Hem > Brott och straff, ekonomi, Inrikespolitik, Ryssland, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Runstenar i Estland, en informell förhållningsorder som talar om att vikingarna bör undvika att ha sex med ryska trälkvinnor.

Runstenar i Estland, en informell förhållningsorder som talar om att vikingarna bör undvika att ha sex med ryska trälkvinnor.

Det finns runstenar i Estland som talar om att svearnas soldater inte bör beblanda sig med de lokala kvinnorna. En slags förhållningsorder för militär personal (vikingar) alltså, men förmodligen inte en så formell order eftersom den var i form av runstenar. Men man vet att dessa runstenar hjälpte föga. Man vet också att de trälkvinnor som såldes till svearna och som de hade sex med i huvudsak (eller enbart) var från Ryssland, inte från Baltikum. Det var helt enkelt den tidens trafficking med ryska kvinnor, som baltiska kriminella företog sig med de baltiska politikernas goda minne. Det misstaget vill jag inte göra om, Estländarna ska inte få lura oss en gång till! För jag kommer inte att sätta en boot on the ground i Estland just av den anledningen att de lurar oss och ryssarna! Maffia fanns på den tiden också, uppenbarligen. Jag har aldrig tyckt om att det finns svenska banker i Baltikum, jag visste vad det skulle leda till i förlängningen, och jag har vetat det länge nu. Jag avrådde också de svenska bankerna från att involvera sig i Baltikum på min blogg, har jag för mig, för det var inte så länge sedan som Baltikum blev intressant för bankerna, jag tror inte att det är mer än 5-6 år sedan. Jag tror att herr Putin och jag har ett gemensamt intresse eller mål? Min vikingatida föregångare må ha låtit sig luras av balterna, men jag tänker inte låta mig luras! Ett kallt krig mellan Ryssland och Sverige är inte enbart av ondo! Men en särskild Finlands- och Baltikum-minister ska jag fråga vederbörande stater, Finland, Estland, Lettland och Litauen om de vill att vi ska inrätta ett departement åt i alla fall. Men ministeriet kommer att bli litet, det kan jag säga, mycket litet! Och det kommer att vara tätt knutet till utrikesministeriet.

Ryssarna har inte större skuld till oss än vi har till dem, låt oss hålla det så Putin.

Vänligen till herr Vladimir Putin, från Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 15 januari 2011

  1. 16 januari, 2011 kl. 10:19

    какой с вашими расистами ”хасекс”, да и викингами были исландцы, а вы при них так – физически и характером слабые вторичные подмастерья, в большинстве своём нетрадиционной сексуальной ориентации, ибо бабищи шведские страшны, как смертный грех

    такую же ночью узришь – не проснёшься

  2. 16 januari, 2011 kl. 18:33

    Jag tror snarare att det är ni som är rasisterna, som kallar oss grisnäsor. Anledningen till att jag inte vill att vi ska blanda blod eller ha något ekonomiskt utbyte är att det kommer att bli som i Baltikum där ryssarna tvingar på balterna lagar som de stiftar i Ryssland speciellt för balter i Baltikum, eftersom det lever många etniska ryssar där. Jag tänker då på ryska lagar mot ”historierevisionism” som tvingar baltiska historieprofessorer att hålla inne med sin historiesyn i sina egna länder. Är det så svårt att förstå?

    Mvh Roger Klang

  3. 17 januari, 2011 kl. 12:31

    varför vi egentligen? inte den som länkar till vissa mindre politiskt korrekta sidor, utan den som räknar andra folkslag som mindre värda kan kallas för en riktigt infödd rassegris
    hoppas du minns Lilja4rver och av vilken nation alla de vuxna kötthandlare, både köpare och försäljare var i den där filmen. likaså alla andra grannar av vilka ingen luftade ett finger fast de såg allt med egna ögon. det handlar ju om det svenska samhällets dubbelmoral.
    om man nu återvänder till Estlnd och andra fornsovjetiska delrrepublikerna så få r man se att alla s.k. stalinister där är nu i pensionsåldet, tex. de som kunde leva och trivas under stalintider är nu äldre än 80 å.g. – en värd målgrupp att strida emot. ”Эх вы, Аники-воины! Со стариками, с бабами вам только воевать” (Некрасов)

  4. 17 januari, 2011 kl. 14:27

    Lilja Forever var en spelfilm och speglar som sådan inte verkligheten. Men visst, svin och dödskallar finns även i vårt land, men jag är inte en av dem! Jag föraktar inte ryssar eller ser dem som mindre värda, ryssar har samma möjlighet som alla andra att välja det rätta och därigenom komma till himlen, och det händer också ibland. Svenskar kan också vara dödskallar! Jag tror att man på vägen till himmelriket inte behöver bekymra sig för köer eller att behöva trängas, trots att den vägen är smal. Det gäller även Sverige och svenskar! Människor som människor!

    Estland, Lettland och Litauen var inte sovjetiska delrepubliker, de var ockuperade stater fram till 1991. Inte många av esterna, letterna eller litauerna trivdes under Stalintider, inte ens särskilt många ryssar trivdes under Stalin.

    Befriare är gäster, och gäster stannar inte för länge! Ryssarna stannade i Baltikum i 45 år utan att gästerna någonsin lämnade, snarare blev de fler och fler!

    Gästernas barn och barnbarn känner sig fortfarande som ryssar, kan inte assimilera sig eller ens anpassa sig till värdlandet.

    ”Building Bridges. Digging Trenches.” Det är vad jag gör!

    Vh Roger

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

