Hem > Inrikespolitik, Media > Fenomenet med att demokrater röstade på Reagan (s.k. Reagandemokrater), kan upprepas i Sverige med rätt moderatledare!

Fenomenet med att demokrater röstade på Reagan (s.k. Reagandemokrater), kan upprepas i Sverige med rätt moderatledare!

Maud Olofsson, Jan Björklund och Göran Hägglund i egenskap av alliansledare samt kulturministern och Högskole- och forskningsministern!

Om inte Amerika hade haft sina republikaner så hade landet gått under på grund av extrem angloamerikansk kvinnoförlust, och om inte Amerika hade haft sina demokrater så hade landet varit ett angloamerikanskt talibanfäste! George W Bush var inte en tillräckligt stor statsman för att inse det, han var inte lika omnipotent som Reagan och kunde inte samla nationen under sina vingar, men han var tuff och tjurskallig nog att driva igenom sin politik ändå. Jag har bestämt mig för att inte vara den som dömer W själsligen, bara Gud kan göra det! Jag kan bara konstatera det uppenbara:

“Dubya didn´t hold water! Waterboarding was the Trojan Horse of the Islamist´s, that´s how they got their ungodly philosophy into good people´s heads.” Citat; Roger Klang

“After the chaos and carnage of September 11th, it is not enough to serve our enemies with legal papers.” Citat; George W. Bush. Förmodligen handlar citatet om vattentortyr, eller “waterboarding” som det heter. Av citatet utläser man tydligt att vattentortyr var en fråga om nationens hämnd för Bush, och inte ”enhanced interrogation technique” for the good of the nation! Man kan också dra slutsatsen, som jag redan från början dragit, att det var W som var ursprunget till hela idén med statstortyr, att han inte var ett verktyg i Karl Rove´s och Dick Cheney´s händer. W var ju trots allt presidenten, och nationens öde vilade på hans breda axlar bakom flötet eller inte, men man kunde inte anklaga W för att vara feg! I jämförelse med W är Obama mer i mittfåran av politiker i det hänseendet, men han har i gengäld mera karisma och mera av ”tänkandet”.

“Every nation in every region now has a decision to make. Either you are with us, or you are with the terrorists.” Citat; George W. Bush om bland annat mig! Jag var inte med dem under ett tag, och därför enligt Bush´s konkreta ordspråk så var jag på terroristernas sida. Ändå så ansåg och anser jag att USA hade rätten på sin sida när de befriade Afghanistan och Irak.

Så här sade Ronald Reagan;

“If we ever forget that we are One Nation Under God, then we will be a nation gone under.” Citat; Ronald Reagan

“We are never defeated unless we give up on God.” Citat; Ronald Reagan

“Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn’t pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same.” Citat; Ronald Reagan

Så här säger jag;

”Det spelar ingen roll ifall man säger att man har sanningen, det som betyder någonting är att man vet vad som är gott. När man vet vad som är gott, då vet man också vem som har sanningen!” Citat; Roger Klang.

”Ju mer man hatar desto längre ifrån Gud är man, och ju längre man är ifrån Gud desto mer hatar man.” Citat; Roger Klang. George Bush ville släcka sitt hat med bensin, men jag slår vad om att han inte hatade mindre efteråt! (angående ”waterboarding”)

Jämför och försök jämka ihop ovanstående citat av W med ovanstående citat av Ronald Reagan (och mig, om ni tror att Sverige av idag är välsignat)! Det går inte för en sunt tänkande svensk (och sunt tänkande amerikan?), som inser att Reagan´s politik var inkompatibel med W´s, hur många nu dem är. Är det så konstigt att jag anser att USA förlorade sin välsignelse som stat under W´s administration? Nåväl, låt oss hoppas att Obama lyckas återförena Guds välvilja med den amerikanska nationen! Det är bara att spana in om ekonomin och det allmänna välståndet återhämtar sig till samma höjder som innan recessionen för amerikanarna, ifall man vill veta. Guds straff är alltid proportionell till överträdelsen, eller synden om man hellre vill! George W Bush var inte den störste av tänkare, inte heller var han den störste av statsmän! Bara ett av hans citat är värt att citeras enligt mig, nämligen följande;

The terrorists and their supporters declared war on the United States – and war is what they got.” Citat; George W. Bush

Men W insåg inte följande, det vet jag av senare uttalanden från 2008; ”Man kan inte vinna tvisten mellan islamismen och den sekulariserade världen, man kan bara förlora – om man lägger sig!” Citat; Roger Klang.

Ronald Reagan, liksom Winston Churchill har vid något tillfälle tillhört motsatta ideologin i respektive land (USA och Storbritannien). Ronald Reagan var länge fackföreningsledare och demokrat, fick jag lära mig nyligen. Winston Churchill var under en period representant för Labour. Han myntade de bevingade orden; “Somliga politiker byter övertygelse för sitt partis skull, andra byter parti för sin övertygelses skull!” Citat; Winston Churchill. Kanske är det därför som jag själv har fastnat för dessa två politiker som mina förebilder, utan att veta om det? De var högermännen som kom in från vänstern, som hade access till båda världarna, även om den ene av dem, Winston, var adlig. Jag visste heller inte inledningsvis att Winston Churchill blivit (2 ggr fram och tillbaka från Tory till Labour) Labour (Gud förbjude att jag någonsin blir vänster), och jag visste inte från början att Ronald Reagan var demokrat och fackföreningsledare långt upp i sin ålder.

Det anses allmänt att det var Reagans demokratiska bakgrund som var anledningen till att han kunde locka över väljare, från demokraterna till sig själv och republikanerna. Jag kommer själv från en blandad bakgrund. Dels har jag min mors arbetarsläkt med en stor portion yrkesstolthet bland männen, och dels har jag min fars familjehistoria med sin bakgrund som barnhemsbarn långt upp i åldern men som kom till en bondefamilj (min farmor och farfar) innan tonåren, avancerade studier senare med kvalificerade jobb inom näringslivet, tog ytterligare en Bachelor senare, för att sluta sitt yrkesverksamma liv som taxichaufför, innan han avslutade sitt yrkesverksamma liv och blev sjukskriven för sin rygg. Han dog innan han blev ålderspensionär. Själv har jag bara jobbat som arbetare, lyssnade på Bruce Springsteen som ung, samt rökte hasch under en period av 2-3 år fast jag inte var vaneberoende, varit schizofren och hemlös – men dock totalt drogfri, inklusive alkoholfri – under en period av 2-3 år, därefter ätit medicin och varit sjukskriven större delen. Är det någon som kan locka över arbetarväljare och arbetslösa till Alliansen, men samtidigt locka mera traditionella konservativa väljare på grund av min konservativa politik, så är det jag! Jag kan locka arbetarväljare även för mitt engagemang för svenska pojkars rätt till en chans till ett liv, och jag kan locka svenska kvinnor för mitt engagemang för asiatiska män och svenska kvinnor, och sist men inte minst så kan jag locka immigrantkvinnors röster på grund av samma anledning som jag lockar svenska mäns röster, för deras rättigheters och rättvisans skull. Jag kan göra moderaterna till det största partiet i landet! Jag förstår om ni tvekar, men inte ens Reagan trodde att han kunde göra detsamma innan han ställde upp i presidentvalet 1980, ändå visade det sig att han kunde det. Jag kan till och med ta vissa röster från Sverigedemokraterna, och därmed hindra SD från att ta sig in i riksdagen i framtiden. Även deras röster är värda någonting! Men de är förstås inte lämpliga att ha i regeringen, fast att hålla dem utanför kommer nog inte att innebära några problem så dumma som de är. ”Ordet är fritt, och den som äger ordet har makten!Citat Roger Klang. (Jag vill inte vara taskig, men det är ett allmänt känt faktum och förmodligen vet de även om det själva, annars vore det konstigt.) Fenomenet med att demokrater röstade på Reagan (Reagandemokrater) kan man läsa om i Wiki, också om hur otroligt många demokrater som faktiskt röstade på Ronald Reagan i presidentvalet 1984:

”Reagan vann presidentvalet 1984 med en jordskredsseger (den största någonsin i ett amerikanskt presidentval), och tog hem valet i 49 av 50 delstater, vilket innebar 525 av 538 elektorsröster. Endast i District of Columbia samt i Mondales hemstat Minnesota vann demokraternas kandidat. Att segern blev så stor är förmodligen ett resultat av fenomenet Reagandemokrater, vilket var väljare som oftast röstat på demokraterna men som röstade på republikanen Reagan.” Citat Wikipedia.

Jag anser mig ha försatt Fredrik Reinfeldt i Schack matt i och med att jag nu vet vem han är rent psykologiskt – en kameleontpersonlighet, som ni förstår, eftersom jag talat om det för er i ett mejl daterat den 14/7 – även om han i egenskap av en sådan inte skulle erkänna det utan fortsätta halka omkring som en slipprig tvål. Så jag bryr mig inte längre om att skicka de flesta av mina framtida brev till honom också! Jag har tänkt igenom saken. Han får inte detta brev i alla fall.

”Om en statsministerkandidat övertygar väljare genom att resonera med dem, istället för att inspirera dem, då är det någonting som är galet, men den som inspireras utan att tänka har heller inte förstått.” Citat; Roger Klang

Vi behöver en sanningskommission om SVT:s och SR:s och TT:s rekryteringsprocedurer. Hur har de kunnat få tillåtas att fortsätta med att bara rekrytera vänsterfolk i alla dessa år? Jag föreslår att vi minimerar SVT och SR i storlek, och sätter ett tak på vad de får ta betalt för sina tjänster, 50 kronor i månaden låter rimligt! Efter att vi har gjort det så förändrar vi rekryteringsprocedurerna för anställning, så att dessa organisationer, inklusive TT, inte kan fortsätta vara en propagandacentral för vänstern för tid och all evighet.

”All byråkrati är bara till för att främja politisering, det är dess främsta mål!” Citat; Roger Klang. OBS, gäller I allra högsta grad SVT och SR!

“Government always finds a need for whatever money it gets.” Citat; Ronald Reagan

“No government ever voluntarily reduces itself in size. Government programs, once launched, never disappear. Actually, a government bureau is the nearest thing to eternal life we’ll ever see on this earth!” Citat; Ronald Reagan

Jag undrar när ni ska förstå ovanstående citat? Höj kvalifikationskriterierna för socionomyrket genast! Jag vet att det är otroligt många procent av kvinnorna som utbildar sig till socionomer idag i tron att de väljer ett tryggt yrke, och ett tryggt yrke tycks det som att de väljer, att döma av er oförmåga att åstadkomma politiska förändringar! Sverige behöver en patriotisk Reagan!

M.v.h. Roger Klang, Lund den 23/7/2009

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

