Hem > Media > La Cosa Nostra, Radiotjänst och SVT

La Cosa Nostra, Radiotjänst och SVT

Jag som är en TV-licensbetalare skulle efter Föreningen Nej till TV-avgifts nyhetsbrev som sade att Radiotjänst hade bjudit in oss till diskussion, ta tillfället i akt att kommentera på Radiotjänsts ”Åsiktstorget”. Först fick jag skapa ett konto, men sedan kunde jag kommentera. Jag började med att skriva nedanstående 4 punkter:

1)      Om jag ska debattera så vill jag debattera mot de ansvariga på SVT och Radiotjänst, och jag vill välja vinkel själv.

2)       De ämnen som står till buds förutsätter att PS är rätt från första början, men OK – detta ämne duger till att börja med! Fast som sagt, på detta sätt behöver SVT och RTJ inte bemöta någonting alls, det är bara ett sätt att bli av med problemen lite i det obskyra och kunna stoltsera med att så få från våran förening – Föreningen Nej till TV-licens – deltar i debatten, av i detta inlägg nämnda anledningar. Vem vill debattera med Nisse Nilsson från Burträsk som tycker att skatter är häftigt?

3)      Dessutom så tror jag att en hel del av Föreningen ingen TV-avgifts medlemmar vägrar att betala TV-licens och därför inte vill logga in på Radiotjänsts hemsida, och att Radiotjänst räknar med detta. Varför måste man annars logga in för att kommentera?

4)      Och om vi loggar in så räknar ni med att sätta åt ”oss” inom en snar framtid, det vet vi, när Rånartjänst påtvingar datorägare TV-avgift för att det råkar finnas tuggummi i affären, och det kan hända att ”vi” snattar ett tuggummi i framtiden. Så hellre än att bara låta den frivilliga kunden köpa så får alla betala vare sig de köper tuggummi eller inte. Exemplet är inte det bästa, men ni förstår poängen. MAFFIOSOS, Ge mig Capo di tutti capi att debattera med i TV om ni vågar!

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae

Ovanstående inlägg registrerades och kom in. När jag sedan skulle fortsätta, styrkt i anden som jag var, så gick jag längre och skrev nedanstående inlägg (se nästa stycke). När jag sedan skulle skicka in mitt inlägg så stod det helt plötsligt ”Användarnamn finns ej”, OCH det första inlägget var försvunnet från sidan!!!

Sen så är det ju så att SVT och Radiotjänst är en politisk organisation respektive en stiftelse som till del i alla fall ägs av SVT och förmodligen andra tvivelaktiga intressenter, typ facket. Rätta mig gärna om jag har fel! Men fyll i så fall i luckorna! SVT:s rekryteringsprocedurer är rena rama skumraskaffärerna! Visst, om man har varit politiker för något parti så blir man förmodligen inte rekryterad, granted. Men det finns många andra organisationer som inte är knutna till SAP, Unga Örnar eller ungkommunisterna, men som ni likväl räknar med har vänstersympatier. Ett exempel härifrån Lund är en viss Pange Öberg, känd från SVT:s lekprogram, som kom från det vänsterorienterade ungdomshuset ”Kulturmejeriet” på 90-talet. Visar det sig att han är ”rejäl” så avancerar han, inte sant? Fast nu råkar jag veta att han inte säljer sig, han vill helt enkelt inte göra allt som läggs framför hans fötter, så han har lagt av. Men han är otvivelaktigt en vänsterkille! Så vi lär väl inte få se honom på någon av de tunga redaktionerna i alla fall. Jag vill också säga att jag vet att ni på SVT/SR/Ekot inte tar åt er av kritik, ni gör helt enkelt om- och döljer det som ni har kritiserats för när kritiken är politisk, istället för att erkänna att jag/vi har rätt. Det bevisar att ni är en politisk organisation! Låt mig ta exemplet med SR; Ekots funktion på nätet ”Läs mer” som länge bara användes när det rörde sig om artiklar som var ”SD-känsliga”. (”Läs mer” var något man klickade på för att kunna läsa hela artikeln. anm. förf.) Det stod snart klart att SR;Ekot sysslade med kartläggande statistik, förmodligen i huvudet på redaktören, men ändå, vilket med all sannolikhet ledde till att folk protesterade till SR;Ekot. Numera, från och med nyligen, så används funktionen även på mera nyanserade artiklar. Sådana protestanter som jag används alltså för att hjärntvätten ska bli så effektiv som möjligt! När ni vidtar åtgärder efter klagomål så gör ni det i den ”heliga sakens” favör, ni ger inga reprimander till politiserande redaktörer och programledare. Om inte dessa är övertydliga förstås, för då skadar de ”la cosa nostra” (saken) mer än de tjänar den.

Mvh Roger Klang, Lund, Scaniae

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

