Hem > Inrikespolitik, Sveriges försvar > Så här löser vi IED-problemet i Afghanistan

Så här löser vi IED-problemet i Afghanistan

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4024808

Hej hkv och Tolgfors!

Jag kom att tänka på en bra lösning på IED-problemet för våra soldater i Afghanistan. Placera en arm med hjul som sträcker sig några meter framför fordonet där fordonets hjulspår kommer att gå, och sätt press på armen med en fjäder. Armen ska naturligtvis kunna lyftas upp vid terrängkörning. Jag har vid något tillfälle fått ”skälvan” och föreslagit hjulförsedda kulsprutor, men detta är någonting helt annat, detta är realistiskt! Jämförbart med den minsvepande roterande kedjeförsedda trumman på stridsvagnar från vk2.

P.S. Jag såg ”Moderatbussen” utanför järnvägsstationen i Lund häromdagen, och jag hörde om Alliansledarnas besök i AF-borgen tror jag att det var. Synd att jag inte läser SydSvenskan, då hade jag kanske besökt det. Men jag jobbade den ena dagen när jag såg Moderatbussen i veckan. Vem besökte ni Sten? (Som om han skulle svara, det är han för fin för. Saknar rövhål.)

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 18/9/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. 21 oktober, 2010 kl. 20:31

Kommentera

