Hem > ekonomi, Utrikespolitik > Jag tänker Kryssa Christofer Fjellner (m) i EU-parlamentsvalet!

Jag tänker Kryssa Christofer Fjellner (m) i EU-parlamentsvalet!

Jag tänker kryssa Christofer Fjellner (m) i europaparlamentet nu på söndag! Han är ekonomiskt liberalkonservativ, men det är svårt att veta om han själv kallar sig så, då han aldrig har stämplat sig själv vad jag vet, och för att folk i allmänhet vet så lite om honom. Folk vet så lite om honom, dels för att han är ung, och dels för att han verkar i Europaparlamentet och inte i riksdagen. Men jag ser en internationellt framträdande framtida svensk statsminister i honom! Han kommer att få nytta av sin träning i Europaparlamentet. Tro mig när jag säger att han en dag kommer att bli en av de stora i Sveriges borgerliga regeringshistoria, han är minst i samma klass som Carl bildt en gång var, men jag föredrar den unge Fjellner framför den gamle räven Bildt! Inte för att han är ung, men för att han har fler statsmannaegenskaper. Han har en front mot Europa (han är svensk), medan Bildt är en del av Europa (han är europé), vilket gör att Fjellner är förmögen att föra Sveriges talan i EU. Dessutom så är han folkligare och svarar på brev och kontaktförsök (men kanske inte alltid).

Roger Klang, Lund den 5/6/2009

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

