Hem > Media, nyckelpiga, Sveriges försvar, Utrikespolitik > Förlorarna av ett krig tycks vara dem enda som gör misstag, segrarna gör hjältedåd

Förlorarna av ett krig tycks vara dem enda som gör misstag, segrarna gör hjältedåd

Förlorarna av ett krig tycks vara dem enda som gör misstag, segrarna gör hjältedåd… Citat Roger Klang ©

…Det är bara att se vilket som helst anglosaxiskt dokumentärprogram om vk2, för att komma till den slutsatsen. Jag skulle jättegärna se en tysk dokumentär om kriget, som omväxling!

Jag ska här agera Djävulens advokat. Kanske var jag lite off course som i mitt förra inlägg kort fastslog att Hitler var tyskarna dugligaste militära strateg så länge som tyskarna var på offensiven. Hitlers största misstag var att han tänjde frontlinjerna till det ytterst glesa, bara för att han var så förbannat expansiv. Han kunde inte bestämma sig för om han skulle gå med hela styrkan mot Stalingrad eller de ryska oljefälten i söder, och därför velade han däremellan, skickandes en armégrupp först mot staden Stalingrad i norr som han beordrade att vända om söderut för att återigen beordra dem norrut. Hade han inte tänjt frontlinjen, eller om han hade haft fler armégrupper att fördela, så hade kanske utgången av slaget i Stalingrad utvecklat sig annorlunda. Lyckligtvis gjorde det inte det! Att överhuvud taget skicka trupper mot oljefälten i söder var ett infantilt misstag, en sjuåring skulle ha kunnat tala om för Hitler att ryssarna skulle ödelägga allt gjort av stål och cement i dessa oljefält innan tyskarna skulle hinna erövra oljefälten. ”Den brända jordens taktik” var knappast okänd vid tiden. Detta och andra misstag som Hitler gjorde både som führer och strateg avgjorde kriget genom Guds försorg. Gud avgör redan på spermastadiet vem som kommer att göra de största misstagen och vem som förlorar ett krig, för Gud skapade generalerna, han skapade till och med Hitler med alla sina tillkortakommanden och fria vilja. Inte ens om generalerna hade fått sköta kriget på sitt eget sätt hade Nazityskland undgått sitt ödesdigra slut. Nazityskland var dömt att förlora på förhand, eftersom Gud ville ha det så naturligtvis. Även de tyska generalerna gjorde strategiska misstag, men eftersom generalerna var befälhavare i det tidiga skedet av kriget så var dessa misstag inte lika ödesdigra då frontlinjerna inte var lika uttänjda som de var under Hitlers ledning. Det som var strategi på östfronten liknade taktik under generalernas befäl, eftersom de tyska styrkorna var överlägsna och ännu inte uttänjda, men taktik blev strategi under Hitlers befäl och expansion. Därför har Hitler men inte hans generaler gått till historien som ödesdiger strateg. Det enklaste sättet för Gud att avgöra ett krig är genom väder och vind som människor inte kan förutse och ibland missar att planera för, alternativt möjligen genom jordbävningar, tsunamis och vulkanutbrott.

Ibland får jag för mig att vissa samhällshöjdare i utlandet sänder budskap till mig i många avsnitt av Simpsons och dylikt, som idag när jag fick reklam från ett utländskt elektronikföretag som visade en gubbe som stod och höll sig för kulorna, med följande text på; ”Var rädd om kulorna, här är det scheissebilligt”. (Jag har haft ett enormt vattenbrock runt min ena testikel förut länge i mitt liv.) Den som läser min blogg vet att jag nyligen omfamnat Tyskland och förklarat dem rättfärdiga inför Gud, och jag har skickat ett av mina tyskvänliga inlägg till den tyska ambassaden nyligen. https://rogerklang.wordpress.com/2010/05/23/daimler-ag-skakas-av-en-mutskandal/ Att jag tolkar texten i viss reklam och handlingen i t.ex. Simpsons som riktad till mig, eftersom den ofta överensstämmer med mitt liv, kan trots allt bero på att jag har paranoid schizofreni, för när man har den diagnosen så tror man oftast att TV och Radio och sådant sänder dolda inbakade budskap till ens egen person. Men det kan också vara så att ledarna för privata företag, amerikanska Simpsons, Family Guy eller Sveriges Television eller vad det nu kan vara för organisation, har kommit på ett smart sätt att kommunicera med varandra om de vill få fram ett för allmänheten dolt illvilligt alt. välvilligt budskap som de inte behövar stå till svars för, till någon eller några samtidigt som reklamen eller programmet har en synkron agenda – att tjäna pengar eller göra propaganda. Detta är världens genialaste och enklaste idé, den är så genial och enkel att den bara måste vara uppfunnen redan! I så fall kan man vara säker på att det även är praxis med dolda budskap. Jag kan dock inte hänge mig åt sådana fantasifulla och sjukdomsutlösande utsvävningar, med min sjukdom, förrän några personer på tunga poster i några stora företag personligen och interagerande har talat om för mig att det verkligen ligger till så. Om ledarna för företaget som skickade mig den här reklamen verkligen har ett bakomliggande syfte med den så tackar jag och tar emot budskapet väl! För att vara schizofren har jag bägge fötterna på jorden. Jag hoppas samtidigt att det inte gör någonting att jag offentliggör deras budskap till mig genom att jag skriver det här. De kan vara säkra på min lojalitet, den är oåterkallelig så länge som Tyskland är och förblir en demokrati, och jag är säker på att det också är deras avsikt! Jag lägger alla korten på bordet och hoppas att ni inte tar illa upp när jag skriver föregående mening på grundval av er insikt om att Tyskarna är som vilket annat folk som helst idag, bara moraliskt bättre än de flesta andra folk? Även jag tjänar på att detta budskap kommer fram, som ni kan förstå! Skitkastandet från USA och GB mot mig och Tyskland, och säkert även Sverige och Norge, kommer att bli omfattande i samband med att västmakterna startar kriget. Även om vi svenskar vore ensamma skulle samma slags naziskit komma emot oss! Men jag tillåter inte att spaggarna särar på våra länder och behandlar oss hänsynslöst och hårdhänt var för sig diakront, vi måste hålla ihop och hjälpa varandra om vi vill överleva tyskar och nordbor. De har redan försökt att sära på oss under sin ekonomiska utpressning av Tyskland, de ger sig på ett land i taget i hopp om att vi andra inte ska våga göra någonting. Det kommer de att försöka med militärt också. Men som någon sade, kanske Karl von Clausewitz; ”Ingen plan överlever sitt initiala skede”. Deras plan är redan skräp, jag vet vem som kommer, när de kommer och var de kommer. Nu återstår en öppen konfrontation med blixt och dunder och mycken hor. Donner und blitzen meinen damen und herren!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 3/6/2010

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

