Hem > Inrikespolitik, Utrikespolitik > jag vet inte längre om jag är lämpad att vara statsminister, på grund av insikten jag fick om mig själv

jag vet inte längre om jag är lämpad att vara statsminister, på grund av insikten jag fick om mig själv

Hej Alliansvänner och Mats Johansson (m) samt hkv!

Jag skickade föregående brev till Gunilla Carlsson på UD också, men jag vet inte längre om jag är lämpad att vara statsminister, på grund av insikten jag fick om mig själv efter att jag hade mejlat brevet till er. (läs nedan) Vi får helt enkelt se vad som händer i framtiden. Men jag upplöser inte sammanslutningen Alliansen för ett Starkt Försvar för det, jag kommer fortfarande att arbeta för att vi ska vända trenden med den minskande försvarsbudgeten och skapa en profil för Sverige mot omvärlden! Den mest lämpade profilen för Sverige är antingen Mats Johansson eller Allan Widman bland de etablerade politikerna.

Mvh Roger Klang, Lund

Från: Roger Klang

Ämne: Ämne att ta upp inför Ban Ki-moon´s besök Till: ”Gunilla Carlsson” <gunilla.carlsson (at) foreign.ministry.se>Datum: torsdag 1 oktober 2009 19.21

Hej Gunilla Carlsson på UD!

Jag vill att du läser den bifogade filen. Jag är inte säker på att jag gör rätt i att föreslå det jag skriver, jag har precis drabbats av insikten att jag egentligen är för intellektuell för att vara en handlingskraftig politiker när det kommer till att hålla ihop landet Sverige, hur man nu kan vara det med en IQ mellan 98 och 113, jag är helt enkelt så frihetssträvande och jag vädjar alltid till intellektet hos andra, till och med Putin! Kanske inte så bra egenskaper för någon som vill vara en handlingskraftig statsledare? Men hur det än blir med mina ambitioner att bli statsminister, om jag lägger dem på hyllan så betyder det ändå inte att jag tänker sluta med att försvara Sveriges rätt att existera som stat! Politik är fortfarande mitt intresse, också inrikespolitik.

Mvh Roger Klang, Lund

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

