Hem > ekonomi, Utrikespolitik > The Bermuda Triangle SSC

The Bermuda Triangle SSC

Jag har för avsikt, om jag någonsin blir statsminister, att reorganisera hela den svenska ambassad- och diplomatverksamheten i USA, som konstituerar vårt förhållande med landet. Den som har följt min blogg noga sedan länge, vet att jag inte är ute efter att riva upp äktenskap mellan amerikanska män och svenska kvinnor lika lite som motsatta förhållanden. Jag är inte ute efter att riva upp några etniska missmatch-äktenskap! Det som betyder någonting är att vi gör någonting åt framtiden för amerikanska kvinnor och skandinaviska och tyska män. Om vi lyckas med det så är det förflutna bara vatten som flutit under bron för mig.

Så här hade jag tänkt mig de industriella och diplomatiska förbindelserna med USA:

Diplomatisk verksamhet skall bedrivas i Salt Lake City i Utah samt Saint Paul Minnesota (Gopher State, som staten kallas), och vår ambassad skall vara lokaliserad i Chicago Illinois, inte Washington D.C.. Jag kallar det för ”The Bermuda Triangle SSC”, där Salt Lake City utgör den västra vinkeln, Chicago den östra och Saint Paul den övre nordliga vinkeln.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 7/12/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

