Hem > ekonomi, Inrikespolitik, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Edsvurna generaler? Icke då!

Edsvurna generaler? Icke då!

Hej hkv!

Jag vet ungefär vad ni tänker om mig; ”Han är lojal, lite för öppen, extremt smart och hjälpsam, ibland vet han inte vad han talar om men ibland är han genialisk, men han är överdrivet inklinerad att ta Svenskars parti över nästan alla andra stater och folkslag, även inom Sveriges gränser. Dessutom har han blivit hårresande tyskvänlig på sistone.” Jag tror också att ni fruktar att; ”måtte vi inte bli ett nytt Hitlertyskland, med Roger som Hitler och vi som de edsvurna generalerna”, eftersom ni tillåter er att lyssna på mig. Jag tänker samma sak ska jag tala om för er! Därför så är jag glad att jag har fått ett tillfälle att skriva det här inlägget till min blogg, som jag skickar till er också i bifogad fil. Jag kan också ta den lätta vägen ut, precis som de borgerliga riksdagsledamöterna gör hela tiden, hela tiden. Som skrämda djur utan statsmannaskapsförmåga försvarar de sig med mantrat så fort en kamera riktas mot dem ”-Nej, nej, jag är inte rasist, jag är inte rasist”, med valda ord, så fort det föreligger minsta risk att bli anklagad för det, även trots att de inte är rasister och därför gott kunde stå för sin ideologiska tro. (Med undantag för Jan Björklund och Tobias Billström.) Det är en gradfråga förstås, men ingen av dem klarar strålkastarljuset om SVT och omvärlden skruvar upp förhörsljuset, och detta inklusive Björklund och Billström. Allihop klarar bara lättare antydningar framför en kamera utan att avsäga sig sitt ämbete, tredje graden är det inte tal om. Det känns skönt att för en gångs skull (ja, det har hänt förr också) kunna tillåta mig att ägna mig åt samma bekvämlighetsåtgärd som regeringspaschorna! Saker och ting börjar förändras till det bättre för oss svenska män här i Sverige, tror jag. Jag hoppas därför att jag har råd att vara mer generös i framtiden. Men faktum är att jag konsekvent har vägrat att rösta på SD, eller att gå med i SD för att jag är opportunist. Så jag hoppas att man inte kan säga någonting om ”guilt by association” om mig, mer än att jag skriver på mina bloggar och försvarar sverigedemokraternas människorättsvärde och demokratiska rättigheter (sådant försvar sitter även det långt inne för regeringen, i rädsla för guilt by association!). I mitt liv har jag i perioder vistats bland anarkister, syndikalister och kommunister. Jag har också umgåtts med minst en Sverigedemokrat, men aldrig i politiska sammanhang, och det är det som gör skillnaden. För man måste se människan! Jag har diskuterat lite politik med honom, eller rättare sagt statuerat min politiska hållning, och han har statuerat sin politiska hållning, och sedan var det bra med det. Bägge var vi patrioter, vilket drog in mig i vissa (men få) medgivanden i olika frågor, och det var därför jag lämnade vår vänskap bakom mig till sist (och för att jag misstänker starkt att han var psykopat). Men man behöver inte hålla med om sverigedemokraternas politik och deras ideologi i stort för att man känner en sverigedemokrat! Jag har aldrig varit på ett politiskt möte (jag har ett svagt minne av att jag besökte ett syndikalistmöte en gång när jag var ung, men jag var reaktionär redan då så det räknas inte), förrän jag gick med i Moderaterna 2005. Den person som bara har personliga erfarenheter av sverigedemokrater, må dem vara aldrig så nära, men saknar politisk anknytning till partiet, kan inte rättvist bli anklagad för guilt by association! Detsamma gäller mig och syndikalisterna/anarkisterna, annars skulle man ju kunna säga att jag för att jag vistades i dem miljöerna är syndikalist, trots att jag i själva verket är reaktionär. (Om man bortser ifrån det för mig meningslösa syndikalistmötet jag förmodligen besökte som ung.)

Mejlet går in på bloggen.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 22/11/2010

Äntligen kan jag tömma blåsan! Här får jag någonting serverat som jag vill bemöta ur invandrarnas perspektiv:

http://playrapport.se/#/video/2241524

Sverigedemokraterna föreslår kraftigt ökade anslag till bevarandet av det svenska kulturarvet, allt från fornlämningar till modern skyddsvärd bebyggelse, finansierat med neddragningar på mångkultur. Sammanlagt vill man anslå uppåt 300 000 000 mer än regeringen till det svenska kulturarvet. Folkmusik och hembygdsföreningar ska få mer bidrag, men de vill ta bort stödet till invandrarföreningar. Bland annat vill man anslå 200 000 000 till en kulturarvsfond, finansierad med neddragningar på biståndsbudgeten. 200 000 000 är ganska mycket pengar, men det är inte exceptionellt mycket pengar för staten!

Men då SD proklamerat att vi ska satsa på just bistånd istället för flyktingmottagning, ”eftersom vi kan hjälpa så många fler om vi hjälper dem redan i deras hemländer” slut upprepade citat från SD-ledningen, så är det anmärkningsvärt att SD vill finansiera kulturstödet (till endast etniskt svenska föreningar) med biståndspengar. De vill inte heller satsa på det svenska bidraget till ISAF-styrkorna i Afghanistan, de vill ju ta hem vår styrka prematurt.

Med militärt stöd ute ur leken och ingen flyktingmottagning, så står rent logiskt endast biståndsprojekt till buds för att hjälpa människor i u-länder! Men SD vill dra in på u-landsbiståndet nu. OK, jag vill själv att vi ska ha någon form av system där u-hjälp bekostas med frivilliga pengar i mycket högre grad, och där statens roll ska vara att delvis tillåta avdrag på skatten för de filantroper och företag som väljer att osjälviskt skänka pengar. Hur ställer sig SD till ett sådant system? Om man ska ta dem på allvar så får de faktiskt vara konsekventa och bistå ett sådant förslag, några andra alternativ finns det inte! Annars blir det uppenbarligen rent principiellt viktigt att notera, definiera och konkretisera SD:s sluttande plan! Jan Nordwall, generalsekreterare Sveriges Hembygdsförbund förklarade Sveriges historia mer korrekt än vad SD gör, i Rapportinslaget: ”Vi menar att det är egentligen inte möjligt att försöka identifiera en speciell etnisk svensk kultur, utan den svenska kulturen den är en mångkultur och har alltid varit så och den kan inte beskrivas egentligen på något annat sätt.” Ingen av dem har helt rätt, men Jan Nordwall kommer närmast sanningen tror jag!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 22/11/2010

  1. 23 november, 2010 kl. 21:19

    Vad säger den ordrike Roger Klang om islamismens hot mot Europa så som det beskrivs i videon i mitt senaste inlägg på min blogg? Är det något som bekymrar dig?

  2. 23 november, 2010 kl. 22:05

    Du är en aning defaitistisk i din retorik! Islamism skrämmer mig inte på långa vägar lika mycket som en rationellt och industriellt mördande Naziststat. Kan du inte se hur underlägsna islamisterna är? Jag är helt enkelt inte rädd för islamister! (Ehuru förstår jag att de inte är helt ofarliga, i synnerhet som de helt saknar empati för andra än deras egna. Man måste ha ögon i ryggen när man har att göra med sådana.) Det är därför jag har skrivit det här inlägget med mina ordspråk om islam, på min blogg; https://rogerklang.wordpress.com/2010/11/15/mina-ordsprak-om-islam/ De är väl inte så värst förnedrande och förolämpande, men jag sticker ut hakan i alla fall. Men vad har du tjejen (för det är väl en tjej som döljer sig bakom Feminix?) att säga om SD:s Afghanistan-, flyktings- coh biståndspolitik, som jag exponerade i den här artikeln?

    Mvh Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

