Hem > etnisk rensning, Utrikespolitik > Wen Jiabao – En Gudlös man med en hemsk ideologi, som drabbar Tibet värst!

Wen Jiabao – En Gudlös man med en hemsk ideologi, som drabbar Tibet värst!

SvD lördagen den 14 mars;

”Freden och stabiliteten i Tibet och de fortsatta framstegen där bevisar att den politik vi har valt är den korrekta.” Citat Wen Jiabao

För det första; freden och stabiliteten kommer sig av det kinesiska militära totalitära förtrycket i Tibet.

För det andra; ”de fortsatta framstegen där…” kommer sig av att kinesiska män tar sig tibetanska kvinnor, när tibetanska män är förbjudna att ta sig en kinesisk kvinna enligt lag! Den långsiktiga planen är att utplåna den tibetanska kulturen sakta men säkert. Så länge denna orättvisa tillåts fortgå så ser jag ingen anledning för Gud att ändra på situationen med resten av världens män som tar en kinesisk kvinna. Men vem vet, jag kan ha fel. Fast jag har det sällan i just den här viktiga moralfrågan. Jag kommer inte själv att motarbeta kinesiska mäns möjliga framtida jakt på svenska kvinnor, vi har ju förtjänat det! Men det spelar emellertid ingen roll ifall jag inte sätter mig emot dem i Sverige, det är ju Gud som bestämmer ifall kineserna skall kunna vända kvinnoströmmen. Fast regimen i Kina tror ju inte på Gud, så de ser väl ingen möjlighet till att denna Gud skall straffa dem på detta sätt.

För det tredje; ”…bevisar att den politik vi har valt är den korrekta.” betyder i ett Gudlöst universum kanske att det kan vara ”korrekt politik”, men i en värld där Gud har sista ordet så är det i alla fall inte den rätta politiken, och det kan föra med sig just dessa konsekvenser – som att kineserna kanske aldrig kommer att kunna vända lyckan med kvinnor på alla andra håll bortsett från Tibet – i Kina och världen! Kineserna har helt enkelt förbrukat sin rätt att klaga på sin situation inför Gud. Om jag hade motarbetat Kinas regim i denna fråga så hade jag med deras logik ”fört korrekt politik”, och det är obestridligt även för Wen Jiabao! Nu är jag förstås ekonomiskt liberalkonservativ, så det kommer inte att ske vare sig med Kina, Polen eller Thailand.

Roger Klang, Lund den 15/3/2009

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

