Hem > Brott och straff, skolan > Det är coolt att vara smart, den som är smart får sista ordet! Och vem tänker på våra gamla?

Det är coolt att vara smart, den som är smart får sista ordet! Och vem tänker på våra gamla?

Den här gången tänker jag gå till storms emot brottslingar som har äldre som måltavlor. Det är inte bara vi av den lite yngre modellen som varit naiva i det förflutna. Även våra äldre har varit så, men de verkar inte ha kunnat ställa om sig till det mångkulturella samhället. De släpper fortfarande in vem som helst i hemmet, utan att förstå deras verkliga avsikter. Hur ska dem kunna försvara sig? Jag är rätt säker på att dessa brottslingar som angriper min mormors generation, tillhör internationella ligor som härjar i Sverige, som av ingen annan anledning än att dem är lätta mål, angriper äldre ensamma svenskar, när de inte vill angripa sina egna äldre utav respekt! Min egen mormor har visat sig inte vara så naiv! När någon eller några okända personer ringde på hennes dörr häromleden, så öppnade hon inte överhuvudtaget. Duktig Gumma!

Tjuvarna kommer ofta från Rumänien, och arbetar ett tag på en plats i taget i Sverige. I Rumänien är stora befolkningsgrupper rörliga zigenare. Det får mig att misstänka att tjuvarna här i Sverige är Romani, ett ord man använder om man vill vara snäll. Men det finns ingen anledning att vara snäll i detta fall, om det är som jag tror, så låt oss kalla dem zigenare!

Att säga detta rakt ut är förstås tabu, men ni känner mig, jag hatar politisk korrekthet! I USA är det inte samma hysch-hysch mot att tala om förövarnas identitet, etnicitet och ras. Där ses det (naturligtvis!) som ett effektivt sätt att efterlysa brottslingar och bekämpa kriminalitet. Den som levde i ett sån´t land skulle inte behöva spekulera, som jag måste göra här!

”När vi här i Sverige inte vill ha att göra med vår kultur, så är det i själva verket så att vi inte vill ha att göra med våra mor- och farföräldrar!” Citat Roger Klang.

Nu vill jag även säga någonting till alla skoltrötta yngre; ”Det är coolt att vara smart, den som är smart får sista ordet i en dispyt! Och det gäller naturligtvis att man fyller skallen med något under tiden!” Citat Roger Klang.

Roger Klang, Lund den 12/1/2009

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

