Hem > Sveriges försvar, Utrikespolitik > Brev till ÖB och hkv

Brev till ÖB och hkv

HKV!

Den svensk-tyska pakten är nödvändig. Det är ekonomiskt och militärt nödvändigt att ha den pakten, så jag föreslår att ni tar med er tyskarna till Natohögkvarteret eller möter upp, inte minst för att de redan är ett Natoland som tycks behålla fattningen i Afghanistanfrågan! Det är den som gör det möjligt att hålla dansken i nackskinnet och det är den som stabiliserar de övriga Nordiska ländernas utrikespolitik och militära policys! Den hjälper oss Nordbor, samtidigt som den hjälper Tyskland, och det är väl inte fel att hjälpa en broder i nöd? För om inte tyskarna kan vara vår broder, vad är det då som säger att Norrmännen kan vara det? Skillnaden mellan en Norrman och en Tysk är liten. Norrmännen förlitar sig på vår pakt med Tyskland, den är det enda som håller ihop oss här i norr, för utan den skulle de tvingas att ta ett annat men dyrköpt alternativ, och det vill de inte! Detsamma gäller förmodligen finnarna, fast i en mindre grad eftersom de för en realpolitik gentemot Ryssland. Vi har ju prövat att inte vara i pakt med tyskarna, och vi vet ju hur det gick. Nu prövar vi mitt sätt en längre tid, och om det fungerar så finns det ingen anledning att gå tillbaka, snarare tvärtom! Vågar jag sätta en tia på att ÖB är med mig, han är ju skåning?! Jag är nog mera skåning än jag trodde själv.

Vad danskarna än tror så tycker jag inte illa om dem, när dem sover!

Lycka till!

Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 9/7/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

