Hem > Uncategorized > Julhälsning till Alliansen och regeringen

Julhälsning till Alliansen och regeringen

God Jul Reinfeldt, Maud, Björklund, Hägglund och regeringen!

Nu är det klart, jag börjar läsa på universitetet till våren. Jag måste därför kraftigt dra ner på skrivandet till olika borgerliga politiker, och bloggandet. Jag kommer att börja med att läsa statsvetenskap, och senare kanske jag kompletterar med t.ex. Freds- och konfliktforskning, men den senare utbildningen är så genuskontrollerad och indoktrinerad att den har förlorat all sin innebörd. Jag hoppas att så inte är fallet med statsvetenskapen, att det finns plats för en reaktionär man att lämna in en C-uppsats som är långt till höger, utan att bli underkänd, och även att få rättvisa betyg!

Jag har redan börjat läsa! Jag hoppas att ni i regeringen klarar er utan mig nu när ni inte längre har någon att göra tvärtemot mot? Jag ska försöka hjälpa er att vinna valet genom att tipsa er när det är något riktigt viktigt ni bör veta och som ni inte kan tänka ut själva, och som ni inte skulle göra tvärtom mot vad jag föreslår i frågan. Men ni måste använda hjärnan själva, för det kommer att bli korta brev!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae den 16/12/2009

  1. Jonas
    22 december, 2009 kl. 11:55

    Ta det lungt Roger. Jag har tagit en pol.kand. med två uppsater som resultat. Är officer och grundmurad moderat. Lärarna var lika grundmurade sossar och nästan alla barn av 68. Det gick alldeles utmärkt. Lärare på universitet är mycket glada över människor som kan argumentera för sin sak på ett korrekt sätt. Detta förutsätter att de har någon strimma av proffesionalitet i sig men det tror jag inte är ett problem där.

    Sen om du börjar att argumentera utifrån personliga uppfattningar som är ogrundade kommer du att få problem. Inget är så bara för att…..inte ens i praktiken.

    Jag tycker du gör rätt i att skippfa freds och konflikt tramset. Det har gått mode i det och ämnet saknar substans. Läs förvaltingskunskap, det får du jobb på. Ett tips är även att kontakta agrell och läsa hans underrättelseanalyskurser. Den mannen är så långt ifrån PK man kan komma och är den ende som jag hört som vågat såga Olof Palmes utrikespolitik vid knölarna. Inled med att läsa hans FRED och FRUKTAN så kommer du att förstå.

  2. 22 december, 2009 kl. 20:05

    Tack för tipsen Jonas! Jag ska ta dig på orden och skippa Freds- och konflikt, och undersöka förvaltningskunskapskursen samt kontakta Agrell och läsa den föreslagna boken till sommaren.

    Mvh Roger

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

