Hem > Inrikespolitik, Media > SVT gör skandaler till petitesser och petitesser till skandaler

SVT gör skandaler till petitesser och petitesser till skandaler

”Vi är inte välkomna på Facebookgruppen ”PS, jag betalar”…” Så började rubriken till ett tidigare inlägg som jag skrev på FNT-bloggen den 21/4/2010 här nedanför. Jag skrev att man måste ge Radiotjänst cred för att de har anpassat sig till verkligheten genom att snabbt ändra på introt till sidan i ett avseende, och bereda plats även för kritiker i Facebookgruppen. De ändrade introt från ”PS, jag betalar ­plus fans – PS jag betalar – just fans” till ”PS, jag betalar plus others – PS jag betalar – just others”. Det givna credet tar jag tillbaka! Och jag ska tala om varför med början här nedan:

Jag föreslog i mitt förra blogginlägg att ni FNT-medlemmar och sympatisörer skulle gå med i Facebookgruppen ”PS, jag betalar” (http://www.facebook.com/psjagbetalar) om och endast om ni betalade tv-avgiften – för att klottra ner sidan med kritik av Radiotjänst. Det avråder jag från idag!

Radiotjänst har gått från vad de trodde skulle bli en både positiv och negativ feedback på Radiotjänsts hemsida under kategorin ”Åsiktstorget”, till att ge upp kampen och bara koncentrera sig på de som har en positiv feedback att ge dem på Facebook. Vilket innebär att de bevisligen är medvetna om att c:a 86 procent av svenska folket förkastar Radiotjänsts metoder att tvångskonfiskera TV- och datorägarnas pengar, men de håller käften om det. Det är oärligt! ”Ja, men så är det i hela Europa” skulle nog Radiotjänst genmäla. Det är ingen ursäkt, det är inte ens en förklaring! Alternativt skulle de säga ”Ja, men det är lag på det” och därmed tror de sig ha kommit undan det moraliska ansvaret för tvångskonfiskeringen av medborgarnas pengar som används till politisk propaganda. Det är bara det att de gör reklam för den lagen; ”Tack Anita Stenblom för att duuu betalaaar din TV-aaavgift” sjunger dem på SVT:s kanaler.

Varför förtjänar Radiotjänst inte någon cred då? När jag gick med i ”PS, jag betalar”, vilket jag gjorde för att klottra negativismer på Väggen, så upptäckte jag snart att jag inte kunde gå ur gruppen, och när jag klottrade på Väggen så hamnade klottret inte på deras Vägg utan på min egen Facebookvägg! Men andra kan kommentera, fast majoriteten kommentatorer är positiva till tv-avgiften, och när de inte är det så konstitueras kommentarerna av att ”jag betalar för att det är lag på det” ungefär och inte i längre uttryck än så. En av de få kritikerna uttryckte sig så här; ”Vad ska man gör, man måste ju betala…..:)” Sex punkter följt av en smiley i slutet. Radiotjänst kontrollerar sin Vägg till 100 procent och godkänner godtyckligt och självsvåldigt alt. styr alla eventuella kommentarer. T.ex. när jag skulle kommentera första gången så fanns den möjligheten, men jag hamnade som sagt var på min egen Wall. Så jag har inte kommenterat, och jag får inte kommentera, och jag får inte gå ur Facebookgruppen.

På Facebookgruppen ”PS, jag betalar” så verkar det sammantaget som att licenspengar går till en hel eller halvtidstjänst, enbart för att manipulera citaten och vem som ska få citera på nämnda sida. Man tycker att någon som inte är rädd för människors åsikter inte heller borde bry sig om att redigera och censurera dessa kommentatorer från allmänheten. Radiotjänst bestämmer med hjälp av en tv-licensbetald moderator vilka kommentarer som skall kunna ges ”tummen upp” (thumbs up) och vilka som istället skall kunna anmälas (report), med hjälp av en ikon intill inläggen på Facebook-sidan. De har alltså, till många av dem själva föredragna inlägg, en ”like”-knapp, men de saknar en motsvarande ”not like”-knapp. Det är så tillrättalagt! ”Report”-knappen finns det ingen användning för, eftersom inläggen är kontrollerade och harmlösa, så frågan är varför de har den med ibland vid kommentarer över huvudtaget. För att det ska verka som om vem som helst är fri att kommentera på Väggen, oavsett åsikter? Ja, så är det!

På min privata Facebook så finns det inga uppgifter under ”Groups” om att jag skulle vara med i ”PS, jag betalar”, men jag måste vara med eftersom jag inte kan gå med igen, och jag har lyckats gå med en gång! I och med att det inte finns några uppgifter under ”Groups” om att jag är med i ”PS, jag betalar” så kan jag inte gå ur Facebookgruppen. De räknar mig och andra kritiker från FNT, eller kritiker från utanför FNT, som fans, men det finns ingen chans att gå ur Facebookgruppen?!? Alla andra Facebookgrupper kan man gå ur, då borde man kunna lämna denna också, men de vill inte tillåta det. Det är ett jävla sätt, när man inte samtidigt får kommentera på sidan! Allt pekar på att det är ett aktivt manipulerande från Radiotjänsts sida och inte bara tillfälligheter. De har använt sig av någon datakille i företaget, som varit fullt införstådd med kartellens (SVT, UR, Radiotjänst etc.) politiska agenda. (Fast de är alla införstådda så gott som.)
Man brukar kunna gå in och titta på fotografier på ”så och så många people like this”, t.ex. brukar man kunna välja att se sitt eget fotografi på Facebookgruppen till vänster i bild. Men inte så på Radiotjänsts ”PS, jag betalar”, som bara visar slumpvis valda bilder på gruppmedlemmar.

Alltihop är skandalöst och oärligt! Om bara en skandal kunde bli en skandal, utan SVT:s medhjälp. SVT gör skandaler till petitesser och petitesser till skandaler. Är det någonting som strider mot SVT:s värdegrund men har potentialen att bli en skandal så är det bättre att tiga ihjäl det så länge det går.

Radiotjänst och SVT är som en sovjetisk drake som ringlar sig runt sin stulna guldskatt, fast besluten att förgöra alla eventuella riddare som vill komma åt skatten.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae den 23/4/2010

http://www.ingentvavgift.se/

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

