjärtansvärt att hjälpa folket från södra och sydvästra Afrika. Nordafrikanerna och araberna däremot får klara sig själva bäst de kan. De är sexuella kvinnoförtryckare. Vi har fått en fri vilja för att vi ska använda den. Vi har den Gudagivna rätten att välja Gud eller välja bort honom, man såväl som kvinna. Man kan inte tvinga någon att välja himlen, det leder inte till himmelriket vare sig för den som tvingar eller den som blir tvingad. Därför är det vi svenskar som har rätt, som låter var man och kvinna avgöra själv hur de ska leva sina liv. Folket från södra Afrika och sydvästra Afrika får betala ett pris för sin fattigdom, och även om de kan vara extremt grymma ibland så hyser jag mycket större sympatier för afrikanerna än jag gör för nordafrikanerna och araberna (i realiteten muslimerna eftersom ingen får lämna Islam och alla araber tvingas att dyrka Allah). Jag är tydligen inte ensam om att tycka så, när Sveriges Television hade en drive för att svenska folket skulle skänka pengar till jordbävningsoffren i Pakistan så fick de dålig respons. Själv skänker jag pengar lite då och då både genom enskilda bidrag, samt genom autogirobetalningar varje månad, även till Bris, stiftelsen gatubarn, Kronprinsessans ”Min stora dag”, till plastikoperationer för harmynta i tredje världen, statsmissionen m.m.. Jag kommer nog inte ihåg alla jag skänker pengar till, men de flesta är medräknade. Inga stora summor, från 75 kr upp till 300 something. Men teokratikramarna i regeringen och riksdagen och på SVT kan känna sig blåsta på mina sympatier, för dem och för arabvärlden!!!

Mahatma Gandhi sade: ”There are people so hungry, that God can not appear to them, except in the form of bread” Citat; Mahatma Ghandi

I Zimbabwe är det helt klart så att det är en mans fel – Robert Mugabes – att folket får svälta. De rasistiska ”reformerna” i Zimbabwe hade inte folkets stöd, åtminstone har dem inte det idag. I Pakistan, arabvärlden och Nordafrika är det hela befolkningar (män) som är förtryckarna, och då blir det inte lönt eller önskvärt att hjälpa dem. Jag är beredd att göra ett försök med Afghanistan för att se vart det leder! Vi har ju svensk trupp i Afghanistan, om du inte visste det. Lämnar vi Afghanistan militärt idag så hamnar landet i en nedåtgående spiral till längre ned i mörkret än den europeiska medeltiden.

Frågan med Zimbabwe är; Hur ska man bygga upp det sociala kapitalet i landet? Det är det som är viktigt! Folket hade det sociala kapitalet i Zimbabwe så länge de vita jordbrukarna fick leva sida vid sida med de svarta jordbruksarbetarna.

Ett lands rikedom, eller sociala kapital (socialt kapital = samarbetsförmåga) får dock inte betyda att vissa känner antipatier för människorna i dessa länder. Mat och pengar är inte allt och skapar inte lycka i sig, fråga medelmåttigt fattiga afrikaner om det!

Tror du att de visar sådana hjärtskärande dokumentärer som den du länkade till, på Sveriges Television? Nej de visar dokumentärer om ondskefulla intifada-förespråkare på Västbanken och i Gaza och deras familjer, som inte svälter på något sätt, och sedan tror de att vi svenskar ska känna sympatier med dem.

Roger Klang

  1. 2 september, 2012 kl. 08:40

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a coworker who was doing a little homework on this.
    And he in fact bought me lunch because I discovered it for
    him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!
    ! But yeah, thanx for spending time to talk about
    this topic here on your internet site.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

