Hem > Inrikespolitik, Media > På Sveriges Radios Ekot på nätet försvinner intressanta nyheter från den ena stunden till den andra

På Sveriges Radios Ekot på nätet försvinner intressanta nyheter från den ena stunden till den andra

På Sveriges Radios Ekot på nätet försvinner intressanta nyheter från den ena stunden till den andra! Bland andra en nyhet om att man inte får vara över 65 år när man är valförrättare i vissa kommuner och lite äldre i andra, försvann samma dag som den publicerades runt den 15/5. Det här är verkligt konspiratoriskt!

Den alldeles utmärkta kalendern som man kan använda för att söka nyheter på datum på Sveriges Radios hemsida tycktes försvunnen den 17/5 några dagar efter att jag skrev mitt tidigare inlägg på FNT-bloggen om SR; Ekot, där jag hade förklarat att jag använde kalendern för att titta på äldre nyheter och avslöjade SR; Ekot som skojare. Det var en illusion att kalendern försvann, eftersom kalendern bara doldes på startsidan men fortfarande kommer upp om man trycker under ”Sök i nyhetsarkivet” på ”Till nyhetsarkivet”. Det är bra, för funktionen är varje kritikers våta dröm för att lätt kunna manövrera på sidorna. Det går visserligen att söka nyheter på datum långt bakåt i tiden genom att scrolla på Google Reader som jag prenumererar på nyheterna via, men då får man räkna med att sitta i tjugo minuter och skrolla för att komma endast en månad bakåt i tiden. SR; Ekot borde dock vara mer tydlig med kalenderfunktionen än de är! Varför tog de bort den från startsidan för det första? Jag ska inte vara konspiratorisk om det här, jag bara undrar varför. Att söka nyheter tillbaka i tiden på ”Sök i nyhetsarkivet” på Ekots hemsida gör att man måste komma ihåg ord och ordföljder för att hitta nyheten man söker, och det är inte säkert att man får med rätt sökord, då är kalendern mycket bättre.

Men kalendern försvann inte helt från synfältet, det var bara kalendern för de skriftliga nyheterna, man kan fortfarande se kalendern på sidans radiokanaler om man trycker på ”Tablå” uppe till höger efter att man tryckt på P1, P2, P3 eller P4. De måste väl ha något skäl till att bevara kalendern synlig till höger på dessa sidor men välja att ta bort den från andra? Jag vet inte vilket skälet är och jag vill heller inte slänga fram en konspirationsteori om någonting så här trivialt! Däremot så vet jag att SR; Ekot konspirerar i övrigt, typ genom det som jag skrev i första stycket av det här inlägget om att de tar bort nyheter som skapar obehag för Sveriges Radio, eller det som jag skrev i mitt förra inlägg om att de kontrollerar nyheternas kommentarsfunktion genom att diskriminera vissa från deltagande på ett nonchalant sätt samtidigt som de mörkar sin agenda och sitter på hemligheter om det de gör i sin egen ”offentliga” organisation. Varför spelar SR under täcket? Sveriges Radios uppdrag är att spegla opinionen, inte styra den!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige, den 20/5/2010

http://www.ingentvavgift.se/

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

