Hem > Brott och straff, ekonomi, etnisk rensning, Ryssland, Sveriges försvar, Utrikespolitik, Vladimir Putin > Flygplatsbombningen i Moskva – Tjetjenerna? Jag tror att vi kan spika det, vi som inte har något ansvar.

Flygplatsbombningen i Moskva – Tjetjenerna? Jag tror att vi kan spika det, vi som inte har något ansvar.

Återigen, efter bara knappt 10 månader sedan den senaste självmordsbombningen, har Ryssland drabbats av ett nytt nationellt trauma. Förra gången drabbades pendlare i Moskvas tunnelbana då 38 människor dog, den här gången dog minst 35 människor och ett 50-tal skadades på Moskvas största flygplats Domodedovo. Om Putin och Medvedev så önskar att gå i krig så har de sannerligen Ius ad Bellum (rätt till krig) mot de fega tjetjenerna som allt som oftast använder sig av kvinnor som självmordsbombare, medan de själva lever vidare. Jag hoppas att de skyldiga får ett långt och ärelöst liv! Detta är tacken för att ryssarna pumpat in pengar i Tjetjenien? Och på tal om ärelöst, ni tjetjenienmuslimer ska inte tro att ni vinner tillbaka förlorad ära genom ett och annat fegt mord, för det är inte ett tecken på mod att döda försvarslösa, det är ett tecken på brist på empati för alla andra än deras egen blodslinje! Jag spottar på tjetjenerna, åtminstone de militanta islamisterna! Och jag stöder Putin vad han än bestämmer sig för att ta sig till för att försvara sitt land. Jag hoppas att han drar åt tumskruvarna på er rejält efter detta! Men jag föreslår att han drar in all ekonomisk och logistisk hjälp till tjetjenerna och låter tjetjenerna smaka frukterna av sitt handlande genom allmän svält så småningom, och jag hoppas att han inte tar emot några tjetjenska flyktingar, förutom kvinnor och barn, när svälten som kommer att komma sätter in. Låt männen sitta där med svällande magar och sjunga ut sitt vedervärdiga hat och begrunda den uteblivna hjälpen. Det är den enda medicin de förstår! Allt annat leder till mera våld. Men det är inte så dumt med mera våld heller när det drabbar de skyldiga, det kan jag leva med!

Samtidigt så föreslår jag liksom förra gången det begav sig för tio månader sedan, att vi håller en tyst minut för att hedra offren, här i Sverige och i Moskva. Läs mitt korta inlägg från förra gången: https://rogerklang.wordpress.com/?s=Moskva+sj%C3%A4lvmordsbombare

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 24/1/2011

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

