Hem > Brott och straff, ekonomi, Inrikespolitik, Sjukvårdspolitik, Utrikespolitik > Fysiskt handikapp gör bättre statsman!

Fysiskt handikapp gör bättre statsman!

Till er Alliansledare förutom Fredrik Reinfeldt, till Mats Johansson (m) och Carl Bildt (m)!

”Fysiskt handikappade människor tror ibland att de blir uttittade och sämre bemötta för att de är handikappade, men det är i själva verket som dessa handikappade människor tillhör eliten. De är ofta människor som slitit sig till moraliska kvaliteter i sin barn- och ungdom, kvaliteter som gör dem bättre lämpade mentalt till att bli maktmänniskor! Det sätt varpå de blir bemötta på gatan skiljer sig inte från det sätt en potentiell statsman blir bemött på i en tuff miljö som den i politiken, av mindre begåvade individer. Jag vet, för jag har levt i er värld!” Citat; Roger Klang. Av min ännu blygsamma samling av ännu inte så bevingade ord, så är detta det citat jag är mest stolt över. Bara så ni vet var jag står världen, bara så ni vet var jag har min lojalitet, men inte så enbart i Sverige! Är man fysiskt handikappad så tänker man inte på att man är det när man interagerar med andra människor, man kategoriserar sig inte, även om man alltid är medveten om sin situation. Det att jag inte kategoriserar mig som fysiskt handikappad har följt med mig i min extremt långsamma fysiska förvandling till att bli bättre, så därför kommer min grundläggande lojalitet inte fram i mina texter, annat än indirekt. Jag tittar sällan i backspegeln, och jag tittade inte i backspegeln i det förflutna heller! Så till alla er med fysiska handikapp säger jag följande för att glädja er; Vi har många gånger större sannolikhet att utveckla karismatiska ledaregenskaper, än övriga människor! Men sedan gäller det att få ett kvalificerat jobb också, och i det har vi många gånger mindre sannolikhet att triumfera. Nu kanske ni kommer att tänka på den rullstolsbundne Demokraten och presidenten Franklin D Roosevelt, men FDR var inte ett framgångsrikt exempel på en som fötts till, eller blivit handikappad i sin barndom, han insjuknade och blev förlamad i 40-årsåldern. Dessutom var han en äktenskapsbrytare. Det finns inte så många exempel på framgångsrika fysiskt handikappade personer inom politiken och näringslivet, kanske att en del har dolda fysiska handikapp? Man kan inte skylla någon för denna förlust av mänskligt kapital, även om man kan påpeka det, och om du är fysiskt handikappad men med en karismatisk och kanske visionär personlighet så lägger inte heller du skulden på någon människa, eller försöker att inte lägga skulden på någon människa! Det är inte lätt att låta bli att göra detta när man tvingas att leva sitt liv ensam och utan arbete, och dessutom är det svårt när inte en enda politiker i det politiska etablissemanget har några visioner eller någon karisma trots att de tar upp plats i riksdag och i regeringen. Man känner att det är ett resursslöseri att inte ens begåvning tas tillvara, när medelmåttorna trängs vid makten. Jag vet vad alliansledarna skulle svara på det; de skulle svara att anledningen till att jag inte får en chans är att jag inte inordnar eller begränsar mig, att jag inte spelar efter spelreglerna. Men det är på toppnivån jag konkurrerar! Hade jag bara varit förmögen att konkurrera på en nivå under alliansledarna så hade jag mött samma argument av alliansens underordnade där, för alla vill ni bestämma spelreglerna. Det är till och med så att jag är snäppet över alliansledarnas nivå i fråga om optimism, välvillighet och tålmodighet (ni är ju t.ex. med nödvändighet alla, utom Fredrik som inte får det här mejlet, en del av min alternativa regering, alternativet hade varit att jag var knäckt och därmed blivit en usel taktiker), och får därför finna mig i att behandlas av er som ni själva behandlades av andra mindre politiker på er väg upp. Egentligen så borde det vara jag som bestämde spelreglerna, i egenskap av den som är karismatisk, visionär och har det överlägsnaste tänkandet, men de klamrar sig desperat fast vid makten och förhoppningarna om att själva för sin egen del ta över den statsministerpost som de hoppas få när den andra otillräckliga men intelligenta statsmannen stiger ner från tronen, för att de tror att de kan göra ett bättre jobb, trots att de förmodligen kommer att förlora valet 2010 som det ser ut idag. Men jag har inte sett några riktigt svåra maktbeslut tagna av någon av dem! Tänk om man hade kunnat luta sig tillbaka och säga; alliansen tar hand om det här! Men det är bara önskedrömmar, för epoken Göran Persson är förbi, och därmed försvann även den siste svenske partiledare värd att kallas för epitetet i dagens Sverige med förmågan att ta maktbeslut om han ville (vilket han naturligtvis inte ville, men han kunde om han hade velat och varit högerorienterad, eller om han hade varit i Robert S McNamara´s (D) sits när denne var försvarsminister i USA under Vietnamkriget). Sverige har ingen statsledare idag, och alla svenska partiledare har vad jänkarna lite elakt kallar för ”Norsk karisma”, om de har någon överhuvudtaget. (För det är ju egentligen ett elakt sätt att säga att de helt saknar karisma. Det som soldater i strid är mest rädda för, är att framstå som fega inför sina kamrater, det är samma sak för en statsledare! Norsk karisma har den statsminister som inte bryr sig om ifall han framstår som feg när det hettar till, inför de övriga statsledarna. OBS, även Göran Persson hade Norsk karisma, men skillnaden mellan honom och Reinfeldt är att Göran hade förmågan att ta i med kraft om han hade velat och varit patriot, vilket han inte är, vilket är anledningen till den Norska karisman eller avsaknaden av karisma.) Men en person med patriotisk individualitet kan vinna valet som kommer, och det ser ut som om jag är den ende som står till buds, om det inte är så att ni trycker ner och håller andra relativt unga högermän, separerade från varandra medvetet eller nonchalant! Jag tillhör eller är förespråkare för den unga generationen svenskar, i synnerhet högerns unga, Reinfeldt är det inte! Varför ska Sverige vara det enda land som motarbetar en karismatisk patriot, med ett etiskt tänkande märk väl, som vill bli statsminister? Och sen får man på köpet nedtryckt i halsen att en patriotisk statsledare är liktydigt med en sverigedemokrat som statsledare, precis som om de etablerade svenska opatriotiska politikerna var de som var normala, moraliskt ojämförbara med utländska, ”onormala” i era ögon, mainstream-politiker (alltså inte högerextremister), som de konservativa bröderna Kaczynski i Polen. Untouchables vill ni vara, ingenting får fläcka ner er, inte ens skuggan av en misstanke att ni skulle vara rasister, vilket ni naturligtvis inte är, och det är det som gör ert beteende så allvarligt! Jag tror inte att ni gör som ni gör för att ni tror på det, jag tror att ni gör det för att ni vill beskydda ert rykte och/eller era karriärsmöjligheter (det finns bara ett steg uppåt för er alliansledare, men jag kan säga redan nu att Maud är den enda som har en chans på posten). Men i andra sammanhang, som har att göra med andra saker än nationalkaraktär och patriotism, är EU ett föredöme bättre än Sverige för er, i synnerhet Storbritannien och Frankrike, inte sant? Men det är naturligtvis bara så när ni talar EU-politik, eftersom ni är förtrollade av utländska karismatiska statsmän. (Som det är nu så räcker ni naivt och blåögt över våra regionalpolitiska möjligheter och vår självständighet till rånaren, och ni kallar det för glass – Sveriges glass! Hade ni haft karisma själva så hade ni kunnat föra en självständig politik.) Vi svenskar har en ungdomsarbetslöshet som är uppe i 30 %, enligt de senaste siffrorna, och det är mest svenska pojkar och unga män som blir arbetslösa. Sedan tillkommer till det alla arbets- och relationslösa män i min ålder. Det är var tredje ung man nästan som får gå ensam, och sen gratulerar ni mesigt européerna och hjälper dem att fortsätta ta våra kvinnor, åtminstone så uppfattar jag det så, och så pissar ni på dem som betalar det högsta priset – svenska (sd)yngel. (Ni kunde åtminstone behandla dem som människor, för det är dem. Ni behöver inte hålla med dem för det! Jag behandlar dem som människor när de någon gång skriver på min blogg, och då skriver de sällan några positiva kommentarer, med ett undantag för en (sd)kvinna nyligen. Jag har jobbat i en etniskt blandad miljö där det även jobbade många Sverigedemokrater, eller BSS:are som det väl hette då – SAAB i Arlöv – och det vet jag eftersom det var fullt av felstavat rasistiskt klotter på alla SAAB:s toaletter i Arlöv. Men jag visste inte vilka av dem som var sverigedemokrater, förmodligen en majoritet av de etniska svenskar som jobbade där. Detta var 1987-89 någon gång.) Parallellt med att svenska pojkar blir arbetslösa fylls socialförvaltningarna av kvinnliga socionomer i en accelererande takt, som vore det en socialförsäkring för de anställda socionomerna. Det är någonting som är fel med den förda politiken med andra ord! Vi borde alla ha jobb, men det går inte, så då borde vi försöka fördela bördorna av ensamhet mellan könen om möjligt, eller åtminstone inte förvärra situationen för undantagslöst det ena könet som idag. Är det inte så att socialförvaltningarnas budget ökat snarare än minskat på senare år, på grund av implementerade borgerliga idéer? Och detta när den borde skäras ner till två tredjedelar eller nåt!

När ni talar inrikespolitik så finns inte EU på kartan för det mesta, och det gör det inte för mig heller, men av motsatt anledning mot er. Ni tycker att EU är för hårt och konservativt och vill t.ex. inte ha privata medicinska kliniker i Sverige utan vill att svenskarna ska åka till EU för att operera sig. (Motsägelsefullt, inte sant, det som är gott nog för Europa är inte gott nog åt Sverige? Men ni ska ändå äta upp kakan?! Fel beslut, även om det skulle vara ett taktiskt beslut, för som sådant är det dåligt, trust me!) Till skillnad från er så tycker jag motsatsen; att Europa är för mesigt och liberalt, samt att det har stor skuld till vår svåra kvinnosituation. (Med undantag för Polen där det tvärtom är vi som är skyldiga, och det måste åtgärdas det med.)

Ni vet inte ens vad det är som får mig och andra patriotiska svenska högermän att fungera som vi gör. Vi finns, men behandlas så dåligt av er att de flesta av oss inte finner någon mening med att skriva brev till er och erbjuda sina tjänster längre, precis som mina patriotiska kollegor i den försvarssammanslutning jag startade vid namn ”Alliansen för ett Starkt Försvar” inte längre bryr sig om att försöka få in insändare, ens i tidningen Svenska Dagbladet, eftersom det knappt är lönt, och jag instämmer med dem. Jag är nog den ende ni inte kan knäcka, men bara ni vet! Men ni och jag har inte samma utgångsläge, ni har övertaget med råge i egenskap av ministrar (fast jag är inte säker på om det spelar någon roll att ni är ministrar och jag maktlös, jag tror nästan inte det). ”Det är en lustig sak med maktlöshet kontra makt, den som saknar makt känner sig i underläge, men den som besitter makt tycker sig inte vara i överläge.” Citat; Roger Klang.”En del finner tröst hos Gud, och andra skyller Gud för sin situation, men jag anser och har alltid ansett att; man ska inte göra någotdera!” Citat; Roger Klang, relaterat till ”dörrstoppen” mot fysiskt handikappade i politik och näringsliv.

Jag röstade på Alliansen, men jag är inte nöjd med er förmåga eller vilja, jag kan klara det bättre själv! Ni vet att det vid sällsynta tillfällen händer att jag berömmer er för något ni har gjort, som t.ex. idén med den genialiska ”föräldrapengen”. Gratulerar till den idén! Men tyvärr så gör ni sällan någonting resolut (resolut = kraftfullt och bestämt) när ni har möjlighet till det, så när ni backar på motorvägen får ni vara beredda på att bli påkörda i aktern av dem som kommer bakifrån i 110 km i timmen, och det är inte roligt för mig heller att behöva krocka med tangostegande motorvägsbackare! (Det är ett dåligt citat, jag bryr mig inte om att notera det, så det får ingen rödfärg och inga citationstecken. Dessutom så finns det redan ett tråkigt bilcitat om vänstersvängare, av en av er, vilket Persson krökte till och gjorde en egen och bättre variant av under en partiledardebatt i riksdagen, för att rikta tillbaka mot er. Han är ju en större politiker.)

Vi får se vad som händer nu i Afghanistan, om det börjar dö svenska soldater menar jag. Kommer ni att retirera för press och opposition, och en del mer eller mindre ”vanligt” folk (vänsterfolk), eller kommer ni att stå raka? Det kommer att bli ett karaktärstest för er! Ni kan antingen överbevisa mig om att ni är maktmänniskor, eller så kan ni överbevisa mig om att ni är självsvåldiga nollor. Ni är inte alla försvarsministrar, men i egenskap av partiledare som en del av er är, så borde ni stå raka när frågan kommer upp i medierna, hur skulle ni annars kunna bli statsministrar allihopa? Visar det sig att ni kan vara maktmänniskor så kommer jag att visa er mer respekt, men om ni ynkar er så kommer jag att kräva att ni stiger ner från era höga hästar i ministerierna! Ni har inte förstått att det ska vara otrevligt att ha makt, det är inte ännu ett sätt att känna vällust genom. Man måste i egenskap av maktmänniska i princip vara beredd att sälja sin själ – för att vinna den. Den som strävar efter att inte förlora sin själ och ändå sitter kvar vid makten, kommer att förlora sin själ, i alla fall i ett välsignat land, som Sverige Frankrike eller USA är! Jag har inte några höga tankar om er just nu, men att jag är otrevlig är inget argument för er att inte göra det som är rätt! Att släppa mig lös i hönshuset känns osäkert för er, jag vet, men kan jag framgångsrikt och ensidigt utan feedback diskutera er i schack matt, så kan jag nog göra detsamma med Europa, tror ni inte? Det är ju genom den ensidiga retoriken utan feedback man mäter en statsmans tänkande och statsmannaegenskaper, inte genom diskussionen (mod kan vem som helst ha, också de med norsk karisma, och även om det är ett av kriterierna för att kunna bli en statsman så kan man inte mäta statsmannaegenskaperna genom att mäta modet)! Vi är alla utlämnade till Guds välvilja, eller onåd, så även ni! Det ni gör är ert val, det är inte säkert att Gud ingriper och ställer allt tillrätta, kanske litar han på min förmåga att genomdriva hans vilja, vill ni då vara dem som sätter sig emot Guds vilja? Jag påstår att jag är utvald av Gud, det vet ni, även om ni misstror mig. Ni må misstro mig och andra utvalda (om de finns, och det tror jag), men ni vet med säkerhet också att ni knappast är utvalda av Gud. Tror ni sedan att jag är galen istället för utvald, så måste ni också tro att George W Bush är galen, eller rent bokstavligen – somatiskt psykiskt sjuk, och i behov av medicinering! Det vore en lite väl drastisk tolkning av W´s psyke. Jag medicinerar mot schizofreni och har få symtom från sjukdomen idag, men jag är fortfarande säker på vad jag har sett i min ungdom, både tillsammans med andra och personligen. George Bush ansåg sig vara utvald av Gud, om han hade något fog för det vet jag inte, men Jag har tillsammans med andra, sett bevis för Guds existens som inte går att betvivla. Jag brukade skicka många brev till George W Bush 2004-2005, och jag talade om vad jag har upplevt för W, men bara för det så betyder det inte att han läste brevet, men i USA tar de sådant på mycket större allvar, i synnerhet under en president som hävdar att han är utvald av Gud. Jag skulle tro att alla brev adresserade till W lästes av någon i administrationen.

Dessutom är jag bevisligen ett levande kroppsligt mirakel, som för att ytterligare stärka min vetskap om Guds visioner till mig och oss. Det finns en svensk kvinna, skapt efter den bokstavligen fysiologiska Homo Sapiens-mallen av en kvinna men med ett dolt handikapp som inte alltid syns(!) med i spelet (det är inte psoriasis eller något annat utslag), men hon tycks inte vilja ha mig så därför har jag utelämnat henne ur ekvationen och jag har siktet inställt på att hitta en icke-svensk kvinna. För den som ändå tror på att det blir oss är detta det slutgiltiga beviset. Jag kan inte längre tro på att det blir oss, trots en privat vision som talade om det, jag har ju försökt att övertala henne! Jag tror naturligtvis fortfarande på att visionen var äkta och synlig för alla som skulle kunna råkat ha varit där och såg vad jag såg, men jag känner mig tvingad att agera mot Guds vilja idag, jag har ju som sagt försökt att vinna över henne redan (via mejl, hon bor i Paris), och jag börjar bli gammal. Jag hyser ändå hopp för fransmännen och Frankrike, jag säger det inte ofta nog, men jag har nämligen en konkret anledning att tro att de också är välsignade av Gud! (Inte genom en vision, men genom en fransk avbildning på TV av en av mina privata visioner, långt innan jag talade om den för första gången.) Även det kan en utomstående tolka som ett bevis. Jag vet det redan! Det finns bara många undanflykter för att inte tro mig, och Gud! Jag tänker försöka stöta på en särskild kvinna på jobbet efter semestern, om det inte visar sig att hon är polska, för jag är en man av principer. (Jag hoppas verkligen att hon inte är från Polen, för jag känner att jag har mycket gemensamt med henne!)

Jag har svårt för att se att SD:are skulle uteslutande besitta genuint ondskefulla egenskaper, idag! Men vad som kan hända, i en tänkbar men osannolik framtid med deras intolerans mot både kvinnor, män, barn och gamla utomeuropeiska immigranter, vet jag inte. Jag är rädd för att de skulle rulla stenen utför det sluttande planet, och därmed ackvirera ren ondska till sig själva på riktigt. Tycker ni att jag är ond? Jag är ju inte SD:are, jag är konservativ typ amerikanska republikaner, så tycker ni att jag är ond så bör ni ju vara konsekventa och tycka att halva Nordamerika befolkas av onda människor, inte sant? Jag har själv svårt att döma eller projicera ondska på normala människor, som alliansledarna t.ex. Jag ser er som otillräckliga, men det är en annan sak! Det ska mycket till för att jag ska döma och anse någon vara genuint ond och förtappad, normal eller inte. Där av följer att jag inte själv är ond. Men oavsett vad jag tänker om människor, så finns det fortfarande sådana som gör illa fel mot oss och andra grupper, jag kan bara inte förstå hur de tänker, annat än att de har en usel nationalkaraktär. För det rör sig verkligen om nationalkaraktär, eftersom de gör det som grupp eller nation. Jag vet vad ni tänker nu, men glöm inte att Gud har talat till oss i form av displayade moln! Därför så vet jag att jag har rätten på min sida när jag säger att vi är bättre än de flesta, men inte alla nationaliteter, jag har ju alltid tänkt såhär. Hade jag inte rätten på min sida så skulle Gud ha ett verkligt dåligt omdöme! Trodde jag rätt om vad ni tänkte?

Jag tänker på brottsoffrena för våldsbrottslingar oaktat deras etniska ursprung, inte på gärningsmannen, vilket gör mig till en god människa. Men alla har rätten att behandlas lika inför lagen utan att bli dömda på förhand av mobben, och har man inte hamnat i tung grov våldsbrottslighet och dömts för det, så har man chansen att återupprätta sig. Man bör få chansen att återupprätta sig även om man varit våldsbrottsling, när man har suttit av ett rejält straff, inte före, men brottsoffren bör få bestämma efter att deras gärningsmän suttit av en längre tid av straffet. Man har chansen att återupprätta sig när man är en synnerligen illasinnad straffad mördare, när man har betalat det ultimata priset – dödsstraff. Bara så kan mördaren få en chans till förlåtelse i himmelriket, tror jag. Så man gör möjligen mördarens själ en tjänst när han betalar det ultimata priset. Och brottsoffrets anhöriga får chansen att komma in i himlen när de äntligen får släppa hatet mot mördaren och lägga det bakom sig. Det är så jag tänker! Jag tror att amerikanarna tänker på samma sätt, för när en mördare just ska till att avrättas i USA, så säger prästen alltid avslutningsvis till mördaren; ”May God have mercy on your soul”. Det ska kosta att vara våldskriminell! Sverige är fortfarande det land i världen som har lägst straffskala för vålds- och sexualbrottslingar, skulle jag tro. Det är vekt av er, en borgerlig regering till råga på allt! Om jag hade bestämt, så skulle jag föra samtal med premiärministern i Polen och Nicholas Szarkozy, om införande av dödsstraff för välbevisade grova mord i våra länder. Om vi får med oss dessa två EU-länder så kan vi gå emot övriga EU och ändra på politiken i Europa. Kaczynski-bröderna och deras parti Lag och Rätt är med på noterna i alla fall.

Jag står för det jag tror på, detta brev går in på bloggen som alla andra brev jag skriver till er!

M.v.h. Roger Klang, Lund den 26/7/2009

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

