Hem > Inrikespolitik, Utrikespolitik > Rensa bordet fullt med värdelösa marker!

Rensa bordet fullt med värdelösa marker!

Jag gjorde ett djupdyk i grumliga vatten det inte är lönt att fiska i med mitt 17 A4-sidor långa blogginlägg från den 23/12 om Adolf Hitlers mentala förmågor https://rogerklang.wordpress.com/2010/12/23/strategen-hitler-en-objektiv-bedomning-av-adolf-hitlers-mentala-formagor-och-brister-och-hans-vk2-strategi/ Men det är nödvändigt att sätta sig in i Hitlers goda sidor för att kunna bilda sig en uppfattning om vilken hans strategi var! Men då får man ha en ganska bred tolkning av vad godhet är förstås. För att kunna göra en strategisk bild av ett hypotetiskt tredje världskrig så behöver någon rensa bordet fullt med värdelösa marker. Jag skulle önska mig en rak och modig approach från en eventuell fiende, därför presenterade jag min bild av ett tredje världskrigs strategi i blogginlägget ovan, bara ifall de skulle tvinga på oss det. Dessvärre så tror jag inte att vi kommer att få se brittiska och franska generaler i den yttersta frontlinjen i den mån det finns någon frontlinje, den här gången heller, utan kanonader mot civila och andra terrorbrott begångna av ”illegal combattants” som den brittiske talibanledaren på 10 Downing Street. Men det tredje världskrigs-scenario jag presenterade i länken ovan var ett worst case scenario. För att det ens ska bli ett krig så måste britterna och amerikanarna eller någon annan starta det, vilket är mest troligt.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 27/12/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

