Hem > Utrikespolitik > Adjö Bush, må du få ett långt liv så att du kan se tillbaka på vad du gjorde mot Amerika, och veta att det till stor del var ditt fel!

Adjö Bush, må du få ett långt liv så att du kan se tillbaka på vad du gjorde mot Amerika, och veta att det till stor del var ditt fel!

”Och Bush avslutade sitt avskedstal med att beskriva sin världsbild, en värld uppdelad i onda och goda.

– Det finns godhet och ondska i världen, det finns inga kompromisser, sa Bush och sen lämnade den kompromisslöse presidenten Vita Husets talarstol, för allra sista gången.” Citat SR, Ekot.


Vita huset tycks läsa min blogg? Jag vet att jag har en trogen läsare i Washington DC, den enda i USA, men om det är en gammal svensk-amerikan eller vita huset får vara osagt. Han avslöjar sig inte i mina ”polls” på bloggen eller kommenterar, i alla fall, och det är lite lustigt. Jag skickade nämligen många brev till George Bush i 2004-2005, där jag förklarade att jag är utvald av Gud att leda Sverige, precis som han anser att han var utvald av Gud att leda Amerika. Bush säger en bit in i sitt avskedstal; “If America does not lead the cause of freedom.., that cause will not be led!” Fel!!! Hela talet var en sentimental sörja. Hur går presidentens ord ihop med det han sade om; ”den som inte är med oss är mot oss!” Var och en är i sin fulla rätt att tycka och tänka som han vill! Men vi får se vem som får rätt i slutänden, och om USA hämtar sig från depressionen. Jag räds inte ens USA, för jag har Gud på min sida, och vi har Gud på vår sida som nation, och Gud har lovat mig en lycklig utgång (eller snarare början)!

Må Gud välsigna Sverige! Och må Gud välsigna alla nationer, folk eller människor som förtjänar det! (Det finns en handfull, Frankrike är en, men USA är inte längre en av dem, som helhet.) Adjö Bush, må du få ett långt liv så att du kan se tillbaka på vad du gjorde mot Amerika, och veta att det till stor del var ditt fel!

Roger Klang, Lund den 16/1/2009

Kategorier:Utrikespolitik Taggar:, , ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

