Hem > Brott och straff, Inrikespolitik > ”Är drottning Silvia svensk?”

”Är drottning Silvia svensk?”

Ruben Agnarsson, Världen Idag, intervju av Jimmie åkesson.

http://www.varldenidag.se/index.php?option=com_content&task=view&id=8593&Itemid=98

En del av vad Åkesson svarar Ruben Agnarsson är faktiskt sunt, typ:

Ӏr drottning Silvia svensk?

– Det får du fråga henne om i första hand, men jag uppfattar henne som svensk.

Ni vill ”utvisa alla utlänningar som begår grova eller upprepade brott och låta dessa avtjäna sina straff i hemlandet.” Löser detta brottsligheten?

– En del av den, men inte all. En stor del av brottsligheten är importerad.”

Jag skulle inte uttrycka mig så att säga att en stor del av brottsligheten är importerad! Men man ska inte ljuga och säga att allt SD säger är fel, fel, fel bara för att det är SD som säger det, och för att man föredrar att stå med bägge benen på andra sidan staketet! Med undantag för att jag anser att brottslingar i Sverige ska avtjäna sina straff i Sverige, så håller jag med honom i princip i det han svarar här ovan (i synnerhet det första svaret där jag håller med till 100 procent), även om våra motiv ser olika ut! Det mesta av det andra han säger är dålig politik (se länken). Även (s) och (m) har ibland sammanfallande agendor trots att de står långt ifrån varandras politiska färger. Jag tror inte att det är möjligt att undvika sammanfallande agendor till viss del, mellan de etablerade partierna både på höger- och vänsterkanten och SD om SD kommer in i riksdagen. Se på Danmark och hur realpolitiken har utvecklat sig där. De etablerade partiledarna är utopiska i sina förväntningar på sig själva och på oppositionen vid ett SD i riksdagen.

Men annat är inte lika bra av det SD:s Jimmie Åkesson företräder. Det är klart att vi ska ge kristna flyktingar en hemstad. Eftersom både Alliansen och de rödgröna är överens om invandringsfrågan i princip, så kommer SD inte att få något inflytande på den politiken. Det är bara marginella skillnader mellan de två blocken om hur många vi ska ta emot. Lite längre ner skriver Ruben Agnarsson ifrån ”Världen Idag” och upplyser oss:

”Ert nuvarande idédokument säger att ”varje barn så långt det är möjligt ska få växa upp under goda förhållanden med sitt eget folk i sitt eget land. Då detta tyvärr inte alltid är möjligt ska viss utländsk adoption kunna tillåtas”…”

Jimmie Åkesson utan makt är säkert en just kille privat! Jag har umgåtts lite med en Sverigedemokrat förut, och han var generös och kamratlig, men hans åsikter lämnar en del övrigt att önska. Under den tid vi umgicks så var jag tydlig med var jag stod politiskt, och han var likadan mot mig. Men Jimmie Åkesson skulle förmodligen kasta sig utför ”det sluttande planet” med ett par utförsåkningsskidor. Och där i ligger hela problemet med SD, och det är en av anledningarna till att jag inte skulle kunna tänka mig att rösta på dem. Den andra anledningen är att vi har helt olika ideologi, SD folkhemsvurmar á lá socialdemokratiskt 30-tal.

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 8/9/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

