Hem > etnisk rensning, Inrikespolitik, Media, nyckelpiga, Sveriges försvar, Utrikespolitik > ”Fänad dör, fränder dör, själv dör du även; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.” Citat Hávamál.

”Fänad dör, fränder dör, själv dör du även; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.” Citat Hávamál.

Det är uppenbart att mina ord ibland går fram till de höge. Med anledning av en framtida kommentar i Försvar och säkerhet (tror jag) så har generalerna insett att de behöver lätta sina hjärtan ibland, enligt meddelarfriheten och yttrandefriheten utan att regeringen kan sätta stopp, för då gör sig regeringen skyldig till ministerstyre. Anders Lindström uttalar sig i nedanstående Rapportinslag inte kontroversiellt, sett med regeringens ögon, men regeringen kan inte räkna med att alla uttalanden försvarsmakten gör i framtiden är i enlighet med regeringens önskan. Det finns säkert generaler som är socialdemokrater också, men knappast några kommunister. Men jag tror inte att dessa socialdemokratiska generaler skulle ha uttalat sig annorlunda än vad Anders lindström gjorde i Rapport enligt nedan, det var nog därför som generalstaben valde att uttrycka sig om just Afghanistan i första uttalandet. Få eller inga generaler är dock polemiserande, som Roger Droger (jag) eller Lars Dåhly (Ohly). (Men medan mitt smeknamn bygger på fornnordisk historia, så är Ohly lika Dåhly alltidJ)

http://playrapport.se/#/video/2122916 ”Försvaret vill stanna i Afghanistan.”

Anders Lindström, försvarsmaktens insatschef uttalar sig i Rapport den 27/8/2010.

Försvaret uttalar sig om nödvändigheten att vi stannar i Afghanistan till måldatumet 2014. Försvaret vill inte stanna i Afghanistan, som titeln på Rapports reportage felaktigt anger ovan. De är däremot realister snarare än idealister. Hade de varit idealister så hade de blivit politiker som jag, och uttalat sig alltför tidigt. Det är lite av ett kännetecken på en politiker av Lars Dåhlys kaliber att han har starka ideologiska skäl att agera på sin övertygelse. Det är inte en dålig sak för en politiker, jag är likadan, men det är så att ska man lita på att någon uttalar sig genomtänkt i denna fråga så ska man lita på det svenska försvaret. De blandar inte in tyckande i sin analys, med den blygsamma framtoning de har haft. Också jag vill ta hem våra trupper så snart som vi kan, men inte till det pris som ett omedelbart tillbakadragande innebär för det afghanska folket, och i förlängningen för Sverige.

http://playrapport.se/#/video/2123018 ”Rödgröna vill ta hem afghantrupper”. Mona Sahlin i Rapport samma dag den 27/8/2010

De rödgröna vill enligt Mona Sahlin i Rapport dra hem trupperna nästa år. Men det skiljer bara tre år mellan försvarets och de borgerligas uppfattning versus socialdemokraternas uppfattning. Ska dessa tre år tillåtas få kullkasta hela den långa tid som svenskarna har arbetat för freden i Afghanistan. Ska liv, både afghanska tolkar och svenska soldater, som har offrats på den svenska sidan ha varit förgäves? Ska vi inte hålla ut i beräknade tre år till? Uthållighet är en dygd i sådana här sammanhang, hade inte W hållit ut under den värsta tiden för amerikanska soldater i Irak så hade Irak varit ett förlorat krig idag! (Oavhängigt att man kan ha olika åsikt om det krigets rättfärdighet så är logiken om att uthållighet kan vinna krig sann.) Majoriteten svenskar, med marginal, skulle nog ställa sig på försvarets och Alliansens sida i den här frågan och säga ”Ja, det ska vi!”. Det är en nödvändighet att vi stannar ännu ett tag i Afghanistan, inte en önskan från min sida. Jag vill inte att en enda till svensk soldat ska dö trots det, därför så måste vi se till att de svenska soldaterna får bästa möjliga utrustning och träning!

I längden så kommer många fler afghanska liv att sparas i framtiden, än som dör av svensk hand nu, om vi stannar tiden ut. Och då talar vi om oskyldiga och inte talibaners liv som sparas, i längden. De som dör av svensk hand idag är så gott som enbart talibaner. I jämförelse med amerikanarna så agerar svenskarna med en kirurgisk kniv, och då är ändå amerikanarnas aktioner godtagbara i kirurgiskt hänseende. Carl Bildt uttrycker sig klokt i ett av Rapports inslag ovan, att om vi drar hem vår trupp 2011 så kommer vi inte att kunna fullfölja vårt uppdrag på biståndssidan, och att vi får lämna över till någon annan i norr, sannolikt amerikanarna. Vill Åhly se amerikaner i Mazar-e-Sharif? Då kommer talibaner och civila att dö.

Så man kan av ovanstående orsaker i föregående stycke, undra vem Lars Dåhly vill skydda med ett svenskt tillbakadragande, det är sannerligen inte klarlagt. Jag antar att Lars dåhly menar att det är amerikanarnas krig, och det är ju sant. Men det är också vårt krig, och vi har ett ansvar för ”vår” del av Afghanistan, och därför kan vi bara se till vårt ansvar! För Lars Dåhly vill väl att vi ska beblanda oss så lite som möjligt med amerikanarna? Och han vill väl att så få oskyldiga som möjligt ska behöva sätta livet till i en framtida ”fredstid”? Och han tycker väl det är bättre att svenskar dör än att afghaner dör, eftersom han ser oss själva som skurkarna? ”Det går inte att bomba fram jämställdhet”. Citat Lars Ohly. Svar av Roger Klang; Det går inte att smeka fram flickors rättigheter från en taliban, heller! Det vore som att sträcka armen i gapet på en krokodil som har slukat ett flickebarn, när man borde sätta kniven i krokodilen. I allt vansinne som händer i Sverige så tror jag att nästan alla i det svenska etablissemanget hellre ser svenska dödsoffer framför afghanska. Det är i så fall endast behjärtansvärt när de som riskerar sina egna liv för afghanerna tycker det, alltså svenska soldater och befäl som har tjänstgjort i Afghanistan! Och i viss mån dem som har vigt sina liv mot en liten ersättning, som vi kallar lön, åt att försvara Sverige med risk för sina liv omm  (omm = om och endast om) något skulle hända. Resten har inte rätt att uttrycka sig om att den ena sidan har rätt att leva, och leva i fred och frihet mer än den andra, när den ena sidan är Afghanistan. Och egentligen så är det bara de svenska soldater som har dött som har rätt att uttala sig. Men det går ju inte. Alla eller de flesta av oss har familj i Sverige däremot och har därmed, om inte en moralisk rätt så i alla fall en god ursäkt för att uttrycka patriotism med allt vad som följer med det. Och jag har alltid menat att känna patriotism är en mänsklig rättighet för alla människor, så länge som den inte går ut över oskyldiga. Det är naturligt att värdera mänskligt liv högre i fosterlandet, alla gör det medvetet eller omedvetet. Jag ser t.ex. inte Lars Ohly skicka huvuddelen av sin lön till det katastrofdrabbade Pakistan, och det är klart att han inte gör det, han har ju ingen familj där. Ord utan handling är om inte värdelöst, så mindre värt i alla fall. Från tid till annan så skänker jag ett par hundralappar till fattiga, svältande och katastrofoffer. Jag har traditionellt ansett att det är mer behjärtansvärt (godare) att skänka pengar till svältande och fattiga ju mindre släkt de är med mig. Jag har ansett att fattiga svenskar får hjälp av svenska staten och behöver åtminstone inte svälta. Men det är upp till mitt goda hjärta att avgöra vart mina pengar ska gå, det är inte upp till mig vare sig som individ eller statsman att avgöra att andra svenskar ska dö före afghaner i krig. Man måste skilja på statens ansvar och individens ansvar, staten kan inte fatta ett beslut som innebär fördelar för afghanska individer och stammar framför svenskar, och sätta svenskarna i bakvattnet på afghanerna! Och av samma anledning att det bara är individen och inte staten som kan avgöra hur mycket han ska riskera för andra, så är det upp till individen att avgöra om han ska försätta sig i den situationen att han kan bli skickad i krig av regeringen och försvarsmakten. P.S. numera skänker jag ibland pengar även till stadsmissionen i Stockholm och till ”Min stora dag”, prinsessan Victorias hjärteorganisation. Nu måste jag stå vid mitt ord och skänka pengar igen!

Lars Dåhly hävdar i en av länkarna ovan att dra sig ur Afghanistan är ”i fas med den internationella diskussion som sker i hela världen idag”. Det är ett annat sätt att uttrycka att länder och statsledare har fått kalla fötter och vacklar, för det är inte en konstruktiv diskussion om Afghanistans framtid som äger rum. Jag vill också passa på att säga att jag i ett tidigare brev till er inte visste att den tyska basen i Afghanistan ligger bara en mil ifrån den svenska basen, alltså inte tiotals mil som jag trodde. Det finns alltså ingen anledning att relokalisera den svenska basen för att någon pålitlig ska täcka vår flank och vi deras, för så är det redan i realiteten. Jag förutsätter att läget den svenska basen är placerad i är taktiskt och strategiskt optimalt för försvar och kontakt med den tyska basen, och motsvarande för den tyska. Ni har redan tänkt på alla scenarion tydligen. Jag har hela tiden stått fast vid att vi ska kunna försvara oss själva och tyskarnas flank (det måste oundvikligen bli så för både oss och tyskarna) om vi blir anfallna i ett massivt eldöverfall på campen, och i vardagens strider i mån av förmåga förutom oss själva också hjälpa afghanerna som vi är där för att hjälpa. Jag kan meddela att jag förmodligen skulle stå pall bättre än de flesta, men de två tuffaste procenten skulle nog kunna lära mig en läxa i hur man krigar. Fast de som åker till Afghanistan tillhör de tuffaste tio procenten av Sveriges befolkning, så det skulle göra mig till nummer åtta av tio tuffingar som är i Afghanistan. Det är i alla fall min gissning. Men även de tuffaste två procenten har en gräns för vad de tål. Normalt sett så är det bara veteraner som verkligen vet att mod är en gradfråga och inte ett minsta läge 0 kontra ett högsta läge 10 utan något däremellan. Men jag kanske är en veteran? En veteran som har sett ett spaggegäng inifrån och till och med frivilligt ensam placerat mig i ett kriminellt spaggegäng åtskilliga gånger (videospelautomatdjävulen var orsaken), som inte alla leder till gängrelaterade otrevligheter även om spaggarna ifråga alltid är individuellt otrevliga. Det var en skum biljardhåla, som spaggarna hade gjort om till en hälericentral. Det var det mest välklädda spaggegäng man kan tänka sig, med stulna kläder in till kalsongerna. Det var europeiska spaggar från Jugoslavien och Grekland o.dyl., somliga av dem zigenare skulle jag tro. Jag var mellan femton och sexton år vid tidpunkten, och spaggarna var jämngamla. Det var mina första kontakter med utländska gäng och nästan mina första kontakter med spaggar över huvudtaget. Dessvärre så hade jag det psykologiska underläge som fortfarande kännetecknar Sverige internationellt än idag (även om det håller på att sakta förändras till det bättre, som att vi är i Afghanistan idag och tar strid i allt fler situationer), eftersom jag inte slog ifrån mig då jag inte förstod ondska. Och jag vet att om någonting händer Sverige så kommer vi att förlora när vi ställs mot en övermakt i vårt närområde, på grund av denna hos mig förlegade inställningen men hos er förmodligen något vanligare bristen på handling, som kausalt medför omvärldens ännu vanliga bild av vår ”feghet” (läs godhet och godtrogenhet, i alla fall i mitt fall var det så innan sommaren 1990). För det är säkert också en generationsfråga. Varför tror ni egentligen att jag är som jag är och gör vad jag gör? Jag inser att ingen annan än jag själv kommer att göra det jag måste göra för att rädda Sverige och bevara vår suveränitet samtidigt som jag respekterar och lyder Guds vilja, för ingen annan känner spaggarna, européer såväl som araber, som jag känner dem, även de goda! Jag väntade i tjugofem år på att någon annan skulle försvara Sveriges ära och stoppa kvinnoflykten, sedan orkade jag inte mer och resignerade och Gud lät åskan och blixtarna gå i samma ögonblick, och nästa dag förändrades allt försommaren 1990, hela Sverige och jag med det!

Det var också i det ögonblicket jag erhöll sjukdomen schizofreni, som jag har brottats med sedan dess. Men Sverige förändrades verkligen snabbt och plötsligt i realiteten, se bara på de simultana flyktingförläggningsbränderna anno 1990 och senare 1992, de är ett bevis på att jag inte fantiserar fast det är tråkigt att vi skulle drivas dit, vi som är ett så bra folk jämfört med den allra största majoriteten folkslag! Dessbättre så visade vi vår godhet även i det onda, för inte en enda flyktingförläggning tog eld på riktigt, de bara brändes lite i hörnen och ingen enda person skadades. Så antingen så var flyktingförläggningarnas brandsäkerhet särskilt exceptionell, eller så är mordbrand mot vår natur. Det rörde sig ju om dussintals flyktingförläggningar över hela Sverige som blev föremål för okoordinerade attacker 1990. Mig veterligen så har ingen gripits för något attentat, vilket indikerar att det var vanliga människor och inte brottslingar eller politiska extremister som begick dåden. Ett annat reellt bevis för eftervärlden är det faktum att den svenska ekonomin gick i stöpet simultant med dessa händelser, och att denna kris bara drabbade Sverige och inget annat land, då sinnesjuka amerikanska mångmiljardärer i Dollar, som Soros det greksvinet, försökte spekulera omkull Sverige.

Jag vet allt om SST (Standard spagge talk) och SSP (Standard spagge procedure). SST ger dem ett psykologiskt övertag när det upprepat hamras mot en om man inte svarar emot, och svarar man emot så blir man tvungen att svara emot the lot of them. Vi borde lära oss av deras taktik på den punkten, förutom den delen att de går åt en i gäng, vi ska göra tvärtom och sätta emot hela gänget självständigt! SSP, eller koordinerat fysiskt psykningsbeteende, gör det omöjligt för dig att agera utan att ta till osvenska metoder. Men kom ihåg att det här är i kriminella gäng, man kan inte direkt översätta det till den situationen svenska soldater i Afghanistan utsätter sig för. SSP är en väloljad maskin med ett enda mål, att förnedra. Idag har jag inga problem med SSP och SST, men det kan bero på att jag är äldre och min generations spaggegäng är upplösta, utom de yrkeskriminella, och det kan även bero på att jag skickar kroppssignaler att jag inte är något villebråd. Men som jag har skrivit i ett tidigare mejl –Mod är universellt, där av följer att de två procent svenskar som är modigare än mig har en motsvarighet bland spaggarna. Så det kommer alltid att finnas en George Bush eller en Putin. Men jag har tänkandet som överstiger George Bush´s förmåga, och tangerar Putins som minst. För George Bush och Putin tillhör båda de två procent modigaste. George Bush innebär ju inga problem längre, för han är ju inte president längre. Men Putin har ju fortfarande mycket att säga till om. Jag kan bara utgå ifrån att Gud vill att vi ska ha mig som statsminister!

Jag har bägge av egenskaperna nedan, men mer av den första än av den andra, fast då har jag också extremt mycket av den första och mindre banala av de två kriterierna för att kunna bli en statsman – ”tänkandet”, som Göran Persson kallade den spatiala analytiska förmågan! (IQ-nivån däremot är jag tämligen normal i.)

”Två egenskaper är oumbärliga (hos en statsman eller en krigsman, förf. anm.): först, ett intellekt som, även i den mörkaste timmen, bibehåller ett visst sken av det inre ljus som leder till sanningen; och för det andra, modet att följa detta svaga ljus vart det än må leda dig.” Citat; Karl Von Clausewitz

Samma spaggar som i gäng var så tuffa i min ungdom, var ingenting när de mötte mig ensamma. Men återigen, det var innan jag satte emot, så de kom undan, men de gjorde inga utspel ensamma. Dessutom så är det inget kul att förnedra tycker jag. Jag var liten till växten, klen och en sent utvecklad missbildad liten pojke. Jag vet inte, men jag misstänker att det gör dem ännu fegare, det faktum att jag var fysiskt handikappad. Ett handikapp som för övrigt har minskat under mycket lång tid fram till idag, vilket ytterligare indikerar att det finns en Gud. Jag misstänker också, nej jag vet, att när de har våra kvinnor på sin sida så ger det dem ytterligare psykologiska övertag, och de vet själva om det men uttrycker det inte eftersom det då skulle spoliera en mycket stor del av deras övertag. Men framför allt så skulle de få skämmas för sin egen feghet och då hade de känt sig manade att ge sig på och fönedra andra ungdomar som inte kan försvara sig istället, alternativt skjuta sönder bussfönster i city i ett sista desperat försök att rädda ansiktet i sina egna påfågelprestigefyllda filmfantasisuggererade kärringveka och lättsårade små egon, ett steg ned i bytesdjurskedjan för dingosarna som nog egentligen tycker om en kontrollerad utmaning i den psykologiska krigföringens konst när de jagar, så länge de förblir övertaliga. Men detta är bara ”de goda” (läs de fegfega) spaggarna. Men även dem kan bli farliga eftersom att sticka kniven i någons rygg enbart handlar om en gärningsmannens brist på empati, och för att brista i empatin behöver man inte vara modig, om man är spagge i alla fall. Är de sedan våldskriminella kåkfarare (de fega) så vet man att den första sparken i gängattacken kommer bakom ryggen på dig, när du har vänt dig om, ifall du fortfarande står, så kommer den andra sparken bakom ryggen på dig och sedan reser du dig inte igen. Vid det laget kan det gå hur som med din kropp och huvud, beroende på vilket humör de är på, det kommer att gå riktigt illa om någon tuffing har satt en av påfåglarna på plats nyligen när han var ensam, för då vill påfågeln ha revansch för att pumpa upp sitt ego igen. Det är då vi med stor sannolikhet får läsa om dödsvåld i media om det är spaggar som är inblandade. Som ni kan förstå så händer det inte så ofta, eftersom spaggarna sitter ihop i höften normalt, så tillfälle ges inte för en svensk ensam tuffing mer än i undantagsfall att sätta en av dem på plats. Det är inte konstigt att det på vikingatiden utvecklades bärsärkargång och krigsromantik i Norden, med tanke på den sammanlagda övermakten av ondska inom och utom landet. Krigsromantik har de i USA också, men bärsärkar har de inte. Krigsromantik hade de även i Romarriket, det antika Grekland och det kortlivade Nazityskland, det hör till. Men bärsärkar har jag inte hört talas om från någon annanstans än i Skandinavien. Men så överlevde vi också som liten stat eller grupp av familjer med många fiender, in i medeltiden och in i modern tid, trots ett närmast ofattbart reellt underläge. Japanerna hade sina samurajer och andra världskriget var fullt av uppoffrande japanska soldater, fler än det någonsin fanns bärsärkar i Norden. Samurajerna verkade dock i feodal tid i Japan, men jag har stor respekt för japanerna i det förflutna och än idag. Det spelar ingen som helst roll i sammanhanget att det inte var samma orsak som låg bakom den glorifierade krigardöden i Japan (även japanska kvinnor gick ju frivilligt i döden när allt hopp om en japansk seger var ute, kunde vi se under vk2 och striderna på vissa öar). All heder åt japanerna av både den gamla och den nya stammen! De lever under samma existenshot som vi gör idag, fast de är en större nation. Alla asiater, utom nordkoreanerna och kanske några till, lever under samma existentiella hot som norrmän, tyskar och svenskar. Faktum är att vi utgör en del av det hotet, som nationer. Men det vill jag ändra på så att vi inte längre utgör ett existenshot mot asiatiska män! Och det finns bara ett acceptabelt sätt att göra det på – the Bruce Lee way och the Jackie Chan way. Dessa två kunde, resp. kan, locka vita kvinnor. Det är långt ifrån omöjligt att förändra det här förhållandet som existerar idag, och kan asiaterna (short of nordkoreanerna och kanske några andra asiatiska nationer) lära sig så kan polackerna lära sig för, för dem så ligger förändringarna närmare till hands både geografiskt, och psykologiskt genom att de står närmare vårt sätt att tänka. Med Guds hjälp är allting möjligt, och jag tjänar Gud, och alltså är allting möjligt för polackerna och asiaterna i Sverige. Men de största hindren är det vi svenskar och nordbor som har – mot araberna. Min syster har en man och två barn, så hon är inte tillgänglig, men om min systerdotter när hon är sexton kommer hem med en kinesisk eller thailändsk ung man, då är jag den första att bjuda hem dem till mig som en del av familjen! Jag vet att de västerländska kriminella och andra permanentboende i Thailand västerländska avskum som utnyttjar många av thailändarnas kvinnor, inte bara de prostituerade utan även vanliga kvinnor, har ett psykologiskt övertag mot thailändska män, och de visar ofta sin sämsta sida (vilken tycks vara deras enda sida). De tror att de är medeltida kungar i tuffhet bara för att de har ett psykologiskt övertag därför att de har thailändarnas kvinnor på sin sida. Det är bara på grund av kvinnostölden som de kan göra det idag! Jag hoppas att thailändarna ska ändra på den saken. Pedofilerna från Europa och Amerika är enbart kriminella djur, det är inte dem jag syftar på, för dem väntar bara den andliga döden och gärna fängelse på lång tid om möjligt. Men för övrigt så är mitt motiv sådant att så få som möjligt ska dö den andliga döden, vare sig det är araber, asiater, européer, afrikaner eller amerikaner, då finns det bara en möjlig lösning, och den går på tvärs med många av de uppräknades vilja. Men att tala om att rädda själar går inte hem i alla läger, inte minst inte inom det svenska försvaret. Däremot så kan man hänvisa till framtida fred. Det finns bara två vägar att gå i framtiden, antingen världskrig, eller fred och välfärd för alla som Gud anser ska ha det. Jag vet hur japanerna, kineserna och thailändarna tänker, det heter inte ”gaijin” (jämför spagge, svartskalle) för intet, det uttrycket kommer sig av den exploatering som västvärlden har utsatt japanerna för under lång tid genom att ta deras kvinnor. De har säkert ett liknande uttryck i Kina. Det enda hotet mot Kinas kommuniststyre idag är en facistoid ungkarlsrevolution. Jag känner dessa ungkarlar som jag känner mig själv, vi hyser samma känslor, men jag förstår dem inte ändå för de kulturella skillnaderna är för stora. Men jag vet hur en man av arten Homo Sapiens tänker när det kommer till kvinnors ojämlika sexuella övertag i våra länder! Och alla kvinnor fungerar likadant över hela världen, för annars skulle det inte finnas några kvinnoförtryckare eftersom det inte skulle behövas för araberna att förtrycka sina kvinnor. Men nu finns det kvinnoförtryckare, och det visar på att deras kvinnor i grunden fungerar som våra kvinnor och att araberna och afrikanerna en gång har varit som oss, vikingarna eller stenåldersmänniskorna:

Går vi mot en ondare värld eller går vi mot en godare värld? Ska vi anta att de flesta svarar Ondare?! Eftersom det kan bevisas att länder som Italien (romarna) och Egypten bland många andra en gång i tiden var tolerantare områden med människor, oavhängigt vår tidigare mörka medeltida mellanhistoria här i norr, så måste den goda sidan vara den toleranta icke-kvinnoförtryckande sidan då det som har spridit sig i världen är kvinnoförtrycket och inte friheten.

Att skapa kontroll över sina kvinnor är tänkt att dämpa vreden och maktlösheten man känner, även när man har makt. Men saken är den att hur långt ner ett land än sjunker i kvinnoförtrycksträsket så dämpas ändå inte vreden ett uns. Man är vred på vad man uppfattar som feministiska kvinnor, på liberala politiker och journalister, ja på hela västvärlden. Till sist finner man sig kastandes dödliga stenar mot en våldtagen ung flicka, lika vred som alltid ens förfäder var under betydligt friare tider.

Islamister i sin extrema form är ondskans redskap! Gud vill att alla människor, även kvinnor i alla länder, själva ska få välja hur de ska leva sina liv – så länge det inte drabbar oskyldiga människor – utan att de påtvingas livsval, fängslas eller behöver sätta livet till!

Islamisterna har helt enkelt bestämt sig för att vadhelst ondskans handlande de än tar sig till, så är det sanktionerat av profeten genom hans efterlämnade bok Koranen, och är därmed Guds vilja. Det är därför som det kallas för “politisk Islam”!

Kvinnoförtryck är med andra ord ont för att man tar ifrån kvinnorna deras gudagivna rätt att välja Gud av fri vilja, eller välja bort honom om det är den vägen hon vill gå! Av den anledningen så har människorna i södra delen av Afrika större chans att komma till himlen än kvinnoförtryckarna i den norra delen av Afrika och i arabvärlden, trots den ibland ofattbara grymhet som afrikaner även i den södra delen av Afrika ibland visar upp. Det är ett våld som oftast drabbar dem egna, och det händer att de förlorar kvinnor till andra män i världen. Min bror till exempel är gift med en svart kvinna från Guadalope i Västindien. Hon är förvisso inte afrikan, men hon är slavättling från ett svenskt slavfort. Jag har hopp om södra Afrika, som jag inte har hopp om mellanöstern! Vi bör, förutom i Afghanistan, låta det svenska biståndet gå till dem som hjälper sig själva där, för det finns sådana länder i Afrika från tid till annan. Demokratier kommer och går i många afrikanska länder, när den kommer så ska vi hjälpa dem så att de kan hålla kvar sitt demokratiska styrelseskick och utveckla sitt land. Varaktigt välstånd kommer genom demokrati, och/eller att släppa sina kvinnor fria om vi ska se på Kina.

Det finns välsignade människor i alla länder! De bästa människorna i eller från arabvärlden och Afrika är 10 ggr bättre än de bästa av oss svenskar. Men inga av dessa är muslimer, för muslim är man bara om man är exkluderande. Samtidigt så är de sämsta från dessa nationer 10 ggr sämre än de sämsta svenskar, men alla är inte muslimer. Men det finns tyvärr många gånger färre riktigt goda arabiska män, än det finns riktigt onda.

Den största skillnaden mellan romarna, de antika grekerna, frankerna och USA å ena sidan, och vikingarna å den andra, är att ingen nation eller folk förde vidare något gott om vikingarnas kultur och konst genom historien, eftersom vi inte hade några vänner som amerikanarna eller romarna har/hade. Tvärtom så motarbetades vikingarna och smutskastades genom årtusendet. Det har förekommit smutskastning från européer av romarna och amerikanarna också, men inte alls i samma utsträckning som mot vikingarna, deras övervägande eftermäle hittills har varit positivt i det långa loppet, i synnerhet i maktens korridorer. Nästan alla berättelser som har överlevt om vikingarna går ut på att de var obildade, oborstade, vilda, smutsiga och dåliga människor på alla sätt och vis (om vi ens var människor, ta bara myten om att det var brukligt att vikingarna satte ut sina nyfödda i skogen). De lämnade ändå ett avtryck på omvärlden som var bestående, och det var deras stridsduglighet och lokaliseringen av diverse slag som ägde rum mellan vikingarna och deras fiender, detta kunde de inte förringa för där lämnade vi reella fysiska och materiella spår efter oss. Det avtrycket var svårt att mytbilda bort till skillnad från muntliga sociala kulturella kontakter med handelsmännen från norr. Idag är det vi som är vikingarna utan vänner! Inget bra sägs av majoriteten människor om svenskar i Europa och USA, främst de delar av USA som ligger söder om Minnesota, Utah och andra ”svenskstater”. Men de är inte sena att dra fördel av våra kvinnor. Gud har samma syn på dem som han har på al-Qaida! Ingen av dem är bättre än den andra, och ingen av dem kommer till himlen, förutom de fåtal som är bättre än oss enligt texten i rött ovan. (Ingen är bättre än oss i al-Qaida, uppenbarligen, men i USA kan man alltid hitta människor som excellerar i godhet. De brukade utgöra en majoritet trots att de tog våra kvinnor då också, nu är de en försvinnande minoritet i större delen av USA och amerikanarna tar fortfarande våra kvinnor, men nu ger de oss en attityd som resten av världen gör.)

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 29/8/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

