Hem > ekonomi, etnisk rensning, Media, Ryssland, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Sverige = De civitate Dei = Gudsstaten

Sverige = De civitate Dei = Gudsstaten

I nyaste numret av tidskriften Contra finns en artikel med rubriken ”Georgien – landet som vill höra till Väst”. Inte för att jag anser att Contra alltid är så objektiv, och ännu mindre opartisk, men de fåtal siffror som presenteras om Georgiens ekonomiska rekordtillväxt talar för sig självt. Georgierna måste vara välsignade av Gud, om än att de är prövade! Den Gud älskar den agar han. Därför att Gud välsignar ett land med välstånd som han önskar så kan man utgå ifrån att Georgierna faktiskt var dem som hade rätten på sin sida i konflikten 2008, inte Ryssland som jag tidigare trodde även om jag alltid har tyckt att det var fel av ryssarna att dela ut ryska pass till sydosseterna och betala för att få göra det till dem dessutom. Men på det stora hela så blev jag lurad, fram tills nu.

Jag måste modifiera min tidigare bild av Micheil Saakasjvili. Den goda georgiska ekonomin som Saakasjvili varit en så starkt bidragande faktor till talar för att han är en god man eftersom stater välsignas välståndsmässigt av Gud efter förtjänst. (Men en del ger Gud bara nödtorftig hjälp via välgörare i Väst därför att mottagarna trots allt är människor om än att de är onda människor.) Men så har Saakasjvili också en examen från Internationella Institutet för Mänskliga Rättigheter i Frankrike, och det är inte ett ämne som en man som planerar att bli folkrättsbrottsling läser! Jag tror fortfarande att han höll på att halka in på ett bananskal till gänget som begår folkmord när han anföll huvudstaden Tschinvali med 30 000 invånare i Sydossetien på grund av den strategi han använde sig av genom att han raket- och stridsvagnsbeskjöt staden och skickade in sitt pansar efter att han förstört alla vägar ut ur Tschinvali, allt som allt talar det för att han planerade att begå folkmord och inte bara folkfördrivning. Allt annat vore PK att säga! Men jag tror numera att det var en tillfällig sinnesförvirring hos Saakasjvili som gjorde att han hamnade i den situation han hamnade i. Gud känner saakasjvili och visste att han i grund och botten var och är en god man, därför så lät han Georgien förlora kriget snabbt innan Saakasjvili hunnit bli en krigsförbrytare. Det skulle han aldrig göra för den tidigare presidenten i Ryssland, Vladimir Putin! I längden kommer ändå Saakasjvili och Georgien att vinna med fredliga medel, så länge som de gör det som är rätt i Guds ögon. Kreml må tro att de marginaliserar Saakasjvilis Georgien genom att stänga gränserna mot landet, men i själva verket så marginaliserar de bara Ryssland självt en bit, ungefär som palestinierna gör i än större utsträckning när de bojkottar danska, israeliska eller svenska varor vilket de har gjort vid olika tillfällen. Qui vicit non est victor nisi victus fatetur. (Segrat har ingen förrän den besegrade erkänner segern). Citat Ennius 239-169 f. Kr. Ryssarna har samma problem att förstå att de är beroende av gasexport till Väst för sin ekonomi, att det inte är den omvända situationen att Väst är beroende av rysk gas för sin energiförsörjning som gäller. Det är bara i Putins fantasi som omvärlden är beroende av rysk gas.

Tidigare under Georgienkriget 2008 och fram tills nu har jag varit oinformerad om den historia som ledde fram till det senaste Georgienkriget. Varken då eller nu har någon information från media eller nätet om bakgrunden som ledde fram till Georgienkriget nått mina ögon och öron. Och det är olyckligt! Någon har varit inkompetent. Nu när jag är informerad kan jag se ryssarnas fälla för Georgien och Västvärlden, och den var antingen att locka Saakasjvili att angripa i Sydossetien alternativt att själva styra världsmedias strålkastare till att fokusera mot Saakasjvilis angrepp mot Sydossetien, och förminska medias intresse för den ryska interventionen i Abchasien när det i själva verket var Putins önskedröm och ett gyllene tillfälle att intervenera i det bördiga och blommande sydöstra Abchasien som var ryssarnas främsta önskemål att integrera i Ryska Federationen, och att konsolidera i övriga Abchasien innan de halkade ur det ryska greppet till förmån för att bli en mer självständig republik. Och Ryssarna lyckades. Innevånarna i Abchasien kunde ju uppenbart se de stora ekonomiska framgångarna Georgien hade haft med sin västvänliga politik, abchasier eller inte. Mellan 2006 och 2010 var alla landförbindelser mellan Ryssland och Georgien avstängda. Det är tydligt att Georgiens framgångar inte gillades av Ryssland, precis som CG Holm också konstaterar i sin artikel. Men nu vågar Ryssland tydligen öppna en väg, om än bara från Nordossetien till Georgien, nu när allt har lagt sig tillrätta. Det återstår att se om de vågar öppna vägarna mellan Abchasien och Georgien. Jag tror inte det så länge som georgien är en framgångssaga, för då hotar Abchasien att glida ur Rysslands grepp!

När Ryssland stängde kommunikationerna med Georgien landvägen och luftvägen 2006, stoppades importen av vin. Georgiskt vin var på sovjettiden en stapelvara i hela Sovjetunionen. Nu beslöt de ryska hälsovårdsmyndigheterna att georgiskt vin var ”hälsovådligt” och stoppade importen. Vinexport är en viktig inkomstkälla för Georgien, så det hade kunnat gå illa om det inte hade varit för att stoppet öppnade upp nya möjligheter för landets vinexport. Man hittade marknader i Europa och USA som var betydligt mer lukrativa än den ryska marknaden. Och märkligt nog var det inga hälsoproblem när EU:s och USA:s stränga hälsovårdsmyndigheter skötte kontrollen.
Georgiens första president var den välkände dissidenten Zviad Gamsachurdia som inte hade kraft nog att sätta den kriminella maffian i landet på plats och som förlorade makten 1991 i en kupp. Efter kuppen kördes ekonomin i botten. 1994 var inflationen 15 000 procent. 1995 tog den före detta sovjetiske utrikesministern Eduard Sjevardnadze över presidentposten i Georgien. Eduard Sjevardnadzes ”lösning” blev att låta gamla sovjetiska partipampar ta över statliga företag till löjligt låga priser, precis som de hade gjort i Ryssland. Först på 2000-talet började ekonomin att repa sig. 2003 riggade Sjevardnadze ett val i kamp mot Micheil Saakasvjili, och ”rosornas revolution” startade som ledde fram till ett fritt val i januari 2004 där Saakasjvili vann. Notera att jag skriver om CG Holms starkt subjektiva framställning som får det att framstå som om Sjevardnadze var orsaken till hyperinflationen! I alla fall så tog saakasvjili tag i korruptionen och liberaliserade den hårt reglerade ekonomin. Georgien klättrade på fem år (mellan 2003-2008) 119 platser på Världsbankens ranking över företagsklimatet. Georgien visade upp ett tillväxttal på 9,3 procent i snitt åren 2004-2007. Det är ungefär lika högt som i Kina!

Saakasjvili tillät protester efter det misslyckade kriget och han reagerade inte som de gör i Kreml när den riktiga oppositionen protesterar i Ryssland. Och så blev han också belönad för det, Georgien blev bara ett starkare land av det, där ryssarna hade slagit ner protesterna med våld i en liknande situation. Bra för honom och bra för Georgien! “He who controls others may be powerful, but he who has mastered himself is mightier still.” Quote; Lao Tzu, China, philosopher and founder of Taoism, 600-531 BC

Sydossetien är bara glesbefolkade bergstrakter medan Abchasien är en bördig fruktträdgård som mången ryss semestrat i vid Svarta Havet. Redan 1992-1993 slet ryssarna loss större delen av Abchasien från georgien, 250 000 georgier flydde då och kvar var 200 000 abchasier och ryssar och ett mindre antal georgier. Då passade den före detta minoriteten på att initiera en folkomröstning uppbackad av Ryssland, och eftersom abchasierna och ryssarna plötsligt var i majoritet kunde de ta makten. Bara i de bördiga sydöstra delarna av Abchasien behöll georgierna kontrollen, då 1993. I övriga Abchasien sockrade ryssarna de kvarvarande innevånarnas välvilja och införde rysk valuta utan att invånarna behövde betala skatt till Ryssland, och de delade ut eftertraktade ryska pass. Delade ut ryska pass gjorde de i sydossetien 2008 också, till ekonomisk vinning för de sydossetier som valde att registrera sig i ryssland. Så nu står georgierna där och har förlorat två provinser till ryssland under loppet av bara 20 år! Abchasien har av ovanstående skäl ingen rätt att erkännas som en självständig stat av Sverige! I fallet med sydosseterna har jag tillgång till några tillförlitliga men ungefärliga uppgifter om Rysslands, Georgiens och Sydossetiens förflutna relationer. Det jag har läst mig till från tre olika källor är att 1997 var Sydossetiens totala folkmängd 99 800 individer, 2008 hade den minskat till 70 000. Enligt CG Holm så kom 40 000 flyktingar till Georgien 2008. Det ger en bild av situationen att den ursprungliga georgiska befolkningen i Sydossetien var en bit över femtio procent vid Sovjetunionens sammanbrott 1991, med en ungefärlig felmarginal på 10 000 fler provinsiellt sydossetiska georgier. Totalt 85 000 georgiska sydosseter har tvingats fly till Georgien enligt CG Holm (även om någon har tagit fel på 10 000 när man jämför uppgifterna), och dessa måste tillåtas att återvända till Sydossetien. Och de 30 000 som tidigare var bönder och som numera bor i små standardiserade tärningshus i Georgien måste få kompensation av Ryssland så att de kan starta upp sina jordbruksrörelser igen, antingen i den georgiska provinsen Sydossetien eller i Georgien om de så önskar, eftersom det var ryssarna som brände upp deras hus och beslagtog deras gårdar. Så för närvarande får jag anse att inte heller Sydossetien har ett berättigande till att bli självständigt. Är Dimitrij Medvedev beredd att acceptera ett självständigt Kosovo? Om inte, så hur kan han under några omständigheter kräva att omvärlden ska erkänna ett självständigt Sydossetien vilket han gör samtidigt som han undlåter att erkänna Kosovo. Kosovo har alltså inte rätt att existera som självständig stat, men Sydossetien och Abchasien har det? Det är kontentan av den ryska argumenteringen, som är en följd av den ryska förtryckande mentaliteten! Och till yttermero så erhöll sydosseterna ryska pass och blev kompenserade för det, och det låter inte som att de blev självständiga, det låter som att hela jävla regionen blev rysk efter en folkfördrivning av de etniska georgierna. I Kosovo blev inte kosovanerna mutade med västerländska pass!

Jag ska göra allt som står i min makt för att Georgien ska kunna få bli medlemmar i EU, som de själva vill! Nato har jag ingen talan i. Kan Carl Bildt arbeta aktivt för att Turkiet ska få bli medlemmar i EU trots tveksamma band till Europa i Istanbul och inga band till Europa i övriga Turkiet, så kan han driva på för ett Georgien (och det kristna Armenien och Azerbajdzjan om de vill, i området finns det många goda människor och armenierna och azerbajdzjanerna har en kvinnosyn som är fullständigt acceptabel och helt i samklang med kristendomens) som traditionellt har räknats till Europa som ett gammalt kristet land ska få bli medlemmar i EU. Jag tänker kräva av Ryssland och Dimitrij Medvedev att Abchasien och Ossetien övergår i georgisk kontroll igen! Historien talar för att det är det rätta att göra. På systembolaget kan man köpa det georgiska vinet Schuchmann och jag tänker köpa ett antal flaskor och ge bort för att visa att jag praktiskt stöder Georgien! Jag tänker också skicka det här protestbrevet undertecknat till den ryska ambassaden för att visa att jag står för min övertygelse. ”If I must choose between righteousness and peace, I choose righteousness” citat; Theodore Roosevelt. Dessutom passar jag härmed på att notificera dem om att vi inte har för avsikt att godta militära bevakningsfartyg eller några andra militära ännu så länge flytetyg på svenska vatten. Antingen placerar de aldrig ut dem, eller så får de ta konsekvenserna! Gasledningen får inte bli ett ryskt militärstrategiskt geopolitiskt projekt på gränsen till svenskt territorialvatten och på svensk ekonomisk zon i Östersjön. Däremot så är vi positiva till en civil rysk gasledning på svensk ekonomisk zon, en sådan är de ju trots allt i sin fulla rätt att lägga enligt internationell rätt. Men de ska inte tro att de har rätten tolka internationell lag som fan tolkar bibeln även om de är Djävulen själv! Detta är vårt officiella ställningstagande från och med nu.
Jag vet inte om jag tycker att världen är så komplicerad. Den är lätt att förstå men ond ändå… Om jag känner ryssarna rätt så kommer de inte att respondera förrän jag har officiell makt – trots att de med största sannolikhet vet om min person – och när de väl gör det så kommer de att låtsas som om mitt och deras förflutna ”förhållande” inte existerar. Då kommer de att likt slamkrypare, i det fördolda hota med att angripa min familj och dem jag bryr mig om på olika sätt om jag inte gör som de vill, samtidigt som de i det öppna kommer att angripa min kurage och kalla mig feg för att jag inte står upp för mitt land (vilket naturligtvis inte är sant), och de kommer att leta fel på min moral, Gudstro och det faktum att jag hävdar att Gud är på vår sida för att vi är de goda och de är de onda. Men Gud är på vår sida, och de kommer att bevisa mitt offentliga proklamerande om deras ondska genom att personligen välja den ondska de förnekar att de besitter, som de konsekvent har gjort i det förflutna. Det är en enda lång kamp från tidig historia fram till våra dagar, det är just denna i synnerhet närtida historiska kamp som de medvetet försöker mörka genom att inte visa att de känner till min person och respondera officiellt mot mig idag, för annars kan de inte applicera sin onda offentliga strategi mot Sverige i framtiden. ”If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.” Citatets upphovsman anses vara Joseph Goebbels, men det skulle lika gärna kunnat vara Vladimir Putin som sade det idag, och jag tror inte att han skulle förneka det heller, såvida han inte har något att vinna på att ljuga om detta också. Märk väl att detta är ett fullt medvetet agerande från rysk sida! De känner alltså sin egen ondska. Faktum är att de ser oss som wimpar för att vi inte hänger oss åt just deras grad av ondska utan förlitar oss på Gud (ondska är en gradfråga!), men alla som graderas värre än dem själva är naturligtvis onda ”på riktigt” och då är de själva naturligtvis Gudsförlitande i deras egna ögon. Cum odio sui coepit veritas. Simulatque apparuit, inimica est. = Sanningen väcker genast hat. Så fort den visar sig, är den en fiende. Citat Tertullianus c:a 160-220 e. Kr. Sanningen står inte att läsa uppspikad på en port ovanför inträdet till helvetet. Det spelar ingen roll ifall man säger att man har sanningen, det som betyder någonting är att man vet vad som är gott. När man vet vad som är gott, då vet man också vem som har sanningen! Citat; Roger Klang

Amerikanarna och i någon mån engländarna är de enda som agerat någorlunda rakt mot mig, men inte gott mot mig, och därmed visat kurage genom att inte smyga med att de känner min existens och politiska tillhörighet. De förstnämnda har bevakat min blogg öppet, George W Bush´s administration har besvarat något av mina brev och därmed visat att de känner till min person och mina åsikter (från den tiden). Detta var förstås bara i början av mitt politiska engagemang, men de hade inte behövt att först bevaka min blogg från Washington från två olika datorer (eftersom jag inte hade en enda annan läsare från USA så är oddsen stora att det var antingen Vita Husets administration eller Pentagon eller bägge, men de frångick den strategin efter ett tag då bägge Washingtonläsarna försvann samtidigt och istället dök det upp ett antal läsare med en browser-adress som alla slutar med 0 från andra delar av USA, också det plötsligt och samtidigt timande.) Det finns flera andra tydliga indikationer på att Washington försöker att vinna fördelar genom att lära känna hur jag tänker och resonerar redan innan jag hunnit bli någonting. Så skulle aldrig de slamkrypande ryska statsledarna gå tillväga!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 30/6/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

