Hem > ekonomi, Media, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Det är bara vissa som är vakna, Media Markts VD tycks vara en sådan

Det är bara vissa som är vakna, Media Markts VD tycks vara en sådan

Media Markt va? Jag känner mig otroligt dum som besvarar en reklamfilm! För att inte tala om vad det kan göra med min psykiska status. Men jag tror att jag klarar att ta en promenad i fantasins värld på TV utan att insjukna i en psykos! Fast jag kommer förmodligen inte att svara på mer reklam, om den inte är informativ förstås.

Det är bara vissa som är vakna, Media Markts VD tycks vara en sådan, om det nu är sant att han skickat mig ett budskap i form av två reklaminslag. Innan jag skickade det där brevet till Tysklands ambassad i Stockholm så såg jag inga dolda budskap i Media Markts reklaminslag på TV, varför just nu? Vad skulle min läkare säga om att jag interagerar med TV? Jag tror inte att jag håller på att insjukna i alla fall!

För att besvara Media Markts VD:

Bollen är rund (ingen amerikansk fotboll)! Men ölen är inte stor för min del, jag dricker inte, jag är absolutist! Men jag är för det första ingen stat, jag är en individ – en svensk individ! Fast försäljning av öl, vin och sprit tycker jag kan få göras i närbutiken. (”Den lilla tjockisen”, kan det vara leif Loket Olsson, han var den första jag kom att tänka på?) ”Guds hand” är väl egentligen någon term inom fotbollen kan jag tänka mig, men jag ser inte på fotboll, det är den tråkigaste sport jag känner till.

Till Media Markts VD; Jag äger en djup insikt om att när man väl har allierat sig med någon den andra gången så står man vid det, allt annat vore självmord för den egna sidan och det egna landet! Det är inte samma sak den första gången man väljer sida, och jag vet att även många tyskar har haft USA som föredragen allierad i ungdomen. Våra två stater (Tyskland och Sverige) försöker ju att göra det som är rätt, och då följer man sitt samvete. När då USA har förlorat sitt samvete någon gång runt 2001-2003 så får man försöka anpassa sig till situationen. Det har tagit mycket lång tid för mig att definitivt inse och acceptera att USA som helhet står på den ondes sida nu, längre tid än för någon annan, men det gör mig inte till landsförrädare utan det gör mig till den främste av svenskar som är patrioter! Mindre stora ledare har en benägenhet att tolka min tidigare inställning till hela USA som fraterniserande landsförräderi i längden, men de är likadana själva, bara det att de byter/bytte lojalitet efter något kortare tid. Men som sagt var så följer jag mitt samvete, så jag vänder mig inte mot eller smutskastar individer i staten Utah (det kan finnas fler delstater där folket som helhet har kvar sin godhet), men kommer de hit i fältuniform för att de är patrioter så blir jag tvungen att vidta åtgärder som innebär deras snara död! Men jag hatar dem inte för det. ”Building bridges. Digging trenches.” Det är det som gäller! Visst håller ni väl med? Man kan inte anklaga Utah-borna för att de är patrioter och tar USA:s parti i ett eventuellt krig mot oss, för att få känna patriotism är en mänsklig rättighet. Men de måste ha klart för sig att det blir konsekvenser när deras patriotism går ut över oss oskyldiga, som också har rätt att vara patrioter och leva och verka i våra länder! Tyskland är min främsta allierade tillsammans med Finland och kommer alltid att förbli. Men jag står på Guds sida först och främst, till och med före jag står på Sveriges sida! Visste ni att Jesu kristi kyrka av Sista Dagars Heliga (Mormonkyrkan), med huvudsäte i Utah, har en andreman vid namn Dieter F. Uchtdorf som är uppvuxen i Tyskland, och en svenskättling som försteman, Thomas S. Monson (Månsson)? Det finns sex miljoner mormoner i Utah. Tål att tänkas på!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3772783 ”Dragkampen om Opel har pågått i ett och ett halvt år nu, och än är det inte över. Ägaren GM går numera med vinst och har betalat tillbaka lån till de amerikanska och kanadensiska regeringarna.

Ändå kräver GM omkring 18 miljarder kronor i lånegarantier av de EU-regeringar som har Opel- och Vauxhallfabriker. Pengarna ska enligt GM användas till utvecklingen av Opel.

I saneringsplanen ingår att 8 000 av omkring 48 000 jobb ska bort, och att verket i belgiska Antwerpen stängs.

I Spanien, Storbritannien och Polen har regeringarna sagt ja till statsstöd, på villkor att också Tyskland ställer upp.” Citat SR; Ekot

Gör det inte mer plågsamt än det redan är, låt inte den tyska regeringen gå i fällan som USA, Storbritannien, Spanien och Polen har gillrat för Tyskland och Opel! Hade det inte varit en fälla så hade Polen, Spanien och Storbritannien ställt upp utan tysklands medverkan, eftersom om det inte hade varit en fälla så hade de tjänat på det oavsett. Hur ni än gör så kommer Tyskland att förlora pengar (det är bara en fråga om hur mycket), till trots (eller just på grund av) att amerikanska GM går med vinst. Om den tyska staten håller inne med pengarna så blir de ekonomiska förlusterna mindre på medellång sikt. På lång sikt (kanske snar sikt) så ska nämligen vi goter och germaner vinna mer pengar av dem än de vinner av oss, men det kan komma att ske i andra brancher. Jag säger som goten Alarik gjorde till den romerska senaten när han hade belägrat Rom år 408 och senaten hotade genom ”sst” (sst = standard spagge talk) med vad Roms invånare skulle kunna göra mot belägrarna: ”Ju tätare gräs, desto lättare att skörda”, svarade Alarik.

Lita inte på USA:s lögnaktiga löften! Pengarna kommer inte att användas till utveckling av teknik till Opel, snarare så kommer de att användas för en amerikansk konsolidering och ett framskjutande av deras positioner, det är den utvecklingen de inte särskilt buskablygt talar om. De säger ju själva att var sjätte arbetare får gå. Det var så de gjorde med SAAB, som en gång i tiden var långt framme som teknikföretag, jag vet för jag har jobbat på SAAB i Arlöv, Skåne. Den svenska regeringen var dock kloka och vägrade att betala krisföretaget GM en krona. (Det hette från GM:s sida att vår svenska regering skulle satsa pengar i SAAB och inte GM, men det vet vi ju idag att det var bara skitsnack.)

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 10/6/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

