Hem > Inrikespolitik, Media > Är jag den ende som är upprörd?

Är jag den ende som är upprörd?

Uppdatering av mitt förra inlägg; ”Orwells 1984 fast 2010”. http://www.ingentvavgift.se/index.php?option=com_content&view=article&id=144:roger-klang-lund-scaniae-sverige&catid=36:blogg1&Itemid=30

 

Läs först FNT-inlägget från den 12/10/2010 i länken ovan!

 

Nu har det tillkommit ytterligare 47 kommentarer till artikeln ”Debatt; SD-hatet har gått för långt” av Carin Stenström på Världen Idags nättidning den 11 oktober 2010. Det gör sammanlagt 98 artikelkommentarer varav endast 3 är negativa till artikeln och 95 är positiva till artikelns innehåll. Ni kan själva kontrollera i nedanstående länk och läsa artikelkommentarerna av kommentatorer som varierar i typ från SD-anhängare till principfasta demokratiförespråkare:

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=8839&Itemid=28

 

Jag har också sedan jag publicerade mitt förra inlägg ”Orwells 1984 fast 2010” styrkts i min uppfattning att SR; Ekot på nätet genom sin kommentarsfunktion styr opinionen istället för att spegla den, så till den grad att jag utesluter alla andra möjliga förklaringar, typ att det som jag skrev om i mitt förra inlägg om försvunna kommentarsfunktioner och möjligheter att läsa kommentarer, skulle kunna ha orsakats av en slump p.g.av att SR; Ekots hemsida höll på att byggas upp vid tidpunkten kommentarer och kommentarsfunktioner försvann för mig i våras; http://www.ingentvavgift.se/index.php?option=com_content&view=article&id=133:roger-klang-lund-scaniae-sverige&catid=36:blogg1&Itemid=30.

Precis efter att jag hade publicerat mitt förra inlägg ”Orwells 1984 fast 2010” den 12/10/2010, så gick jag till en av SR; Ekots få artiklar som jag har kunnat kommentera på så sent som idag, och som handlade om Benjamin Netanyahu, Israel och Palestina; ”Netanyahus syften ifrågasätts efter nytt utspel” angående bosättningarna på Västbanken; http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4091694

Jag uttryckte mig för Israel, och jag var en av två kommentatorer till sammanlagt två kommentarer till artikeln, som bägge hade uttalat sympatier för Israel i kommentarsfunktionen. Bägge kommentarerna var raderade från artikeln, tillsammans med möjligheten för mig att fortsätta kommentera på densamma artikeln! Bägge kommentarerna var också rumsrena och följde alla regler, men togs ändå bort. Är ni övertygade om att SR både styr och mörkar opinionen ännu? Det är fruktansvärt hur det kan gå till i vad som skulle vara världens modernaste demokrati, statsmedia tar oförbehållslöst det ena politiska lägrets parti framför det andra, och på det mest manipulativa sätt för de folket bakom ljuset! Är jag den ende som är upprörd?

 

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 12/10/2010 ”Alla vägar bär till Lund”

http://www.ingentvavgift.se/

 

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

