Hem > Inrikespolitik, Sveriges försvar, Utrikespolitik > ”Rädde Flyfeldt” kommer att bli en munsbit för Jimmies SA-garde i riksdagen!

”Rädde Flyfeldt” kommer att bli en munsbit för Jimmies SA-garde i riksdagen!

Brev till Herr Reinfeldt och blogginlägg

Herr Rädde Flyfeldt kommer inte att gå till historien annat än som en feg stackare. Han är som ett trotsigt barn, som måste göra allting tvärtemot vad jag tycker. Jag får den uppfattningen att han har gjort det, att varenda sak som jag har stått för och framfört till honom har han beslutat motsatsen i. Reinfeldts trotsiga beslut timar oftast väldigt bra med mina brev till honom. Besluten kommer precis efter att jag har skrivit mina brev till honom och regeringen. Det som fick mig att skriva det här brevet var att Reinfeldt mot min inrådan förlänger Anders Borgs mandat, och till på köpet förstärker hans redan oinskränkta makt på Finansdepartementet och därmed över de andra departementscheferna. Jag menar att Borg inte tjänar Sverige mer än vad Reinfeldt gör, eftersom han inte vill att vi ska kunna försvara oss mot en allt osäkrare och aggressivare omvärld. Det kan knappast vara någon tillfällighet att Reinfeldt gör tvärtemot jag i allt viktigt, så ofta har det hänt (jag har skrivit otaliga brev till Herr Reinfeldt och Alliansregeringen). Han låter inte bara mina borgerliga förslag bero, han fattar aktiva beslut om att införa motsatsen! Tror han att det ska knäcka mig, eller vad är det frågan om? Om jag lät en landsförrädare knäcka mig så skulle jag inte vara den man jag är! Det ska bli roligt att se dig springa omkring och söka skydd bakom folks ryggar från Jimmie Åkesson och de andra Sverigedemokraterna i riksdagen. I Romarriket hade Reinfeldt varit en krukmakare eller en tunnbindare eller något liknande. Reinfeldt hade definitivt inte kunnat bli en kejsare eller en senatsmedlem där! Jag är inte den som tycker att det är roligt att förnedra människor, det låter jag hellre Jimmie Åkesson göra, men jag är så illa tvungen eftersom det är en landsförrädare inblandad – Fredrik Reinfeldt – då får man angripa alla möjliga svaga punkter, även dem som berör själva mandomen. Jag angriper även landsförrädaren Anders Borg där han är svag! Men den cirkus som kommer att följa vill jag inte missa för allt i världen! Då ska du få tillbaks för gammal ost, för då kommer jag inte att lägga fingrarna emellan. Du tror att du har tjänster att kamma hem från folk, men du kommer att upptäcka att var och en står sig själv närmast när det kommer till kritan och förhållandena blir anarkiska. Tror du inte att jag skiter i makten för min egen skull Herr ”Reinfeldt i centrum”, åtmninstone så länge som det inte har kommit till kritan, för då reagerar jag med samma självbevarelsedrift som alla andra, men jag agerar, jag flyr inte i första taget som du. Det är så vi människor fungerar! När hotet mot den egna personen och dödsskräcken blir för stor för att vi ska våga försvara andra så reagerar vi paniskt och skyddar vårt eget liv till och med före våra barns, även de modigaste av oss har en gräns (som kan skjutas framåt med överlägsen träning om man t.ex. är en soldat), där av följer att panik över huvudtaget kan uppstå. Civilisationer kan gå under eller kastas över ända därför att det sociala kapitalet, eller kittet som håller samman oss, aldrig är starkare än individens självbevarelsedrift tillåter. Så länge som allt är lugnt och i ordning och statsledaren står pall så fungerar samhället relativt bra. Oskadliggör statsöverhuvudet och ingjut skräck i riksdag och regering och vi får ett Irak a´ la´ strax efter invasionen, ett land helt utan socialt kapital där psykopatiska opportunister och extremister utnyttjar situationen där allmän plundring och laglöshet förekommer i stor skala. Jag ville inte se Sverigedemokraterna få inflytande, men det är numera den verklighet vi lever i då dem är i Riksdagen. Man måste förstå människor och skeenden, och jag förstår även dig Rädde Flyfeldt! Tänker du låta Jimmie Åkesson ”besluta” om att vi ska dra tillbaka våra trupper från Afghanistan? Skulle tro det! Jag vet att det sista du vill vara är att vara rädd i politiken, rädd i riksdagen och rädd som statsman. Men det är just det man måste utsätta sig för och vara, samtidigt som man trotsar den rädslan! Annars är man bara en karriärist. Man måste tjäna sitt land, inte glida omkring på fluffiga små moln och vara omtyckt och tro att ”statsminister är man för att det ska kännas bra”! Jag vet att du tror att jag är en psykopat Reinfeldt, men det är jag inte. Jag är bara en patriot som gör vad som måste göras för att rädda Sverige, jag önskar jag slapp behandla andra som jag behandlar dig, men det är en nödvändighet tyvärr! Denna gång skickar jag mejlet endast till dig i regeringen eftersom jag tycker att det blir bäst så, men ta en funderare på din framtid med SD i riksdagen och den offentliga förödmjukelse du kommer att tvingas utstå! Jag försöker att bespara dig offentlig förödmjukelse för min egen del eftersom jag avskyr detta, men vänta tills du får se hur Jimmie Åkessons riksdagsgrupp är. Ta ditt förnuft tillfånga!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, de 23/9/2010, ”Alla vägar bär till Lund”

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

