Hem > Brott och straff, Media > Informationsfrihet.nu

Informationsfrihet.nu

http://informationsfrihet.nu/

Vår kamrat ”informationsfrihet.nu” tycks ha blivit portad från nätet. Det står endast  ”403 Forbidden” i fliklistan, och på hemsidan står det:

Forbidden

You don’t have permission to access / on this server.


Apache/1.3.41 Server at informationsfrihet.nu Port 80

Hur kan det komma sig? Är det en slump eller har regeringen ändrat eller stiftat lagar så att vår vän inte längre får sprida sådan kunskap, som hur man avsäger sig TV-avgiften och ändå följer (följde) lagen? Om han läser vår hemsida så får han gärna kommentera under denna artikel och förklara varför man inte längre kommer in på hans utmärkta hemsida! Man kunde nå hans hemsida via förstoringsglaset längst upp till vänster under ”Företagsvänner” som leder till en avdelning på FNT:s hemsida som heter ”Sponsorer”, där också min privata blogg finns listad – Relativitetsbloggen. Jag ska nu spekulera:

Man kan ju inte utesluta att min tillgång till hans hemsida på den server som anges har försvunnit av ”naturliga” anledningar, men eftersom hemsidan förklarade hur man slapp ifrån TV-avgiften lagligt så verkar det högst troligt att regeringen har täppt till detta informationskryphål för allmänheten. Och i så fall så har inte SR/SVT, t.ex. Aktuellt/Rapport, informerat allmänheten om detta tilltag utan låtit det ske i det tysta. Att de inte skulle känna till en sådan lag är helt uteslutet. Man tycker att det borde bli en rätt stor nyhet av en sådan lag. Men eftersom Rapport och Aktuellt bland andra, inte speglar opinionen utan snarare styr den så var det väl att vänta. Rätta mig gärna om jag har varit för snabb i mina konklusioner, men jag sa ju att jag spekulerar här! Fast om inte någon läsare av FNT i hela Sverige har tillgång till informationsfrihet.nu på nätet, så vågar jag sätta en slant på att det är som jag säger. Gå in på hemsidan via länken ovan och kolla om Du har tillgång till den via din server, jag bor i Lund så jag antar att min server ligger i närheten av Lund!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 30/10/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

