Hem > Media > Jag rekommenderar alla att gå in på Föreningen Nej till TV-avgifts hemsida och bli medlem för ynka 10 kronor om året!

Jag rekommenderar alla att gå in på Föreningen Nej till TV-avgifts hemsida och bli medlem för ynka 10 kronor om året!

”Hej Roger! Jag ska svara på några av de frågor du ställer. Vi har pekat ut en rad ämnen att diskutera för att man som besökare ska kunna navigera lätt. Vår strävan har hela tiden varit att göra dem neutrala i sin frågeställning. Själva syftet med åsiktstorget att folk ska få vädra sina åsikter – både för och emot public service och Radiotjänst. Vi kommer inte att ”sätta åt någon” som argumenterar emot public service eller Radiotjänst. Jag välkomnar dina inlägg! Det är flera som delar åsikten om att public service är politiskt färgade, dock pekar mail på och våra undersökningar visar att lika många tycker vi är färgade åt höger såväl som vänster. För oss är det positiv feedback. Vårt uppdrag är att vara oberoende och ha en balanserad debatt och rapportering, enskilda program kan luta åt något håll, men helheten ska vara oberoende. Med vänliga hälsningar Per Leander, Radiotjänst”

Per Leander är kommunikationschef på Radiotjänst vet jag nu. Här nedan följer mitt svar till honom på hans svar till mig (läs föregående inlägg):

”If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.” Citatets upphovsman anses vara Joseph Goebbels

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on. Citat; Winston Churchill

Så varför tog ni då bort mitt första inlägg för en tid och avslutade mina inloggningsuppgifter om ni inte är partiska till vänster? Det gjorde ni tills jag skrev i Föreningen Nej till TV-avgifts blogg om ert tilltag. Den håller ni allt ögonen på! Då satte ni in mitt inlägg på er hemsida igen, men förmodligen inte förrän dess. Jag fick skapa ett nytt konto med samma kod och namn nästa dag. Först då kunde jag skriva mitt andra inlägg på er hemsida för det gick inte att logga in före det. Jag vet att mitt första inlägg kom in som den första kommentaren dagen innan, men att den strax togs bort. Detta skrev jag om på FNT:s hemsida. När jag hade skrivit och skulle skicka in mitt andra inlägg på Åsiktstorget så stod det plötsligt ”Användarnamn finns ej”, då hade ni redan avlägsnat mina inloggningsuppgifter. ”Fool me once – shame on me. Fool me twice – shame on you” är varje förnuftig människas devis, och den gäller säkert för er såväl som för de flesta andra. Så därför gör ni förmodligen inte om stuntet med avlägsnandet av inlägg och inloggningsuppgifter. Ni förlorar mer än ni vinner på ett sådant stunt, men hur ni än gör så förlorar ni i alla fall! Alla mina 2 frågor i ovanstående inlägg är retoriska och behöver inte besvaras. Men för all del, det har du inte gjort heller! Du har besvarat frågor som inte ställts och låtit bli att kommentera det verkligt intressanta! Vem är förresten du Per Leander, vad har du för tjänst på Radiotjänst?

Jag rekommenderar alla att gå in på Föreningen Nej till TV-avgifts hemsida och bli medlem för ynka 10 kronor om året! http://www.ingentvavgift.se/

Mvh Roger Klang, Lund Scaniae

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

