Hem > Inrikespolitik, Utrikespolitik > Ta det lugnt Fritz!

Ta det lugnt Fritz!

Man kan undra hur jag kan försvara USA:s krigföring i Irak (se tidigare blogginlägg från den 21/4/2010 https://rogerklang.wordpress.com/2010/04/21/har-du-krig-som-ett-intresse-da-ska-du-lasa-det-har-och-se-de-tva-videorna-som-hor-till/ ), samtidigt som jag vänder mig mot Amerika av idag och ser dem som en potentiell angripare? Jag försäkrar att jag inte är opålitlig för mina nya vänner och allierade tyskarnas del! Jag är inte svekfull av mig. Tyskland och tyskarna kan lita på min lojalitet som allierad till dem från och med nu och någon månad tillbaka, intill framtiden! Jag är sådan att jag ser, precis som de flesta tyskar förmodligen gör, att vi har gemensamma fiender med USA samtidigt som USA kan utgöra en potentiell fiende själv tillsammans med GB. I alla fall så är USA inte pålitligt. Det är en komplicerad värld vi lever i, den andra vikingatiden. Är det möjligt att befinna sig i krig med USA som allierad, samtidigt som man befinner sig i krig mot USA? Jag ser den möjligheten. Vi är lika beroende av en stabil allierad till oss, som tyskarna är beroende av en stabil allierad till sig! Och jag hoppas det blir oss skandinaver, vi är ju närmare släkt med tyskarna än något annat folk utanför Skandinavien. Till syvende och sist så brukar det vara släktbanden som avgör vem som allierar sig med vem, det är svårt att komma förbi det. Vi har förvisso släktband med USA, eftersom en fjärdedel av Sveriges befolkning en gång i tiden utvandrade till USA, men dessa är i förkrossande minoritet i jämförelse med de brittiska utvandrarna.

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae Sverige den 22/4/2010

  1. Carl Schönbeck
    8 juni, 2010 kl. 21:51

    Kan bara hålla med även här. Tyskland är vårt brodersfolk och USA kan vi inte lita på fullt ut. De baktalar tyskar och europeér och förvanskar historien på ett synnerligen fult sätt alltför ofta.

    • 8 juni, 2010 kl. 22:01

      Ja, men är du tyskättling som behärskar tyska språket? I så fall kan du göra nytta! Om du har tyskt påbrå en eller två generationer tillbaka så är det särskilt bra att vi har samma världsbild, det visar att vi kommer att kunna lita på varandra vi svenskar och tyskarna.

      Roger Klang

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

